بازدید 4744
۲

تخریب برخی بناهای تاریخی یزد با بارش‌های اخیر

کد خبر: ۸۸۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷ 07 March 2019

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به دنبال انتشار خبری مبنی بر تخریب عمدی بنای آب انبار مشترک زرتشتیان و مسلمانان در یزد، گفت: بناهای زیادی به دنبال بارش‌های اخیر تخریب شده که مرمت آن‌ها به دلیل محدودیت توان میراث فرهنگی، اولویت‌بندی شده‌ و در حال انجام است.

به گزارش «تابناک»، سید مصطفی فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تخریب برخی بناهای تاریخی به واسطه بارش‌های اخیر در یزد، اظهار کرد: به دنبال این بارش‌ها، تعداد زیادی از بناهای تاریخی یزد تخریب شدند که آب انبارهای زیادی در زمره این بناها قرار داشتند.

وی، تخریب آب انبار مشترک زرتشتیان و مسلمانان در محدوده بلوار امام رضا (ع) را نمونه یکی از این آثار تاریخی تخریب شده عنوان کرد و گفت: هر چند تعداد این بناها زیاد است اما تامین نشدن اعتبارات لازم برای مرمت این بناها و محدودیت امکانات میراث فرهنگی سبب شده که مرمت این بناها اولویت بندی شوند.

این مسئول، مرمت بناهای موجود در معابر اصلی و موارد اضطراری را اولویت میراث فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: مرمت 45 مورد از این آثار در دست اقدام بوده و بسیاری از آن‌ها انجام شده است اما توان میراث فرهنگی کم و محدود است و برای مرمت همین آثار نیز تمام نیروهای این سازمان دست به کار شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
در طول صدها سال گذشته و اون بارندگی ها تخریب نشدند ولی الان شده!!!
کاملا مشخص است که تخریب این آب انبار بواطه باران نبوده . اگر باران تخریب میکرد باید بادگیر هاهم آسیب می دیدیدند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر