بازدید 5360

کاوشگر قدیمی روسیه روی زمین سقوط می‌کند

کد خبر: ۸۸۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 05 March 2019

کارشناسان تخمین می زنند یک کاوشگر روسی که ۴۷ سال قبل به فضا ارسال شد و در مدار زمین گیر کرد، در اواخر ۲۰۱۹ یا اوایل ۲۰۲۰ میلادی روی زمین سقوط کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در سال ۱۹۷۲ میلادی کاوشگر فضایی «Kosmos۴۸۲» از قزاقستان به آسمان پرتاب شد. این بخشی از برنامه بلندپروازانه اتحاد جماهیر شوروی بود.

این کاوشگر قرار بود به ونوس برود اما با اختلال روبرو شد و در مدار زمین گیر کرد. بخش بزرگی از این کاوشگر همچنان به عنوان یک زباله فضایی در مدار زمین است.

۵ دهه بعد این کاوشگر رباتیک که به شدت خسارت دیده، هنوز هم دور زمین مدار می‌زند و کارشناسان معتقدند به زودی روی زمین سقوط می‌کند البته احتمال اندکی وجود دارد که سقوط آن خساراتی در بر داشته باشد.

زمان دقیق سقوط این کاوشگر به زمین هنوز مشخص نیست برخی کارشناسان معتقدند احتمال دارد در سال جاری یا اوایل ۲۰۲۰ روی زمین سقوط کند.

این در حالی است که «جاناتان مک داول» از مرکز آستروفیزیک «هاروارد- اسمیتسونیان» در این باره می‌گوید: اطمینان دارم این کاوشگر در اوایل دهه ۲۰۲۰ میلادی روی زمین سقوط می‌کند. هربار که این کاوشگر دور زمین مدار می‌زند، از سرعت و ارتفاع آن کاسته می‌شود.

به عبارت دیگر با هر بار مدار زدن گرانش زمین از سرعت کاوشگر می کاهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار