بازدید 8121
پرسش از مسئولان:

دلیل ثبت نام میلیونی در کنکور ۹۸ چیست؟!

مگر نه اینکه کنکور به شدت آسیب زاست و می‌بایست حذف شود؟ پس دلیل استقبال شدید از این امر آسیب زا چیست؟
کد خبر: ۸۸۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴ 05 March 2019
مگر نه اینکه کنکور به شدت آسیب زاست و می‌بایست حذف شود؟ پس دلیل استقبال شدید از این امر آسیب‌زا چیست؟

به گزارش «تابناک»، به رغم آنکه قرار است از سال آتی ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از طریق سوابق تحصیلی متقاضیان پر شود و کنکور به ۱۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها محدود شده، اما نیم نگاهی به آمار ثبت نام کنندگان در این آزمون کافی است تا دریابیم استقبال از کنکور فزونی یافته است!

این را آمار ثبت نام کنندگان در کنکور ۹۸ نشان می‌دهد که بالغ بر ۲۰ هزار نفر بیش از شمار ثبت نام کنندگان در کنکور ۹۷ است و البته افزایش هم خواهد یافت چراکه مهلت دیگری برای ثبت نام در کنکور ۹۸ در نظر گرفته شده است.

رویدادی که با توجه به ثبت نام از متقاضیان پذیرش در دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی برای سال آتی، تصور می‌رفت به گونه‌ای دیگر رقم بخورد؛ به کاهش ثبت نام در کنکور و جدا شدن راه بسیاری از داوطلبان حضور در دانشگاه‌ها و سوق ایشان به مسیر پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی. به همان مسیری که مسئولان برای دایر کردن آن سال‌ها طرح و برنامه ریختند.

مسئولانی که سال‌ها شنونده انتقادات پرشماری بودند که به کنکور وارد می‌شد و به مرور خودشان هم به صف منتقدان کنکور پیوستند، شعار حذف آن را سر دادند و به رغم گام موثری که در این خصوص برداشته‌اند، هنوز راه زیادی تا حذف کنکور دارند؛ راهی که ظاهرا بسیار سخت‌تر از چیزی است که تصور می‌شد، چراکه گام نخست نتوانسته حتی سر سوزنی از شمار کنکوری‌ها بکاهد.

استقبالی چشمگیر از پدیده‌ای که دیگر تردیدی در زیان بار بودن آن وجود ندارد؛ آزمونی پر از استرس و فشار‌های روانی که شیوه سنجش در آن برخلاف تمام دوران تحصیل در مدارس و بعد در دانشگاه ها، تستی و پراشکال است و برای بسیاری از شرکت کنندگان در آن حکم کابوسی بزرگ و فراموش ناشدنی را دارد. کابوسی که ظاهرا کسی از آن فرار نمی‌کند!

این واقعیتی است که تازه آشکار شده و خودنمایی می‌کند. واقعیتی که واکنش مسئولان به آن تا به اینجا سکوت بوده و بس. مسئولانی که تاکید دارند به دنبال حذف کنکور هستند و این مهم سر لوحه امورشان است، اما در مقابل افزایش استقبال از کنکور ۹۸ سکوت پیشه کرده‌اند؛ سکوتی نگران کننده که اگرچه می‌شود در خصوص آن حدس‌های زد، اما بهتر است منتظر بمانیم تا توسط مسئولان شکسته شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
کنکور حذف شدنی نیست به یک دلیل خیلی ساده آن هم این است که ظرفیت رشته های آینده دار محدود و شمار داوطلبان نا محدود
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
تمام رشته های اعلام شده بدون کنکور رشته های است که قبلا هم متقضی نداشته اشت و رشته های است که ادامه تحصیل در ان برای اشتغال نیست کدام یک از مسیولین حاضرند به فرزندشان اجاره تحصیل در این رشته ها بدهند
پس دلیل استقبال شدید از این امر آسیب‌زا چیست؟
ملت غیوووووووووووووووور ایران اگر شعور فهمیدن این چیزا رو داشتند که وضعیت سکه.ماشین.خونه...مملکت این نبود
هنوز ابلهانی هستند که فکر میکنند وضعیت اسفناک فعلی کار انگلیسیهاست
متوهم ها......
تا اونجا که من یادم هست، همیشه معلم ها و اساتید دانشگاهی به ما می گفتند که خوبی گفتگو و رایزنی با سایر کشورها در این هست که نکات مثبت رو از هم یاد بگیریم.
در آلمان چیزی به نام کنکور وجود ندارد. هرکس که متقاضی ادامه تحصیل باشد، بعد از فارغ التحصیلی در هر رشته ای که مایل باشد ثبت نام می کند. اما ترم اول این رشته کاملا غیر حضوری و به صورت مجازی است . در پایان دوره بر اساس نمرات افراد گزینش می شوند. حال در ایران همه فارغ التحصیلان رشته تجربی ( به عنوان مثال) رشته پزشکی و دانشکده علوم پزشکی را انتخاب کنند . بعد از یک ترم سخت بر اساس نمرات گزینش آنان تعیین شود .
چرا در ایران اجرا نمی شود .... یعنی نمی دانند ؟؟؟
تصور کنید شما چند جعبه میوه دارید که محتوای آن میوه هایی با کیفیت متفاوت و به قول معروف درهم است. حال اگر 15% از محتوای با کیفیت آن را جدا نمائیم و با ضوابط خاص و مشخصی توزیع کنیم و 85% مابقی را با ضوابط به ظاهر کمتر و نامشخص و احتمالا قیمت پائین تر توزیع کنیم به نظر شما کدام بخش متقاضی بیشتری خواهند داشت.
از روی بیکاری است...
غلت افزایش شرکت کنندگان بیکاری تحصیل کرده ها و دست و پا زدن بی فایده و شرکت دوباره آنها بخصوص در رشته تجربی است شاید که در رشته های علوم پزشکی برای خودشان کاری پیدا کنند .
شرکت مجدد فارغ التحصیلانی که در رشته خود کار پیدا نمی کنند بلاشک
یعنی چی که استرس کنکور را حذف کنیم.پس چطور می خواهید افراد را انتخاب کنید.کنکور ورودی باید باشد والا فقط با تقلب و فروش سوال و نمره دادن و لابی گری همه ظرفیت دانشگاهها را پر خواهند کرد .هر چند همین الان هم وضع تعریفی ندارد. کنکور برای مردم عادی امیدی برای تلاش و رسیدن به نتیجه است. حتی با احتمال کم.
وقتی مهندس هارو کردید مسخره عالمو آدم و
پزشکان روز به روز فاصله شون از بقیه بیشتر میشه
من مهندس با رتبه ۳ رقمی حق دارم برگردم و بازم کنکور بدم
مقصر سیستم دانشجو پذیری بود که یهو ایجاد شد
دانشگاه های قارچی که رشد کردن و این نتیجه اشه
خواستیم مردم رو دلخوش کنیم که همه میرید دانشگاه
الان این وضعیه که جمع نمیشه
پزشکان ثروتمند و افسارگسبخته...مهندسان مغموم و تو سری خور...و پشت کنکوری هایی که یا ۱۰۰ یا صفر میشن
بخاطر سیستم اموزشی موجود
انتقاد آسان است، اگه راهکار داری ارائه بده تابناک و اگه نداری بیخودی تخریب نکن، علت زیاد شدن تعداد نفرات به انتشار پاسخ نامه برمیگرده که عده زیادی به امید استفاده از این فرصت ثبت نام کرده اند.
کنکور باید حذف شود تا دانشگاهها هم مثل همه چیزهای دیگر برای آقازاده ها اختصاصی شود. دانشگاههای برتر برای فارغ التحصیلان مدارس انتفاعی گران قیمت باید باشد.
بنویس تابناک هر روز برای حذف کنکور زور بزن تا آخرین روزنه امید مردم عادی را هم بگیری
عزیزان وزارتی در خواب زمستانیند!!1
بخشی از علت بالا رفتن آمار داوطلبان اضافه شدن هنرستانیها است که اینقدر بلا تکلیفند و وضعیتشون رو نمیدونن که همه دوازدهمیهاشون تو کنکور ثبت نام کردند و مسئولین نمیخوان این واقعیت رو بیان کنند چون بی برنامگیشون در مورد وضعیت هنرستانها رو میرسونه چون اونها قبلا یک سال کمتر از نظریها درس میخوندن و کنکور مجزا داشتند اما الان به اندازه نظریها درس میخونن و وضعیت کنکور خاص خودشون هم مشخص نیست.
این طرح باید طرح تحول جیب پزشکان نام گذاری میشد نه تحول سلامت
برای حذف سهمیه ها هم فکری بکنید واقعا ناعادلانه است طرف با رتبه 73000 کشوری و 23000 منطقه پزشکی قبول شده آخر این شخص با این بار علمی بسیار ضعیف و دانش اندک خود چگونه پزشکی خواهد بود پدر این فرد سربازی رفته بعد اسیر سده دو سال بعد هم آزاد شده شش سال بعد هم ازدواج کرده اصلا فرزندش در این بین چه نقشی داشته که امتیاز بگیرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار