بازدید 2510

تأکید «نصرالله» بر ایستادگی محور مقاومت در برابر «معامله قرن» و تحریم‌ها

«سید حسن نصرالله» به مناسبت سالروز تأسیس «هیأت حمایت از مقاومت اسلامی» در مجمع امام مجتبی (علیه‌السلام) در منطقه «الحدث» بیروت (از طریق ویدئو کنفرانس) به سخنرانی پرداخت.
کد خبر: ۸۸۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲ 09 March 2019

«سید حسن نصرالله» به مناسبت سالروز تأسیس «هیأت حمایت از مقاومت اسلامی» در مجمع امام مجتبی (علیه‌السلام) در منطقه «الحدث» بیروت (از طریق ویدئو کنفرانس) به سخنرانی پرداخت.

به گزارش تابناک، نصرالله در ابتدای سخنرانی خود از تمام خدمات کارکنان این هیأت در راستای حمایت از مقاومت، مسئولیت‌پذیری و صداقت آنها در این مسیر قدردانی کرد و افزود ، مقاومت تنها مبتنی بر حمایت ایران و حامیان مالی آن نیست بلکه از حمایت مردمی گسترده برخوردار است.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد، زمینه‌های دیگری برای جهاد وجود دارد که از جمله آنها جهاد با مال است و این یکی از دلایل قدرت است که مقاومت به آن نیاز دارد.

وی در ادامه گفت، می‌خواهد در این سخنرانی به دو پرونده اصلی این روزها بپردازد؛ تحریم‌های آمریکا و اقدام انگلیس در تروریستی اعلام کردن شاخه سیاسی حزب‌الله.

نصرالله گفت: ما مظلومانی قوی هستیم، آمریکا و اسرائیل از سال 1982 سعی دارند پروژه هیمنه بر منطقه ما را اجرایی کنند اما شکست‌های متوالی خورده‌‌اند و این امری واضح است.

وی سپس تصریح کرد: انتظار می‌رود تحریم‌های آمریکا بر ما و متحدان ما مانند ایران و سوریه افزایش یابد و تنگ کردن عرصه بر بانک‌های لبنانی یک مثال در این زمینه است.همچنین انتظار می‌رود کشورهای دیگر مانند انگلیس از لیست تروریسم (گنجاندن حزب‌الله در لیست تروریسم) استفاده کنند و مانند لندن، مقاومت را «تروریستی» بنامند. 

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد؛ طرفی که پروژه تسویه و تسلط بر منطقه را شکست داد، تمام گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین با حمایت ایران و سوریه بود. ایستادگی مقاومت در لبنان، غزه، سوریه و ایران پروژه توطئه‌آمیز علیه منطقه در سال 2006 (جنگ 33 روزه) را ساقط کرد.

وی افزود: از سال 2011 برای ساقط کردن سوریه، عراق، یمن و برخی کشورهای دیگر تلاش می‌شود اما جنبش‌های مقاومت در برابر این پروژه ایستادند. زمانی که به سوریه رفتیم برخی منتظر شکست ما بودند اما پیروز شدیم.

نصرالله تأکید کرد؛ محور مقاومت پروژه آمریکایی-اسرائیلی که از سوی طرف‌های منطقه‌ای حمایت می‌شد، شکست داد. محور مقاومت همان طرفی است که در مقابل چشم‌اندازهای «دونالد ترامپ» برای تحقق دستاورد تاریخی‌اش از طریق «معامله قرن» ایستاده است.

بر اساس گزارش «المیادین»، وی گفت: ما را تروریستی می‌نامند زیرا امروز پس از شکست جنگ‌هایشان و طرح‌هایشان «ناتوان» شده‌اند و از جنگی جدید می‌ترسند.  روز به روز بر قدرت، اراده و صلابت مقاومت افزوده می‌شود.  

دبیرکل حزب الله ادامه داد: تحریم‌های کنونی بخشی از جنگ اقتصادی -روانی علیه ماست. زمانی که با سختی‌های مالی در نتیجه تحریم‌ها روبرو می‌شویم باید بدانیم این بخشی از جنگی است که علیه ما به راه افتاده است. آنچه که آنها نتوانسته‌اند در جنگ نظامی در منطقه ما به دست بیاورند، می‌خواهند در جنگ اقتصادی آن را کسب کنند. 

نصرالله تأکید کرد : تحریم‌ها هر آنچه را  که مربوط به جنبش های مقاومت باشد، هدف قرار خواهد داد زیرا آنها می‌خواهند ما را ضعیف و گرسنه کنند اما ما باید در مقابل، محکم و قوی باشیم و آنها را ناامید کنیم. هر کشور و ملتی که از ما حمایت می‌کرده، به حمایت خود ادامه خواهد داد. 

وی تصریح کرد: امروز نیازمند حمایت مردمی و هیأت مقاومت اسلامی هستیم، چند هفته قبل از ضرورت حمایت از ملت یمن سخن گفتیم و بیش از دو میلیون دلار (برای مردم یمن) جمع شد که به برادران یمنی تحویل داده شد.

نصرالله در راستای تأکید دوباره بر ایستادگی افزود: علیرغم اینکه برخی طرف ها در منطقه و کشور ما منتظر فروپاشی ما بودند، پیروز شدیم و آنها را ناامید کردیم و بار دیگر نیز آنها را ناامید خواهیم کرد، با صبر و حوصله در مقابل تحریم‌ها خواهیم ایستاد.

عزم راسخ حزب‌الله برای مقابله با فساد اقتصادی

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به تصمیم این جنبش برای مقابله با فساد در لبنان پرداخت و گفت: نبرد مقابله با فساد را با باز کردن دو پرونده آغاز کرده‌ایم و پرونده‌های دیگری هم در آینده باز خواهد شد.  مقاومت نمی تواند درباره سرنوشت لبنان که با گرانترین سرمایه‌های خود از خاک آن دفاع کرده، بی‌تفاوت باشد. قداست این نبرد مهم و ملی کمتر از نبرد با اشغالگر و پروژه صهیونیستی نیست.

نصر الله افزود: هدف این جنبش در نبرد مقابله با فساد به هیچ وجه برای انتقام‌گیری سیاسی نیست، مفسدان و دزدهایی در دولت خواهند بود که از خود دفاع  و تلاش خواهند کرد جلوی این نبرد را که پیروز خواهد شد، بگیرند. 

وی ادامه داد؛ همچنین کسانی خواهند بود که در این مسیر ، ناامیدی و شک و شبهه، تزریق کنند اما نبرد مقابله با فساد علیرغم همه این موارد ادامه پیدا می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله گفت: هیچ کسی بر خسته شدن ما حساب باز نکند ما همان کسانی هستیم که مقاومت از سال 1982 تا کنون، باعث خستگی‌مان نشده است. ما می دانیم نبرد سخت و طولانی (در مقابله با فساد) خواهیم داشت ، پیش‌بینی نمی‌کنیم دستاوردهای سریعی داشته باشیم و این مسیر نیازمند صبر و ایستادگی است.

وی گفت، برخی‌ها هستند که برای متوقف کردن این نبرد، نسبت به پیامدهای آن هشدار می‌دهند و ترس و خوف ایجاد می‌کنند اما حزب‌الله تا آخر کار ایستاده است.

نصرالله به ناپدید شدن 11 میلیارد دلار در زمان نخست‌وزیری «فواد سنیوره» (وابسته به 14 مارس) بدون نام بردن از وی یا زمان ناپدید شدن این اموال هم پرداخت و آن را بخشی از پرونده فساد مالی به عنوان خطرناک‌ترین پرونده‌ها دانست.

وی گفت، اگر حزب‌الله چشم‌پوشی از محاسبات مالی را بپذیرد حزبی منافق و دروغگو خواهد بود. دبیرکل حزب‌الله همچنین تصریح کرد، این جنبش با گرفتن وام 400میلیون دلاری (که لبنان می‌خواهد از طرف‌های بین‌المللی قرض کند) مخالف است زیرا بیشتر این پول به جیب افراد خواهد رفت. 

نصرالله در پایان تأکید کرد، تمامی وزارتخانه‌ها در لبنان برای مقابله با فساد و توقف ریخت‌وپاش‌های مالی مورد حمایت هستند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر