بازدید 16879

کالابرگ برگشت؛ این بار در نسخه الکترونیک!

پس از آنکه قیمت برخی اقلام بحرانی شد و افزایششان توقف ناپذیر جلوه کرد، برخی نمایندگان مجلس مجاب شدند، برای پایان دادن به این وضعیت، طرح توزیع کالابرگ را با قید دو فوریت به مجلس تقدیم کنند؛ ایده‌ای که در شهریور ماه در خانه ملت کلید خورد، ولی تازه در حال به ثمر نشستن است. ایده ای که الکترونیک شده و...
کد خبر: ۸۸۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 02 March 2019
تابناک اجتماعی -
بالاخره سد مقاومت برخی مسئولان در مقابل بازگشت کالابرگ به زندگی ایرانیان شکست؛ شکستی که با توجه به وضعیت اخیر، می‌تواند پیروزی به حساب آید!

به گزارش «تابناک»؛ با افزایش شدید قیمت کالا‌ها در سال جاری و بحرانی شدن قیمت بسیاری کالا‌ها و از آن فراتر، نایاب شدن برخی اقلام روزمره مانند رب گوجه یا محصولات سلولزی یا گوشت، تأمین این اقلام و توزیع آن‌ها در بازار با نسخه‌های تنظیم بازار در دستور کار مسئولان قرار گرفت، اما نتیجه چیزی نبود که انتظار می‌رفت.

واقعیتی که هنوز می‌شود با نیم نگاهی به صف‌های توزیع گوشت و مرغ، به عینه آن را دید و از سر افسوس، سری تکان داد. اشکالاتی که با تدابیری مانند توزیع آنلاین گوشت در برخی فروشگاه‌های اینترنتی هم رفع نشدند تا این پرسش پدید آید که چرا راه حل‌های جواب پس داده قدیمی در دستور کار مسئولان قرار نمی‌گیرد؟!

راه‌حل‌هایی مانند توزیع کوپنی کالا‌ها که حتی برای متولدین دهه هفتاد هم آشناست. کوپن‌هایی که سال‌ها مورد استفاده بودند و اواخر نامشان «کالابرگ» شده بود. کالابرگ‌هایی که تقریبا در زمان اعلام شماره هایشان در بخش‌های خبری رسانه ملی، دنیای مجازی در ابتدای راه بود و خبری از شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند و حتی کارت‌های هوشمند نبود.

وضعیتی که ظاهرا بازگشت به آن، بهترین راه ممکن برای فرار از تلاطم‌های هر روزه و گاه هر ساعته بازار بود، اما مسئولان تمایلی به این کار نداشتند. شاید از این رو که بازگشت به دوران کوپن، شکستی بزرگ به شمار می‌آمد و ترجیح مسئولان این بود که پیش از رسیدن به پذیرش این شکست، همه راه‌های دیگر را بیازمایند.

اتفاقی که حالا زمان وقوع آن رسیده است. این را می‌شود از مهار نشدن بازار افزایش قیمت گوشت دریافت که صف‌های توزیع نسخه‌های منجمد و تازه آن در بازار، روز به روز فشرده‌تر می‌شود. صف‌هایی که در آن گاه کارت ملی ملاک توزیع است و گاه کد پستی و ثبت نام در فروشگاه‌های آنلاین توزیع گوشت تنظیم بازار.

وضعیتی که برخی نمایندگان مجلس را مجاب کرد برای پایان دادن به این وضعیت و کمک به تأمین معیشت قشرهای کم درآمد، طرح توزیع کالابرگ را با قید دو فوریت به مجلس تقدیم نمایند؛ ایده‌ای که در شهریور ماه در خانه ملت کلید خورد، ولی تازه در حال به ثمر نشستن است. با مصوبه‌ای که امروز در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه رقم خورد و بر اساس آن می‌بایست کالابرگ به مردم داده شود.

کالابرگی که یک تفاوت مهم با کالابرگ‌های قبلی دارد؛ کالابرگی که قرار است الکترونیکی باشد. تفاوتی که با توجه به شرایط فعلی حاکم بر کشور، ممکن است تفاوت‌های دیگری با نسخه‌های قبلی خود پیدا کرده و مشمول اقلامی فراتر از گوشت و مرغ و روغن و شکر شود. تدابیری برای کنترل بازاری که در آن میوه جات و سبزیجات نیز ممکن است به شرایط بحرانی برسند و نایاب یا به شدت گران شوند.

اتفاقی که فارغ از دایره شمول آن و مسائل حاشیه‌ای دیگر، باید به زودی رقم بخورد، چون در قالب برنامه بودجه سال ۹۸ دیده شده و زمان زیادی به لازم الاجرا شدن آن نمانده است؛ با این ملاحظه که می‌دانیم لایحه بودجه بعد از تصویب در مجلس، به شورای نگهبان خواهد رفت و بعد از تصویب در این نهاد، ابلاغ و اجرا خواهد شد.

فرایندی که به نظر می‌رسد، طی خواهد شد، چون تدبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه برای بازگشت کالابرگ به عرصه وجود، تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز از منابع حاصل از صدور نفت است و علاوه بر آن، شیوه هزینه این بودجه نیز در مصوبه مشخص شده است:

۱: واردات یا خرید و حمایت از تولید داخل و توزیع کالا‌های اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی با نرخ ارز ترجیحی،

۲: واردات و یا خرید تولیدات داخل و توزیع کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی با نرخ ارز نیمایی و اختصاص مابه‌التفاوت آن با نرخ نیمایی برای معیشت مردم و حمایت از تولید،

ساز و کاری که در ادامه آن مشخص شده، شیوه حمایت از معیشت مردم و حمایت از تولید، توزیع کالابرگ الکترونیکی خواهد بود؛ شیوه‌ای که می‌تواند بخشی از اشکالات وارد به نظام کالابرگ در گذشته را رفع نماید، با این ملاحظه که استفاده از بستر الکترونیکی در کشورمان، در کنار مزایای فراوانی که دارد، خود با آسیب‌ها و اشکالاتی مواجه است. آسیب‌هایی که می‌بایست امیدوار باشیم برای مقابله با وقوعشان تدابیری اندیشیده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲۲
جلوی صادرات را بگیرید نیاز به کالابرگ نیست. وقتی انبار دولت پر است شکر چرا بیرون 6500 و قند 8000 و سیب زمینی و پیاز 5 هزار باید باشد. یا دولت دروغ می گوید یا نمی تونه مدیریت کنه. 24میلیون رای دادند ولی 80میلیون الان نراضی اند پس در نتیجه ..................
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
چطوری رای گیری کردید ؟
توزیع کالا با شیوه کارتهای هوشمند بهترین و کارآمدترین روش عادلانه و شجاعانه در شرایط فعلی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
در چنین شرائطی تصمیم عقلانی به معنای برگشت نیست،شما فکر می کنید سبد کالائی که در حال حاضر توزیع می شود مایه افتخار است؟
ایا به دست همه افراد ذیحق می رسد؟
چه مقدار از ان با زد و بند به دست افرادی می رسد که در صدک های دو و سوم کشورند؟
اگر به جنگ اقتصادی اعتقاد دارید ،پس چگونه است که به قوانین منطبق با شرائط اعتراض می کنید؟
طی همین چند ماه گذشته عده ای دلال مسلک به نام تاجر و بازرگان با ارز مردم چه کردند؟چه رانتی ایجاد شد؟مگر قوه قضاویه چقدر توان دارد که بخواهد همه این ها را محاکمه کند؟تا کی باید هر روز شاهد تولید بابک زنجانی جدیدی باشیم؟تا کی محاکمه؟ما مردم قانون می خواهیم یا فقط دنبال دردسریم؟وقتی قطعنامه جنگ پذیرفته شد ،اعتراض ،اعتراض.،،،،
زمان اجرای یارانه ،اعتراض ،اعتراض
برجام که اهداف بلندی را در خود داشت و با امدن بختک ترامپ و با هماهنگی های هرمله سعودی و صهیونیسم جلاد با مشکل مواجه شد،اعتراض ،،اعتراض
حال که طی مدت کوتاهی عده ای از خدابیخبر با مردم و معیشت مردم این چنین ظالمانه عمل کردند وبهترین راه کوتاه کردن دست اینها ،منطق اجرای عدالت باشد،اعتراض اعتراض
شاید بد نباشد بدانیم در همان دهه ای که بزرگ مردان و سرداران نامی این مرز و بوم چونان کوه در مقابل ارابه جنگی دنیا ایستاده بودند و چونان سرور سهی در خاک می غلطیدند،افتخار امت ایرانی صداقت بود،نان سفره خویش را به سوی جبهه می فرستادند و از همه مهمتر پاره تنشان را!!!!!!!!!!!!!
حال چه باید کرد با محتکرین انبار های چند صد میلیارد تومانی؟می شود همه ان ها را کشت؟ایا حاضرند دست فقیری را بگیرند؟
بیست و جهار میلیون دعوت نامه برای دکتر حسن روحانی فرستادیم،به انتخاب خود نیز صد در صد اعنماد داریم اما باز هم اعتراض ،اعتراض
مگر ما نامه ننوشتیم؟چگونه به یکباره بسیاری از خانه ها پر شد از ارز وسکه،وچگونه بازار کشور از کالاهای مورد نیاز مردم خالی شد و سر از انبار ها ی عظیم چند ده میلیارد تومانی در بیابان ها در اورد؟
تا به حال از خود پرسیده ایم چگونه خودروسازان با ما چه می کنند؟همه خوب می دانیم که بسیاری چند خودرو در زیر زمین و حیاط و مکان های مختلف با دلالی و زد و بند های مختلف دپو کرده اند،حال ان که یک خودرو هم نیاز یک خانواده را به خوبی تامین می کند،و سودی که از جیب مردم به حساب این دو شرکت حلبی ساز واریز شد،در تاریخ خودروسازی جهان یک رکورد بود.
وکلام اخر این که دهه شصت دهه افتخار ایران و ایرانی بود و استفاده از تجربیات زمان جنگ یک افتخار است ونه یک ارتجاع.
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
قضیه کالا برگ از شهریور ماه کلید خورده است، که آن موقع خبری از گرانی گوشت و سیب زمینی نبود. به نظر می‌رسد این گرانی ها سناریویی از جانب خود دولت است تا کوپن را به صحنه برگرداند و با دادن چند کوپن در ماه نقش خود را پایان یافته تلقی کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
بهترین راه حذف ارز دولتی 4200 هست. تا وقتی که هست حتما فساد رخ میده.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خیلی شرم آور است سال به سال دریغ از پارسال
با 24 میلیون رای 40 سال برگشتیم عقب............................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
خلایق هر چه لایق
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
واقعیت این است که کمر غرب گرایان شکسته است و دیگر در داخل کسی برای آنها تره هم خورد نمی کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
بیچاره ملتی که بعد از 40 سال دوباره به کوپن راضی شده.................... چه افتخار یزرگی ، چه جشن باشکوهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خدا را شکر کنید که آن دیگری اگر بود ۱۴۰۰ سال عقب می رفتیم و الان در حال جنگ بودیم و آواره بیابانها
احسنت! مبارک است.
آفرین به چگونگی مدیریت حل بحران و انتخاب بهترین راه ممکن برای فرار از تلاطم‌های هر روزه و گاه هر ساعته بازار توسط برگزیدگان ملت. ماشاالله!
شغل هم ایجاد می شود: فروش کالابرگ الکترونیکی!
معمولاً از تلاطم فرار نمی کنند بلکه با آن مبارزه می کنند. ولی نسخه ایرانی آن گونه دیگری است. آفرین!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
وقتی تحریم هستیم و تند روها هم حاضر به کنار آمدن و تصویب توافقات بانکی نیستند ، پس چه باید کرد ؟
تنها ترین راه که حداقل مواد خوراکی اصلی مردم بصورت محترمانه و عادلانه به دستشان برسد همین است
چرا حاضر به هیچ کار منطقی نیستید و فقط جلوی کار دولت سنگ اندازی می کنید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
توافق بانکی؟
حالا کارهای دیگرشون تو راهه
این پسرفت بزرگ بر همه مسوولین بی کفایت مبارک
ملت شریف ایران به گذشته برنمیگردیم. با برجام کوپن ها رو الکترونیکی کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
این ایراد را به آنهایی که باعث تحریم های ۷ گانه کاغذ پاره !!؟؟ شدند بگوئید و بر سر آنها فریاد بزنید
پیروزی؟؟؟ واقعا که. از حد به در کردین.
یارانه دلاری بین خود مردم توزیع شود هرچقدر هم ایراد داشته باشد بهتر از این است که تبدیل به رانت شود و به جیب یک عده خاص برود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
چشم. واسه شما یارانه به یورو میدیم
به عقب بر نمی گردیم!
اگر این پیشرفت نیست پس چیه
اگر باعث اروزونی میشه انجام بدید تابناکب هجای مسخره کردن که یه زمانی دولت سیب زمینی مسخره می کردید و الان ملت تو سطل زباله دنبال سیب هستن طرح بده مسخره کردن راحت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
نمره املا شما صفر نمره انشا هم صفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
انجام بده جای ساندیس از این به بعد بهشون کپن بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
تا وقتی یارانه و ارز دولتی هست همیشه یه سری افراد مجبورن تو سطل آشغال دنبال روزیشون بگردن یه سری افرادم با فساد پولدار میشن. باید اینا قطع بشه کلا.
ایران وارد فاز عراق بعد از آخرین دهه قرن بیستم شد و رویای نفت در برابر غذا محقق می شود!
بعضی وقتا باید برگشت عقب تا دوباره مسیر رو جلو بیایم ؛ اتفاقا خیلی هم خوبه این مسئله
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
با نظر شما موافقم.البته کالابرگ الکترونیکی برگشت به عقب نیست بلکه یک گام برایاجرای عدالت هست.والسلام
این جوری داریم دنیا را مدیریت می کنیم !!! یادتونه چقدر گفتیم و به قول معروف جلز و ولز کردیم که پدر جان این معجزه هزاره سوم داره مملکت رو به فنا میده . تو هشتاد سال هم نمیشه گند این هشت سال رو جمع کرد . حالا بنشینید تو سر خودتون و ملت بزنید . همه چیز بر باد رفت . فاتحه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
شما واقعا پر رو هستید گند ریس جمهور جدید تان است مبارک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
واقعا" که
مبارکه
تازه رسیدیم به دوران جنگ سیستم کوپنی
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
چقدر خوب بود همه چی به قیمت پیدا میشد کسی هم زیاده از حقش نمیخرید.
نایاب که نشده ولی فقط اقایان قیمت را ازاد کردند
چقدر ملت را سر کار می گذارید
این پول ۱۴ میلیارد دلار را بدهید به ملت و از تورم چند درصدی ان نترسید حالا که ملت تورم بالای ۴۰ درصدی را تحمل کردند چند درصد هم روی ان حداقل پولش را می گیرند
اووونچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم!!!!

:)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
قبل از شما دوستان اقدام کردند .
احمدی کجایی که تحریم های بیشتری را تحمل کردی ولی نگذاشتی نفوذیان و خیانتکاران زیاد جولان بدهند در ان برهه تحریم ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
معاونین ایشان که همگی در اوین تشریف دارند
و دلالان هم مثل بابک زنجانی و ضرابی و خاوری و بقیه هم که !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
ناشناس 21 55

تمام شد راست دروغ بافی رسانه های قدرت ثروت

سیاسی کاری تمام

اصول گرا اصلاح طلب و رسانه هایشان تمام

دورد بر احمدی نژاد
سراب
| France |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اقا جان بزار یه هشتاد سال حداقل بگذره هشت سال پیش رو که همه یادشونه اونموقع هم قیمتها 3 برابر شد و وضع مردم بدتر اما چون بنیه قویتری داشتن کمتر فشار اومد
همه میدونن دولت هیچ کارس

اینا تصمیمات دولت در سایه است برای بدبین کردن مردم نسبت ب دولت تدبیر و امید !

قیمت دلار قیمت گوشت ماشین مسکن خودرو و غیره

همه از کارهای دولت در سایه است علیه دولت قانونی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
دوستان این نظر کنایه است

به نام کابری ک انتخاب کردم دقت کنید

خخخ
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
ربات هایی که برای حمایت از دولت مثبت میزنند، کاش به اسم صاحب نظر هم دقت کنند. خخخخخ
سراب
| France |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
طفلک از چندتا مثبت منفی مردم میترسه
سراب هستم یک ربات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اگر دولت هیچ کاره است چرا دوباره خودش رو کاندید کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
آنکس که بداند و بخواهد که بداند
خود را به بلندای سعادت برساند.
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
اتفاقا کاملا درست
دنیا داره هر روز جلوتر میره و ما همچنان مدام به عقب بر میگردیم
رفتیم به 40 سال پیش!!!
آیا بازگشت کوپن مهر تایید به ناکارآمدی است؟
گام دوم افتخاری بر افتخارات دیگر کالا برگ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
بار کا لله.
این وسط یکی نیست بپرسه را؟!!!!
کوپن مال زمان جنگ بود, الان درگیر جنگ هستیم؟!
اصلا چرا باید با بدبختی زندگی کنیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
نظر آقای ظریف این است که ملت ایران خوشحالند از این که به خاطر کشور های دوست ، فداکاری می کنند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
مگه عوارض خروج برای زمان جنگ نبود. نه تنها حذف نشد بلکه چند برابر شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
بارها همه مسئولین گفتند که در حال جنگ از نوع اقتصادی اش هستیم
چطور باید بگویند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ناشناس 21:57 که نفست از جای گرم درمیاد. عمرمون تموم شد تو این جنگ. کی باید زندگی کنیم آخه؟
مردم را بدبخت کردین، حقیر کردین،‌جیره خوار کردین، این چه وضعیه؟!! چرا مثل آدمهای دیگه زندگی نمی کنیم،‌چرا اینقدر خوار شدیم؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
دوست عزیز سوال خوبی پرسیدی،واقعا چرا مثل بقیه مردم دنیا زندگی نمیکنیم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
چون مسئولین ما پاشون رو تو یک کفش کردن و می خواهند همه مظلومین دنیا را نجات دهند. یکی نیست بگوید چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
به رای مردم احترام بگذارید. حالا مثلا رئیسی میومد مثلا ایران گلستان میشد؟
خدمتي ديگر از خادمين دلسوز كشور ! قرن بيست و يكم با سیستم كوپني الكترونيك ! پيشرفت تا چه حد ! الگوي جهاني بودن يعني اين !
مسولین اگر صادق باشند ،؟ و شفافیت درآمدی ،و دارایی مردم ایران را به پذیرند ،که همهٔ خانواده هایی که در آمدی کمتر ۳/۷۵۰ میلیون تومان دارند را مشمول کارت اعتباری که همان کالابرگ الکترونیکی میباشد رصد نمایند ،و بجای یارانه از همین کارتهای اعتباری استفاده کنند ؟ که منبع آن بودجهٔ یارانه ای ،و مابه تفاوت قیمت ارز ترجیحی ، برای خریدهای روزمره مردم ،و حکومت فقط نظارت بازار را داشته باشد ،و سیاست گذاری نماید ،و تهیه ،و توذیع را بگذارد بعهدهٔ بخش خصوصی واقعی ؟ در همهٔ کشورهای توسعه یافته اکثریت مردم کارت اعنباری دارند که ماهانه شارژ میگردد ؟ ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
اون وقت کلی برنامه ریزی برای بخور بخور عده ای خاص این وسط چی می شه؟مثل ۹۲۷ گوسفندی که گم شد و همه یادشون رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
هر چی میکشیم از همین یارانه و کوپن و سایر موارده.
من که خیلی خیلی از راه حل راضیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
خلایق هر چه لایق
واقعا متاسفم
یک بچه 5 ساله هم می فهمد که دولت ایران نباید به ثروتمندان حامعه یارانه نقدی بدهد اما دولت بی تدبیر دست از لجاجت بر نمی دارد و به اقشار مرفه هر ماه 45000 تومان صدقه داده و حق مستمندان و فقرای جامعه را به شکم پولدارهای بی وجدان می ریزد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
بدتر اینکه یارانه من که نیاز دارم قطع شده
ماشین که میخری چهار پنج ماه طول میکشه کارتش بیاد حالا فکر میکنی کوپن الکترونیکی بشه!
مزدم ایران لیاقتشون همینه به همراه صفهای طولانی
ملت رو به چه روزایی رسوندید
صد افسوس از بازگشت به عقبهای تاریخی این مملکت به لطف مسئولانش و حافظه خیلی کوتاه ما مردم. وقتی یک... مثل احمدی نژاد این رو مطرح کرد اون زمان همه بهش ناسزا گفتیم الان استاد امید داره همون کارو میکنه و میگن بهترین تدبیره.
کاملا درسته دیروزبرای من پیامکی ارسال شده است که نشان ازرای دادن من به برنامه برنده باش است حال اینکه من به هیچ شخص یابرنامه ای رای نداده ام
علی برکت الله

تکرار میکنم تکرار میکنم

برجاااام

امریکاااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
ساکت
نباید برای عموم باشد باید هدفمند شود
خخخخخخ همین کوپن رو هم بهتون نمیدن.
ملتی که نمیدانند چه میخواهند و چگونه باید بخواهند لیاقتشان همین است. ملتی که بیهوده شعار میدهد، بیهوده جنگ میکند، بیهوده صلح میکند، بیهوده طرفداری میکند، بیهوده دشمنی میکند، قانون مملکتش را نمیشناسد، دینش را نمیشناسد، گرگ را از گوسفند تشخیص نمیدهد،دوستش را نمیشناسد، دشمنش را نمیشناسد، منافعش را نمیشناد، مضارش را نمیشناسد، نخبگانش را تحقیر میکند، لیاقتش همین است.
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
دقیقا همینطوره و مطمئن باشید با هیچ رئیس جمهور و حتی هیچ تغییر نوع حکومتی هم اصلاح نمیشه. چون مردم همین هستند که بودند و خواهند بود.
گامی به سوی مدیریت جهانی !!!
واقعا خسته نباشید مملکتی با این همه ثروت ومنابع ببین به چه روزی انداختید به قول اون بابا خودمان انتخاب کردیم
یک ژن خوب کوپن الکترونیک وارد کرده بوده. اومدن براش محل مصرف پیدا کردن. از هر خانوار هم چند ده هزار تومان می گیرن.
چقدر ما بدبختیم که فقط داریم پسرفت می کنیم
علی برکت الله
کاندید مناظره ۹۲

با امریکا میبندیم همه چی حل میشه

خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
گذاشتند و نکرد ؟ پروفسور منصف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
اون کاندید همراه با امریکا بسته به ملت
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
این پروفسوری که تو کامنتت نوشتی، منظورت پروفسور حقوق بشره؟
کشورداری اقتصاددان وسیاستمدار میخواد اگه پیداکردین سلام مرا برسونید
قدیمی ها از جنگ برای ما تعریف میکنند نمیدونند ما خودمون نسل جنگ زده ایم
تبریک به جای ساندیس بهتون کپن میرسه بزنین دست قشنگرو
شماها چرا مزایای این طرح را متوجه نمیشید صفی در کار نیست مثل سبد کالا میمونه سهم هر کسی محفوظه. هر کالایی را با قیمت دولتی و با ارز ارزان میگیرید این عین عدالته قبل از مخالفت با هر چیزی بدون حب وبغض بهش فکر کنید.
آقایان بانکها را خالی کردندحالا باید مردم تاوان بدهند
خطاب به مسئولین. خیلی هنر می خواهد که کشوری چنین زرخیز را با سوء مدیریت به این در جه از بدبختی رساند. تو را به همان خدا که می گویید برای او کار می کنید، تو را به سیدالشهدا مسئولیت را رها کنید. به والله خدا و پیغمبر هم راضی نیستند که امت مسلمان ایران را در این فقر و بدبختی ببینند. والله شما نه تنها به کشور عزیزمان ایران که به اسلام هم ضربه زدید و تمام جوانان را از دین رویگردان کردید. تابناک تو را به پیغمبر منتشر کن.
بازگشت به 40 سال قبل مبارک
ای کوپن جان:به کجا رفتی رفتنت بهر چه بود زکجا امدی اخر ننمایی وطنت؟؟؟
بدید با افتخار!!!! برنامه اولین ها که از تلویزیون پخش میشه در موردش برنامه پخش کنه!
برای اولین بار برگشتیم به زمان جنگ!
چه خوب به یاد روزهایی که تو صف تاید و قند و شکر میایستادیم و بحث میکردیم و اون موقع با هم بودیم و با هم حرف میزدیم ولی الان تو صف سرمون تو گوشی است و صف میره جلو و متوجه نمی شویم و اگر هم با همدیگه هم صحبت شدیم موضوع هم زیاد داریم از ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ و ۱۲۰۰۰ میلیارد اختلاس ها با هم صحبت میکنیم.
این یک طرح خوبی هست و اصولا این کار باید مدتها پیش انجام میشد. دادن پول به ملت اشتباه بود و هست. قدم تکمیلی بعدی آزاد سازی مطلق دلار است. بگذارید بازار خودش دلار را تنظیم کند. در ابتدا نوسانات زیاد است امامکانیسم بازار نوسانات بی اساس یا احساسی را بتدریج کاهش میدهد و در طی دوره انتقالی دولت میتواند بکمک کوپن ، و نه پول نقد، به ملت کمک کند دوران گذار را از سر بگذرانند. راه دیگری ندارید. البته هر راه حلی دردسرهای خودش را دارد. اما شما انواع دیگر روشها را قبلا امتحان کرده اید، الا این یکی. جرات کنید و این را امتحان کنید. کالا به مردم بدهید و در ضمن دلار را انگولک نکنید. دلار ارزان میدهید به یک عده، اما جنسی که بدست ملت میرسد معادل دلار بیست هزار تومان است. مسبب این وضعیت تمایل بی منطق مسئولان برای کنترل یک ارز قوی بین المللی است. هزینه این کار راهمه ملت میپردازد.
کجان اون هایی که میگفتند درهمه چیز استقلال پیداکردیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
در این ساعت در کانادا و آمریکا خواب هستند
دوستان خودتان را ناراحت نکنید این یک عقب نشینی تاکتیکی است.!
ما رکورد زدیم؟؟؟!!!!!!!
مبارکه ؛
بریم بمیریم بهتراززندگی نکبتی است که شمابرای مادرست کردید
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خدایی موافقم دیگه راهی نمونده
این رفتارها فقط برای کوتاه مدته ، واقعیت این است که پول ملی ارزشش بسیار کاهش یافته و قیمت ها به ناچار افزایش می یابند و با قیمت های جهانی متناسب میشوند . کوپن و کمک و این حرفها برای گذر آرام و عادت دادن مردم به قیمت های جدید است.البته این وسط خوش به حال رانت خواران وبهره مندان از ارز 4200 تومانی خواهد شد
دولت و مجلس هرگز نباید زیر بار کالابرگ و کوپن برود.
من خودم شاهدم که عده ای تلاش دارند مشکلات مربوط به گوشت و مرغ را بزرگتر از آنچه هست جلوه دهند.
درحالیکه مشکلات اقتصادی کشور سطح کلان تری دارد. که مربوط به یک دوره و دو دوره نیست.
بازگشت کوپن به چرخه زندگی مردم بعد از چند دهه این واقعیت را عیان می کند ما در گیر جنگی ناخواسته شده ایم جنگ صدام باعث شد تا ریاضت اقتصادی پیشه کنیم و امروز جنگ لفاظی با آمریکا و اروپا و اسرائیل موجب تحریم و کمبود کالا و کاهش ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی حتی دینار ورشکسته عراق شده است ... وقتی عراقیها با جیب کم پول اما با ارزشتر از ریال مان به راحتی تا اعماق ایران سفر میکنند و انهاییکه در مرز همنشین همولایتی های کشورمان می باشند می ایند و ارزاق عمومی شهرهای کوچک مرزی را درو میکنند و می برند و عملا کمبود در آن شهرهای مرزی کشور ایجاد می کنند ...و آنهاییکه دستشان به دهانشان بیشتر می رسدبه تهران و مشهد و شیراز و اصفهان و تبریز و... می آیند و خریدهای عمده بار سفر بازگشتشان می کنند آنهاگروهی می آیند و خوب هم خرج می کنند یک راننده محترم مسافری می گفت بهم پیشنهاد روزی 600 هزار تومان داده اند تا تمام وقت به مدت یک ماه در کنارشان باشم و فورا قبول کردم ..... حالا با بازگشت کوپن شاید عدالت نسبتا واقعی ایجاد شود اما یک فرق اساسی وجود دارد نسل ما که نسل کمبود و جنگ بود به راحتی با ان کنار می اییم اما برای نسلهای فعلی که مصرف زده اند و انواع رستوران و کافی شاپ و ساندویچی و .... در زندگی اشان وارد شده چگونه خواهد بود .... هنوز در گیر جنگ واقعی نشدیم (خدا نکند جنگی شروع شود ) روزگار سخت تر از این هم خواهد آمد!!؟؟؟
واقعا جای تشکر داره . ما با اینهمه دستاوردهای با شکوه چکار باید بکنیم ؟ تو صف بایستیم ؟ چشم ...............
سلام .از نمایندگان مجلس می خواهیم یکبار برای همیشه تصمیم انقلابی بگیرند و کل یارانه و تسهیلات پرداختی را که در بودجه به افراد خاص و دولت می دهند به حساب مردم واریز کنند و اقتصاد را آزاد کنند و فقط دولت ها کار نظارتی را انجام دهند.همه چیز تو کشور حل می شود
مثل اینکه در ایران بر عکس همه جای دنیا زمان به عقب برمیگرده . جل الخالق . علی برکت الله .

عیبی نداره به جاش امنیت داریم
تنها راه پیش رو تک نرخی شدن ارز هستش
پس از تک نرخی شدن ارز به جای سرکوب دستمزدها (کار دولت تدبیر و‌امید) باید مجددا دستمزدها بازنگری بشه
تا زمانی که این اتفاق نیفته شرایط به همین وضع خواهد بود
در حال حاضر اگر یک بررسی برای هزینه های پرداختی خانوار انجام بشه بلحاظ هزینه مشابه سایر کشور های دنیا خواهد بود
ولی دستمزدها فاصله زیادی داره
به همین خاطر شما به کوپن رو‌میاری که نتنها پیشرفت رو به جلو‌نیست بلکه باعث تشدید فساد در سیستم خواهد بود
نوش جون اون 24 میلیونی که میگفتن به عقب برنمیگردیم تا 1400 با روحانی!!!!
دیگه عقب تر از کوپن؟!!! بدبختی اینه 29 ماه از حکومت حسن مونده و میترسم زیادی به عقب برگرده و ما غار نشین بشیم !!!
متاسفم برای کسانی که فکر می کنند اگر شخص دیگری رئیس جمهور بود وضع از این بهتر بود.
کوپن فروش محل ما ، بساط پهن میکرد . دیگه باید به فکر برگشت به شغل قدیم و تهیه تجهیزات الکترونیکی مناسب باشه ، این خودش یه پیشرفت چشمگیریه
توزیع کالا با شیوه کارتهای هوشمند بهترین و کارآمدترین روش عادلانه و شجاعانه در شرایط فعلی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار