بازدید 3172
ساماندهی قوی نداریم

چمران: همه مشکلات به‌ خاطر تحریم نیست

کد خبر: ۸۸۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 07 March 2019

مهدی چمران نایب رئیس «جمنا» گفت که بروز مشکلات تنها به خاطر تحریم‌ها نبوده اما سازماندهی قوی در برابر تحریم‌ها را نداشته‌ایم.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مهدی چمران نایب رئیس «جمنا» در همایش «کانون مهندسین مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب» که عصر امروز (پنج‌شنبه 16 اسفند) در سالن غدیر مسجد امام صادق (ع) برگزار شد، با تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام باقر (ع) اظهار کرد: مردم ما از مشکلات بزرگتر هستند. شهید چمران در سخنرانی که داشتند گفتند انقلاب سه اصل ایدئولوژی، رهبری و امکانات و توان انقلاب است.

وی افزود: چهلمین سال انقلاب را پشت سر گذاشتیم و برای ورود به چله دوم بیانیه گام دوم حضرت آقا منشور حرکت ماست به شرطی که شعارگونه رفتار نکنیم. درباره لوایح چهارگانه گفتم، به جای این‌ها اقتصاد مقاومتی داریم و می‌تواند مشکلات را حل کند.امیدوارم این بیانیه مثل شعارهای سال نشود که فقط در نامه‌ها نوشته شود.

نایب رییس جمنا تصریح کرد: در این چهل سال، هر ماه می‌شنیدیدم که این سال، سال آخر انقلاب است و می‌گفتند انقلاب به اولین سالگرد خود نمی رسد. یکی از کسانی که همراه امام به ایران آمد و در آمریکا مبارزه کرده بود و در کشور مسئولیت گرفت بعد از اینکه از مسئولیت عزل شد، ضد انقلاب شد، به من می‌گفت تا چند روز دیگر فاتحه رژیم را می‌خوانند.

چمران به مجاهدت ها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شب حادثه محاصره پاوه که تهران بودم و با پاوه در ارتباط بودیم، وقتی اخبار محاصره منتشر شد، با حاج احمد آقا تماس گرفتم و اخبار را منتقل کردم و سحرگاه آن وقت آن پیام خود را صادر کردند.خداوند به بهای خون شهدا نخواست و هدایت الهی صورت گرفت و پیروژی حاصل شد.

وی تصریح کرد: بعد از انتشار پیام حضرت امام(ره) شاهد درخواست ها برای اعزام به پاوه بودم. 15 هزار نیروی مهاجمی که پاوه را محاصره کرده بودند و حدود 50 نیرو توانستند پاوه را آزاد کنند؛ ما اینگونه در این چهل سال پیشرفتیم.

نایب رییس جمنا تصریح کرد: ستاد جنگهای نامنظم با تصمیم شهید چمران و مقام معظم رهبری تشکیل داده شد و مردم هم داوطلبانه حضور فراوان یافتند به حدی که اسلحه ما تمام شد و درخواست سلاح کردیم. شهید چمران نامه‌ای به حافظ اسد نوشت و درخواست مهمات و اسلحه کرد.

چمران اظهار کرد: در این چهل سال جهشی جلو رفتیم و سرعت ما از سرعت جهانی بیشتر بوده است. زمان طاغوت کشور پنجاه و چهارم بودیم؛ با جهشی که داشته‌ایم به این افتخارات در نانو، مقالات علمی، عملهای پزشکی و باشگاه فضایی دنیا و انرژی هسته‌ای به غنی‌سازی حدود بیست درصد رسیدیم؛ البته در آن بتن ریختند.

نایب رییس جمنا بیان کرد: گفتند ماده هفت شورای امنیت سازمان ملل خارج شدیم بله خدارا شکر ولی اینها جنگ را از ما دور نکرد بلکه اگر همبستگی نداشتیم و در نیروهای نظامی پیشرفت نداشتیم سایه جنگ از سر ما برداشته نمی شد و بلایی که سر افغانستان و عراق آوردند، می‌آوردند. بازدارندگی ما موجب این شد؛ به قول رهبر انقلاب، مدتها منتظر ماندیم که ترامپ می خواهد خارج شود یا نه و همه چیز را معطل نگه داشتیم.

چمران با بیان اینکه از بی سازمانی درحال ضربه خوردن هستیم، خاطر نشان کرد: چرا ارز ارزان قیمت داده شود و مردم به آنتالیا و برخی کشورها بروند و ما ذخایر ارزی مان را خالی کنیم. بیست درصد افزایش حقوق چیزی را جبران نمی‌کند. همه مشکلات بخاطر تحریم نبود اما سازماندهی قوی در برابر تحریم نداشتیم.

وی گفت: وقتی بود که پشت دیوار بصره بودیم اما امروز پشت دیوارهای اسرائیل غاصب هستیم که سید حسن نصرالله در سخنرانی 22 بهمن خود گفت از این دیوار ها هم عبور می‌کنیم و اسراییلی ها هم فکر کردند که میخواهیم از روی دیوارها بپریم، بخاطر همین روی دیوارهای خود سیم خاردار کشیدند.

نایب رئیس جبهه مردمی تصریح کرد: اسرائیل روزی به لبنانی ها می‌گفت شما را به حساب نمی‌آوریم اما حزب الله 33 روز برابر ارتش اسرائیل ایستاد و مقاومت کرد. جنگ 22 و 52 روزه فلسطینی ها را دیدیم. در این شرایط هستیم؛ ولی خودمان در داخل بی‌تدبیری می‌کنیم و کشوری که آنقدر منابع گوشت دارد، دچار بی‌تدبیری شود و این مشکلات می‌شود.

وی تصریح کرد: نباید نگاه خود را به سمت خارج از کشور بدوزیم بلکه باید نگاه به داخل داشته باشیم و بر توان جوانان حساب و برنامه ریزی کنیم.

نایب رئیس جمنا بیان کرد: امیدوارسازی مردم جزو اعتقادات شیعه است و ما به افق روشن اعتقاد داریم و قطعا به آن روز خواهیم رسید. یاس و نا امیدی به هر کشوری برسد، نابود می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل