بازدید 2752

ظرفیت کم‌نظیر دانشگاه آزاد در حوزه نانو

کد خبر: ۸۸۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 27 February 2019

یک پژوهشگر گفت: تعداد مقالات مروری دانشگاه آزاد اسلامی از متوسط کشوری بسیار بالا بوده که نشان‌دهنده ظرفیت و کیفیت کم‌نظیر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نانو است.

به گزارش آنا، رامین یوسفی صبح امروز در چهارمین جشنواره فناوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول، با اشاره لزوم ورد علم به زندگی و معیشت مردم، گفت: علم باید وارد زندگی مردم و به ثروت تبدیل شود و موجبات ارتقای سطح زندگی را فراهم آورد.

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی و جزء یک درصد محقق برتر دنیا، ورود دانشگاه آزاد اسلامی را به حوزه نانو راهبردی دانسته و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی درحالی‌که امکانات کمتری نسبت به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دولتی در دست داشته ولی در حوزه نانو همواره پیشگام بوده است.

یوسفی با اشاره به ارتقای چشم‌گیر رتبه ایران 10 سال اخیر، اظهار کرد: ایران در سال 2011 میلادی رتبه 12 دنیا در حوزه نانو را در اختیار داشت، درحالی این رتبه در سال 2013 میلادی به هشتم ارتقا یافته و از کشورهای قدرتمندی مانند انگلیس و سنگاپور عبور کرده و امروز رتبه پنجم دنیا را در حوزه نانو به خود اختصاص داده است.

وی افزود: نزدیک 19 هزار مقاله در طی 10 سال گذشته از سوی محققان ایرانی در پایگاه‌های معتبر علمی به ثبت رسیده است که از این تعداد بیش از 4 هزار مقاله، معادل 22 درصد مطالعات حوزه نانو مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.

پژوهشگر برتر حوزه نانو فناوری درباره کیفیت تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: تعداد مقالات مروری دانشگاه آزاد اسلامی از نسبت متوسط کشوری بسیار بالا بوده که نشان‌دهنده توان، ظرفیت و کیفیت کم‌نظیر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نانو است.

یوسفی در پایان با بیان اینکه برای علم باید حوصله به خرج داد، خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران باید نسبت به پژوهشگران دانشگاهی اعتماد داشته باشند و بدانند که تحقیقات علمی در بلندمدت به نتیجه رسیده و تأثیرات خود را بروز می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان