بازدید 2760

پاچه‌خواری جناب رییس از آمریکا!

کد خبر: ۸۸۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 04 March 2019

دبیرکل اوپک اخیرا در مصاحبه عجیبی با شبکه سی ان بی سی اظهار کرد انقلاب شیل آمریکا کمک کرد از یک آشوب انرژی در دنیا جلوگیری شود.

پاچه‌خواری جناب رییس از آمریکا!

به گزارش ایسنا، محمد بارکیندو در اشاره به نقشی که شیل آمریکا در ریزش اخیر قیمت نفت داشت، بسیار ظریف عمل کرد و نشان داد دبیرکل اوپک در بحبوحه تلاش‌های شماری از نمایندگان کنگره آمریکا برای تصویب قانون ضد اوپک و تحت تعقیب قرار دادن اعضای این گروه، تلاش دارد صلح برقرار کند.

بارکیندو گفت: اوپک در سال ۲۰۱۶ با انعقاد پیمان کاهش تولید که حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز از عرضه به بازار جهانی کاست، صنعت نفت جهانی را نجات داد و در ادامه خاطرنشان کرد شیل آمریکا به اجتناب از وقوع یک بحران کمک کرد و مانع از کمبود نفت در بحبوحه رشد تقاضا شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این اظهارات تا حدودی متناقض بود. بارکیندو با بیان اینکه تصمیماتی که اوپک به همراه شرکای غیر اوپک خود اتخاد کرد، صنعت نفت را از فروپاشی کامل نجات داد خاطرنشان کرد نفت برنت در یک مقطع در سال ۲۰۱۵ به پایین ۳۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد. از آنجا که تقریباً همه تحلیلگران و ناظران انرژی توافق دارند که توسعه شیل آمریکا به جهش عرضه منجر شد و دلیل اصلی افت قیمت نفت بود، این گفته بارکیندو که شیل به جلوگیری از بروز آشفتگی در دنیای انرژی کمک کرد اندکی مبهم به نظر می‌رسد.

دبیرکل اوپک همچنین اظهار کرد: تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت به تولیدکنندگان آمریکایی کمک کرد در رکودی که پس از ریزش قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ روی داد، دوام بیاورند.

کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته لایحه معروف به نوپک را تصویب کرد. این قانون مصونیتی که اوپک تاکنون داشته و این گروه را از شکایت‌های آمریکایی در امان نگه داشته است لغو خواهد کرد و به دادستان کل آمریکا اجازه خواهد داد از این گروه تولیدکننده نفت یا هر یک از اعضای آن به دلایل تبانی در کنترل قیمت نفت شکایت کند.

اتحاد اوپک و گروهی از تولیدکنندگان غیر اوپک شامل روسیه معروف به اوپک پلاس اواخر سال گذشته موافقت کردند تولید نفت را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به منظور جلوگیری از اشباع عرضه بازار، ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این گروه از سال ۲۰۱۷ پیمان کاهش تولید نفت را آغاز کرده و چند بار آن را تمدید کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل