بازدید 3603

اخبار ضدونقیض از آتش‌سوزی در یک مرکز ترک اعتیاد

کد خبر: ۸۸۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 06 March 2019

شامگاه سه شنبه 14 اسفند خبری با عنوان خودکشی دسته جمعی در مرکز ترک اعتیاد منطقه آبشورک بندرعباس بر روی پایگاه های خبری هرمزگان منتشر شد که اظهارنظرهای ضد و نقیضی در خصوص آن عنوان شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این حادثه از سوی مسوولان آتش نشانی بندرعباس به عنوان خودکشی دسته جمعی اعلام شده که در جریان آن یک نفر فوت و 11 نفر نیز زخمی شدند.

مدیرعامل آتش نشانی بندرعباس در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: ظاهرا بیماران بستری به شرایط نامناسب و رفتارهای بد متولیان این مرکز اعتراض هایی داشته اند.

«آتشپاد فرجام دانش» بیان کرد: این افراد در اعتراض به این شرایط درهای محل اسکان را از داخل قفل کرده و تهدید به آتش زدن محل کرده اند و پس از یک ساعت و نیم نیز تهدید خود را عملی و مرکز را به آتش کشیده اند.

وی با انتقاد از نبود هیچ گونه تجهیزات ایمنی در این مرکز، افزود: ماموران آتش نشانی پس از گزارش این حادثه، فوری در محل حاضر و موفق به نجات جان افراد گرفتار در آتش شدند.
مدیرعامل آتش نشانی بندرعباس گفت: در جریان این حادثه 11 نفر مصدوم و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

مرگ بیمار 45 ساله

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان نیز گفت: به دنبال حادثه آتش سوزی در مرکز ترک اعتیاد منطقه آبشورک بندرعباس، 12 نفر مصدوم شدند.

دکتر فاطمه نوروزیان بیان داشت: از این شمار، فرد 45 ساله ای به سبب مشکل تنفسی ناشی از استنشاق دود فراوان، جان خود را از دست داد.

وی افزود: سایر مصدومان به بیمارستان خلیج فارس و شهید محمدی بندرعباس منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.
نوروزیان بیان کرد: مصدومان انتقال یافته پس از بهبود شرایط جسمی، با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شدند.

او در خصوص اینکه آیا مصدومان این حادثه دست به خودکشی دسته جمعی زده اند یا خیر، گفت: مجموعه بهداشت و درمان تنها به ارایه خدمات درمانی مورد نیاز به افراد و بیماران منتقل شده به مراکز و بیمارستان ها می پردازد و اظهار نظری در خصوص علت حوادث ندارد.

نوروزیان افزود: اظهار نظر در خصوص حوادث و علت های آن باید از سوی دستگاه های مسوول و متولی انجام شود.

خودکشی دسته جمعی تکذیب می شود

خبر خودکشی دسته جمعی بیماران مرکز ترک اعتیاد بندرعباس در حالی بر روی پایگاه های خبری هرمزگان انتشار یافت که مسوولان بهزیستی استان آن را تکذیب کردند.

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی هرمزگان با تکذیب اظهارات و خبر منتشر شده از سوی مدیرعامل آتش نشانی، گفت: موضوع خودکشی دسته جمعی بیماران در مرکز ترک اعتیاد آبشورک دروغ محض و شیطنت رسانه ای بوده است.

غلامحسین رازمند بیان کرد: واقعیت ماجرا این است که در مورخ 12 اسفند دو نفر از بیماران مقیم مرکز با زندانی کردن سایر بیماران در سالن اقدام به قفل در و آتش زدن پتوها کرده اند که فوری موضوع به آتش نشانی، اورژانس و پلیس اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: پس از هدر رفت زمان و حضور با تاخیر خودرو آتش نشانی، با مداخله آتش نشانی و پلیس، آتش خاموش شد و عاملان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رازمند بیان کرد: متاسفانه در این حادثه یکی از بیماران در اثر استنشاق دود ناشی از آتش در مسیر بیمارستان در آمبولانس فوت و 11 نفر نیز با عوارض ناشی از دود به بیمارستان منتقل و پس از درمان ترخیص شدند.

رازمند افزود: فعالیت مرکز یاد شده تا اطلاع ثانوی به علت آسیب یکی از اتاق های آن متوقف و نسبت به اعزام بیماران به دیگر مراکز اقدام لازم به عمل آمده است.

مدیر روابط عمومی بهزیستی هرمزگان تاکید کرد: این ماجرا ادثه بوده و‌ مراکز ترک اعتیاد زیر نظارت سازمان بهزیستی طبق پروتکل های موجود با شرایط معمول فعالیت می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان