بازدید 2313

۲۰۰ میلیون نفر در جهان دچار معلولیت هستند

کد خبر: ۸۸۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵ 02 March 2019

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت رفاه با بیان اینکه ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا دارای معلولیت هستند گفت: کمک‌های جمعی می‌تواند به زندگی آسان این افراد کمک زیادی کند.

به گزارش فارس، ابراهیم صادقی‌فر معاون فرهنگی اجتماعی وزارت رفاه در دهمین همایش روز جهانی بیماری‌های نادر به اشاره به مسئولیت اجتماعی افراد در جامعه گفت: تک تک آحاد جامعه در هر مقام و منسبی باید مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند، نهادها تعیین کننده رفتارهای جامعه هستند و اگر تقویت‌کننده اخلاق و مباحث به خیر جمعی باشند شاهد رشد جامعه خواهیم بود اما اگر در جامعه‌ای نهادها به سمت منافع خود حرکت کنند رستگاری از این جامعه دور می‌شود.

صادقی‌فر گفت: در جامعه ما سنت‌ها ما را به سوی انسجام اجتماعی سوق می‌دهد و ار سوی دیگر جامعه ما را به سوی مدرنیسم سوق می‌دهد، خیر جمعی از نوع دانش‌بنیان دانشگاه هاروارد ۴ میلیارد دلار درآمد داشته است و ۷۰ دانشگاه در حوزه وقف کار می‌کنند.

وی افزود: امروزه مربوط به حمایت دط آسی‌دیدگان در دنیا نقش آفرینی‌ می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت رفاه تاکید کرد: ۲۰۰ میلیون از جمعیت جهان با مشکلات حرکتی همراه هستند، بر اساس دیدگاهی معلولیت محصول جامعه است و بسیاری از مشکلات مربوط به معلولیت‌ها در مباحث مختلف گسترش یافته است.

صادقی‌فر افزود: تک تک ما باید در راستای این مسئولیت بکوشیم و در کاستن رنج این عزیزان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: شاخص میزان انسانی بودن جامعه بستگی به رفتار جامعه با معلولین دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت رفاه گفت: لازم است همگان از ضرورت به کار بستن تدابیر قانونی که فراهم کننده زندگی راحت برای معلولان دست آگاه شویم، عالمان و محققان ما باید دریابند بایسته‌های موجودشان با این حقیقت آمیخته شده است.

وی ادامه داد: مفهوم مشارکت تلاشی است که برای حل مشکلات جامعه توسط عده‌ای انجام می‌شود و این مسئله بر روی موضوع اجتماعی کردن حوزه بهزیستی متمرکز است و سیاسیون و نخبگان باید به این حوزه توجه بیشتری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار