بازدید 5756
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقب نشینی ۹۲۴ واحدی شاخص کل در فضای تردید و سردرگمی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه یازدهم اسفندماه ۹۷، با کاهش ۹۲۴ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۳۷۰ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته شاهد رشد بیش از ۳.۶ درصدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 02 March 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه یازدهم اسفندماه ۹۷، با کاهش ۹۲۴ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۳۷۰ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته شاهد رشد بیش از ۳.۶ درصدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، بر خلاف هفته قبل، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۶۷ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۶۱۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۰۸ واحدی معادل ۰.۳۵ رصد، عدد ۳۰ هزار و ۷۲۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۵ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۵۳۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۴۵ واحد کاهش معادل ۰.۵۷ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۳ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۵۰ واحد کاهش معادل ۰.۶۰ درصد به رقم ۱۲۳ هزار و ۷۸۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۱۵ واحد کاهش معادل ۰.۴۸ درصد همراه بود و عدد ۳۱۴ هزار و ۶۵۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۵ داشت و در سطح ۱۶۵ هزار و ۵۵۲ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۲۷ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۹۹ واحد، نماد فملی متلعق به ملی صنایع مس ایران با ۸۹ واحد، نماد پارس متلعق به پتروشیمی پارس با ۸۲ واحد، نماد فارس متلعق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۹ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۶۵ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۵۸ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۴۸ واحد و نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۸۷ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۴۹ واحد، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۴۷ واحد و نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۲۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در براورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۴۷۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۴۳ هزار و ۶۶۹ نوبت معامله و به ارزش ۴۰۷ میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان داد و ستد کردند.

همچنین بر اساس این گزارش، نماد‌های پربیننده امروز بازار سهام متعلق به وبملت، خساپا، فولاد، وتجارت، فملی و‌های وب می‌باشد.

به گزارش بورس تابناک، بورس تهران امروز و در واکنش به تعیین تکلیف نشدن وضعیت پالرمو و سی اف تی روند نزولی را پیمود.

بر این اساس در صورت تصویب پالرمو با عقب نشینی قیمت دلار مواجه خواهیم شد، امری که به خروج نقدینگی از بازار دلار و ورود آن به بورس تهران منجر می‌شود و در صورتی نیز که مجمع این لایحه را تصویب نمی‌کرد نیز قیمت دلار افزایش می‌یافت امری که محرک افزایش شاخص کل با توجه به وزن ۶۰ درصدی صادرات محور‌ها و شرکت‌های با درامد دلاری محسوب می‌شود و با یک فاصله زمانی بورس تهران سبزپوش می‌شد لیکن ادامه وضعیت نامعلوم در خصوص تکلیف نهایی این لوایح و سرگردانی سرمایه گذاران را در وضعیت تردید قرار خواهد داد امری که امروز شاهد آن بودیم و با خبر به تعویق افتادن اظهار نظر نهایی در این خصوص بازار سرمایه جامه قرمزبر تن کرد و شاهد افزایش قیمت دلار بودیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اونقدر سر این fatf شل کن سفت کن درآرید تا سرانجام همین چندتا حقیقی سهامدار هم عطای بورس رو به لقایش ببخشند وارد بازار خودرو و سکه و دلار بشن.سهامدار نهایتا با چند درصد ضرر سهم رو میفروشه و میره ولی مشکلات و تبعات این اقدامات ابتدا برای ملت و سرانجام برای نظام هست.
دهن كجي به تعيين تكليف لايحه پالرمو با عث شد
بورس تهران ماههاست که قرمزاست منتهی انهایی که بایدوضعیت قرمزبورس راببینند نمی بینند یانمی خواهندکه ببینند مثل روزنامه دنیای اقتصاد !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار