بازدید 3266

تصویب‌قطعنامه درآمریکا علیه نماینده ضدصهیونیست

کد خبر: ۸۸۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 08 March 2019

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه در واکنش به انتقادات یک عضو جدید این مجلس از نقش لابی‌های صهیونیستی در سیاست آمریکا با ۴۰۷ رأی موافق و ۲۳ رأی مخالف قطعنامه‌ای را به تصویب رساند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه در واکنش به انتقادات یک عضو جدید این مجلس از نقش لابی‌های صهیونیستی در سیاست آمریکا با ۴۰۷ رأی موافق و ۲۳ رأی مخالف قطعنامه‌ای را به تصویب رساند.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند قانونگذاران آمریکایی این قطنامه را بعد از ساعت‌ها بحث بر سر لحن آن به صحن مجلس نمایندگان آورده و به رأی گذاشتند. قطعنامه یاد شده آنچه «یهودستیزی، تبعیض علیه مسلمانان و سایر انواع تعصبات علیه گروه‌های اقلیت» خوانده شده را محکوم می‌کند.

پیش از این گزارش شده بود در ادامه فشارها علیه «ایلهان عمر»، قانونگذار آمریکاییِ منتقد نقش لابی‌های صهیونیستی در سیاست آمریکا، نماینده‌های هم‌حزبی او قصد دارند در اقدامی کم‌سابقه قطعنامه‌ای علیه او صادر کرده و مواضع او ضد اسرائیل را محکوم کنند.

نمایندگان جمهوری‌خواه قبل از برگزاری جلسه رأی‌گیری از اینکه لحن این قطعنامه ملایم شده بود انتقاد کردند. گفته می‌شود قانونگذاران جمهوری‌خواه خواستار محدود کردن این قطعنامه به «یهودستیزی» و شخص ایلهان عمر بودند.

ایلهان عمر گفته بود که لابی‌گران در لابی قدرتمند حامی رژیم صهیونیستی، «آیپک»، از نفوذ مالی خودشان برای پیشبرد طرح‌های حامی اسرائیل در کنگره آمریکا استفاده می‌کنند. او چند روز پیش هم در اظهاراتی که اشاره به رژیم صهیونیستی داشت از سیاستمدارانی که «با یک کشور خارجی اعلام بیعت کرده‌اند» انتقاد کرده بود.

این سخنان عمر با واکنش‌های بسیار شدید روبه رو شد و تا حد درخواست از ایلهان عمر برای استعفا پیش رفت. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا یکی از کسانی بود که استعفای ایلهان عمر را خواستار شد. به علاوه گروهی از لابی‌‌های صهیونیستی در آمریکا هم خواستار اخراج این نماینده از کمیته قدرتمند «امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا» شده بودند.

طرفداران رژیم صهیونیستی در تلاشند مواضع ایلهان عمر را «یهودستیزانه» توصیف کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل