بازدید 4941
۳
تا زمانی که ایران به تعهداتش پایبند باشد

اتحادیه اروپا: در برجام می‌مانیم

کد خبر: ۸۸۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳ 05 March 2019

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانی که ایران به اجرای تعهدات هسته‌ای خود ادامه دهد، این اتحادیه در برجام خواهد ماند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، روز سه‌شنبه متن بیانیه قرائت‌شده از سوی نماینده این اتحادیه در جریان نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین اتریش را منتشر کرد؛ بیانیه‌ای که در آن تأکید شده است که تا زمانی که ایران به تعهداتش ذیل برجام پایبند باشد، اتحادیه اروپا نیز در برجام باقی خواهد ماند.

در ابتدای این بیانیه تصریح شده است که علاوه بر اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، کشورهای دیگری شامل «ترکیه، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، ایسلند، صربستان، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، لیختن‌اشتاین، نروژ و سن‌مارینو» نیز حمایت خود را از این بیانیه ابراز داشته‌اند.

اتحادیه اروپا سپس بر اهمیت غیرقابل‌انکار پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (NPT) برای جلوگیری از گسترش این سلاح‌ها در جهان تأکید کرده و برجام را از «اجزای کلیدی» تلاش‌های بین‌المللی در راستای تحقق اهداف NPT خوانده است.

در بخش دیگری از بیانیه اتحادیه اروپا تعهد جدی خود به برجام را ابراز داشته و بر عزم راسخ خود برای حفظ برجام با همکاری جامعه بین‌الملل تأکید کرده است. در این بخش از بیانیه اتحادیه اروپا، از برجام به‌عنوان یک «دستاورد مهم چندجانبه و مورد حمایت حمایت شورای امنیت سازمان ملل ذیل قطعنامه 2231» نام برده شده است.

اتحادیه اروپا در ادامه با اشاره به اینکه برجام حاصل «بیش از 10 سال دیپلماسی» بوده و رفع تحریم‌های هسته‌ای به موازات اجرای راستی‌آزمایی شده تعهدات ایران ذیل برجام از ضروریات این توافق محسوب می‌شود، بابت خروج آمریکا از برجام «در شرایطی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 14 گزارش متوالی پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام را تأیید کرده» عمیقاً ابراز تأسف کرده است.

این اتحادیه در بیانیه خود تصریح کرده است: «اتحادیه بار دیگر یادآور می‌شود که تا زمانی که ایران به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای خود ادامه بدهد، اتحادیه اروپا به اجرای کامل و مؤثر برجام متعهد خواهد بود. ما از همه طرف‌ها می خواهیم کلیه بخش‌های برجام را به‌طور کامل و مؤثر اجرا کنند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳
فقط حرف
تعهدات اروپا چه میشود؟؟؟؟؟؟
ماندن اروپا به چه درد برجام میخورد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر