بازدید 3494
در خصوص حملات شیمیایی؛

سوریه گزارش «هیأت حقیقت‌یاب» را مردود دانست

کد خبر: ۸۸۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ 08 March 2019

وزارت خارجه سوریه نتایج گزارش هیأت اصطلاحاً «حقیقت‌یاب» سازمان منع تسلیحات شیمایی را عاری از صحت و منطق و مبتنی بر ادعاهای تحریف‌شده دانست.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت امور خارجه سوریه نتایج تحقیقات هیأت حقیقت‌یاب سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی در خصوص حمله شیمیایی ادعای دومای سوریه را مردود خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه پنجشنبه (۱۶ اسفند) در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که این هیأت همواره واقعیت‌ها را به شکل آشکاری تحریف می‌کند و نتایج گزارش اخیر خود در مورد حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما به کل عاری از صحت است.

این مقام سوری گفت که آمریکا، فرانسه و انگلیس در نتیجه شکست‌ خود برای تحقق اهداف شوم خود از قبیل ضربه زدن به امنیت، ثبات و یکپارچگی سوریه، دست به تحریک بازوهای تروریستی خود موسوم به «کلاه‌سفید‌ها» زد؛ تروریست‌هایی که آن‌ها برای اجرای سناریو حمله شیمایی دست به دامن آن‌ها شدند.

او افزود، سه کشور، فرانسه و انگلیس بعد از حمله ادعایی، با حمله هوایی به مراکز نظامی و علمی سوریه در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۸، مانع از فعالیت کمیته حقیقت‌یاب جهت روشن شدن جزئیات و عاملان این حمله شدند.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه گفت که دمشق با کمیته حقیقت‌یاب نهایت همکاری را داشته و تمامی تسهیلات و امکانات لازم را در اختیار آن گذاشت و امیدوار بود که نتایج تحقیقات این کمیته منطقی و حرفه‌ای و به دو از هرگونه فشار یا سیاسی‌کاری باشد که متاسفانه گزارش این کمیته مملؤ از تحریف واقعیت‌ها است و به گفته و اظهارات شاهدان اکتفا کرده است.

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی جمعه گذشته در گزارشی دولت سوریه را به استفاده از مواد شیمیایی در آوریل سال گذشته میلادی در شهر «دوما» متهم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل