بازدید 4124

۸.۶ میلیارد دلار هزینه ساخت دیوار مرزی آمریکا

کد خبر: ۸۸۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 10 March 2019

طبق گزارش رسانه غربی، دولت «دونالد ترامپ» فردا دوشنبه از کنگره آمریکا برای اختصاص ۸.۶ میلیارد دلار به منظور ساخت دیوار مرزی با مکزیک درخواست خواهد داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، علیرغم مخالفت‌های دموکرات‌های کنگره آمریکا با مواضع دولت ترامپ درباره ساختن دیوار مرزی با مکزیک، خبرها از طرح کاخ سفید به منظور اختصاص ۸.۶ میلیار دلار برای ساخت این دیوار جنجالی حکایت دارد.

بنا بر نوشته «رویترز»، منابع مطلع آمریکایی از بودجه درخواستی دولت ترامپ برای سال مالی ۲۰۲۰ خبر دادند که دولت او فردا دوشنبه از کنگره آمریکا خواهد خواست که برای ساختن دیوار در مرز جنوبی این کشور با مکزیک مبلغ ۸.۶ میلیارد دلار اختصاص دهد.

رویترز می‌نویسد: «این رقم درخواستی شش برابر بیشتر از میزانی است که کنگره برای پروژه‌های مرزی اختصاص داده است. دموکرات‌ها که کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار دارند، ضمن مخالفت با (ساخت) دیوار (مرزی)، آن را غیرضروری و غیراخلاقی خوانده‌اند».

اختلافات بر سر اختصاص بودجه برای دیوار مرزی مد نظر ترامپ، چندی قبل سبب تعطیلی ۵ هفته‌ای دولت فدرال در آمریکا شده بود و در نهایت در ژانویه، این تعطیلی بعد از یک توافق بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره به پایان رسید اما ترامپ همزمان با این توافق، درباره وضعیت در مرز با مکزیک، وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد تا بتواند بدون نیاز به تاییدیه کنگره، بودجه مدنظر خود برای ساختن دیوار مرزی را تامین کند.

رویترز گزارش داد: «صرفنظر از اینکه آیا کنگره (مبلغ درخواستی رئیس‌جمهور آمریکا برای ساخت دیوار مرزی) را تصویب می‌کند یا نه، این درخواست بودجه می‌تواند به ترامپ در مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ کمک کند».

«دیوار مرزی را بساز»، یکی از شعارهای اولیه ترامپ در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ ریاست جمهوری بود و طبق گزارش رویترز، «ساخت دیوار مرزی را تمام کن» در حال تبدیل شدن به شعار کارزار ۲۰۲۰ او می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل