بازدید 2234

وقتی امنیت دانشجویان علوم‌پزشکی تهدید می‌شود

کد خبر: ۸۸۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 27 February 2019

ایجاد مزاحمت، تهدید و زورگیری در اطراف بیمارستان «اکبرآبادی» بی سابقه نیست؛ اما انگار مسئولان علوم پزشکی ایران فکری برای حل این مشکل ندارند. مشکلی که در همین روز‌های اخیر گریبان‌گیر دانشجویان دختر شده است.

به گزارش دانشجو ایجاد مزاحمت، تهدید و زورگیری در اطراف بیمارستان «اکبرآبادی» بی سابقه نیست، اما انگار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران فکری برای حل این مشکل ندارند. مشکلی که به نظر می‌رسد در همین روز‌های اخیر گریبان گیر دانشجویان دختر شده است.

به دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران که سری بزنیم، دغدغه‌های متعددی دانشجویان را آزاد می‌دهد؛ از کیفیت پایین غذا گرفته تا مسیر طولانی دانشکده و خوابگاه، نبود سرویس برای شیفت شب کارآموزی و...

یکی از دغدغه‌هایی که اخیرا رنگ و بوی بیشتری پیداکرده و با توجه به اتفاقات اخیر، جزو مهمترین مطالبات دانشجویان‌دختر شده، ناامنی اطراف بیمارستان اکبر آبادی است که محل کارآموزی دانشجویان پرستاری و مامایی این دانشکده است.

بیمارستانی که در یکی از مناطق پایین شهر تهران واقع شده و اطراف آن محلی است برای اجتماع معتادان و کارتن‌خواب‌ها. دانشجویان دختر این دانشکده، در هفته حداقل یک روز در این بیمارستان به گذراندن کارآموزی مشغول هستند.

حال مسأله‌ای که چندین وقت است مطالبه جدی این دانشجویان است تأمین امنیت این منطقه توسط نیروی انتظامی یا تغییر محل کارآموزی و یا حداقل تغییر ساعت کارآموزی است.

کار آموز دختری که از ۸ شب تا ۳ بامداد موظف به گذراندن کارآموزی است، ممکن است دچار مشکلات عدیده‌ای شود، هرچند ایجاد مزاحمت، تهدید و زورگیری در این منطقه بی سابقه نیست؛ اما انگار مسئولان این دانشگاه فکری برای حل این مشکل ندارند. مشکلی که به نظر می‌رسد در همین روز‌های اخیر گریبان گیر یکی از دانشجویان دختر شده، چنان که در حین عبور از کنار بیمارستان توسط معتادان تهدید شده و زور گیری صورت گرفته است.

این وضعیت نه فقط امنیت اطراف بیمارستان را تحت الشعاع قرار داده، بلکه از لحاظ بهداشتی ممکن است برای عابران و حتی مراجعان این بیمارستان خطرناک باشد.

با توجه به این که بیمارستان اکبر آبادی یکی از مهمترین بیمارستان‌های زنان و زایمان تهران بوده و دانشجویان زیادی برای کارآموزی به این مکان مراجعه می‌کنند، پیگیری سریع و اقدام به موقع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران و مسئولان انتظامی می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر