بازدید 3466

عمر البشیر اختیارات حزبی‌اش را واگذار کرد

کد خبر: ۸۸۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 01 March 2019

«عمر حسن البشیر» رئیس جمهوری سودان که کشورش در چندماه گذشته صحنه تظاهرات ضد دولتی است، مسئولیت حزبی را به معاون خود واگذار کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حزب کنگره ملی سودان اعلام کرد که مسئولیت حزبی البشیر به «احمد هارون» معاون این حزب منتقل شده است.

هارون که معاون امور سیاسی و سازمانی حزب کنگره ملی سودان است، پس از جلسه حزب به ریاست رئیس جمهوری این کشور، اعلام کرد که البشیر کارهای حزب و سازمانی را واگذار کرده است تا برای انجام وظایف ملی که در سخنرانی جمعه گذشته از آن سخن گفته بود، زمان کافی داشته باشد.

هارون گفت: دفتر رهبری حزب این اقدام البشیر را درک می کند و آمادگی کامل دارد تا برای سروسامان دادن به اوضاع داخلی در ابتکار ملی مطرح شده از سوی البشیر، مشارکت داشته باشد.

معاون البشیر ادامه داد: حزب کنگره بار دیگر بر حمایت خود از ابتکار و سند گفت و گوهای ملی تاکید کرد و حزب به همراه دیگر احزاب سودان برای اتحاد ملی آمادگی کامل دارد.

این درحالی است که با وجود آن که البشیر هفته گذشته در سراسر کشور به مدت یکسال حالت فوق العاده اعلام کرد، پنجشنبه شب صدها سودانی در خارطوم پایتخت و «ام درمان» به خیابان ها آمدند و شعار «آزادی، صلح و عدالت» سر دادند و خواستار سرنگونی دولت شدند.

رسانه های رسمی سودان پنجشنبه شب اعلام کردند که سه دادگاه فوق العاده در شهرهای مختلف سودان برای هشت معترض، بین شش تا پنج سال حکم زندان صادر کرده اند.

تفویض اختیارات البشیر به معاون خود یک هفته پس از آن صورت می گیرد که مقام های نزدیک به رئیس جمهوری سودان از کناره گیری وی از سمت ریاست حزب کنگره مردمی خبر داده بودند.

البشیر شنبه گذشته و تنها ساعاتی پس از انحلال دولت مرکزی و دولت های محلی در کشورش، وزیران و استانداران جدید را از میان نظامیان معرفی کرد.

سودان از 28 آذرماه گذشته در اعتراض به سیاست های دولت و افزایش قیمت کالاها صحنه اعتراضات ضد دولتی بود.
در حالی که سازمان ملل متحد شمار کشته های اعتراضات سودان را 40 تن اعلام کرده، مقام های دولتی این تعداد را 29 شهروند بیان می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان