بازدید 29988
مرور روزنامه‌های چهارشنبه هشتم اسفندماه؛

پیشنهاد مدیرمسئول کیهان به ظریف درباره استعفا/علت خشم و ترس ترامپ و نتانیاهو از ظریف چیست؟ /استعفایی که غیرمنتظره نبود

انتقاد تند روحانی از مخالفان FATF، واکنش‌ها به استعفای ظریف، بازتاب سفر بشار اسد به ایران در رسانه‌های غربی ـ عربی، گمانه‌ها از دلیل استعفای ظریف، فرصتی برای بررسی FATF، تشدید در نظارت بر توزیع گوشت قرمز و بازار شب عید، پایان دوره نفت با سقوط آزاد، رفع تبعیض، راه‌گشای آزادی ،۳۰۰ کشته در حمله هند به پاکستان، چالش انتصاب مدیران از سوی نمایندگان مجلس، چابهار بخشی از یک بازی بزرگ و ذخایر ارزی کشور در بهترین شرایط، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۲ 27 February 2019

انتقاد تند روحانی از مخالفان FATF، واکنش‌ها به استعفای ظریف، بازتاب سفر بشار اسد به ایران در رسانه‌های غربی ـ عربی، گمانه‌ها از دلیل استعفای ظریف، فرصتی برای بررسی FATF، تشدید در نظارت بر توزیع گوشت قرمز و بازار شب عید، پایان دوره نفت با سقوط آزاد، رفع تبعیض، راه‌گشای آزادی ،۳۰۰ کشته در حمله هند به پاکستان، چالش انتصاب مدیران از سوی نمایندگان مجلس، چابهار بخشی از یک بازی بزرگ و ذخایر ارزی کشور در بهترین شرایط، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه هشتم اسفندماه در حالی چاپ و منتشر شد که یک روز بعد از انتشار خبر استعفای وزیر امورخارجه بازتاب این خبر و واکنش‌ها به آن در کنار سرمقاله‌ها و تحلیل‌ها درباره چرایی این تصمیم در صفحات نخست همه روزنامه‌ها برجسته شده است. بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مداخان اهل بیت از یک سو و سخنان رئیس جمهور در جمع مدیران بانک مرکزی که شامل انتقادات او از مخالفان اف‌ای تی اف و برنامه دولت برای کنترل تورم می‌شد نیز در بیشتر روزنامه‌ها با تیتر‌ها و تصاویری مورد توجه سردبیران روزنامه‌ها قرار گرفته است.

اصلی‌ترین محور روزنامه‌های امروز که با کلیدواژه استعفای ظریف موضوع تحلیل ها، نقد‌ها و گمانه زنی‌هایی از دلایل این تصمیم می‌شود با رویکرد‌های مختلفی محل بحث قرار گرفته است. روزنامه‌های اصلاح طلب و نزدیک به دولت از نه به استعفای ظریف و خواست مردم و نخبگان سیاسی از او برای تجدیدنظر در استعفا خبر داده اند و در تحلیل‌هایی از ریشه‌های نارضایتی ظریف از خدشه دار شدن جایگاه وزارت خارجه در دیپلماسی ایران نوشته اند. تعدادی از یادداشت نویس‌ها نیز مسأله گیر کردن لوایح FATF و برخی پیچیدگی‌ها در روند تصویب این لوایح را به استعفای ظریف ربط داده اند.

روزنامه شرق واکنش‌های مقامات به استعفای وزیر امور خارجه را با تیتر سکان وزارت بدون وزیر در کنار تصویری از او در تالار وزارت خارجه قرار داد. این روزنامه سرمقاله امروز خود و یادداشتی دیگر را به موضوع استعفای ظریف اختصاص داده است. شرق در گزارشی از سخنان روز گذشته روحانی در جمع مدیران بانک مرکزی عنوان کشور را نمی‌شود دست ده، بیست نفر داد را از قول او تیتر یک کرد.

در بین روزنامه‌های منتقد دولت، وطن امروز با انتخاب تیتری نامتعارف عنوان کودک شو را در کنار تصویر روحانی و ظریف گنجانده است. همچنین حسن رضایی در یادداشتی با عنوان آقای ظریف؛ شوخی نکن! در این روزنامه نوشت: بر فرض پذیرش استعفای آقای ظریف، جناب رئیس‌جمهور سعید جلیلی را جانشین او به مجلس معرفی نخواهد کرد! ناخوانده پیداست که قرعه این فال، به نام واعظی یا عراقچی مثلا، یا تخت‌روانچی و آدم‌هایی از همین جنس خواهد افتاد.

روزنامه ایران نیز تصویری تمام قد از محمدجواد ظریف را در صفحه نخست خود چاپ و عبارت نه به استعفا را در کنار یادداشت‌ها و گفت وگو‌هایی با شماری از سیاسیون و نمایندگان در ارتباط با این تصمیم ظریف قرار داده است. این روزنامه همچنین بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ذاکران اهل‌بیت با عنوان ملت ایران قوی‌تر از ۴۰ سال قبل و دشمنان آن ضعیف‌تر شده اند را نیز در صفحه نخست خود قرار داده است.

روزنامه کیهان، اما در سرمقاله امروز خود با عنوان آقای ظریف انتظار این نبود! که به قلم حسین شریعتمداری نوشته شده، ضمن تکرار انتقادات خود نسبت به سیاست خارجی ظریف و برجام از استعفای او انتقاد کرده و از او خواسته است میدان را ترک نکند و در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشد.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

پیشنهاد مدیرمسئول کیهان به ظریف درباره استعفا
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در سرمقاله امروز این روزنامه که همچون بیشتر روزنامه‌ها به موضوع استعفای محمدجواد ظریف اختصاص یافته، نوشت: آقای ظریف ۵ سال و چند ماه سکان سیاست خارجی دولت‌های یازدهم و دوازدهم را در دست داشته است که صرف‌نظر از شخصیت حقیقی ایشان که قابل احترام است و نگارنده در مصاحبه با واشنگتن پست گفته بودم؛ با وجود اختلاف نظر با آقای ظریف، حتی یک موی ایشان را هم با تمامی تیم‌های مذاکره‌کننده ۱ + ۵ عوض نمی‌کنیم. ولی وزارت خارجه در دوران وزارت جناب ظریف کارنامه قابل قبولی نداشته است که سرانجام فاجعه‌بار برجام یکی از اصلی‌ترین نمونه‌های آن است و صد‌البته در این میان و مخصوصا در ماجرای ناکامی خسارت‌بار برجام، نمی‌توان نقش ریاست محترم جمهوری و تصمیم‌های ایشان را نادیده گرفت. تصمیم‌هایی که بسیاری از مشکلات اقتصادی کنونی را به دنبال داشته است و برخی از آن‌ها را باید به حساب اعتماد بیجا به غرب وحشی و حیله‌گر فاکتور کرد.
پیشنهاد مدیرمسئول کیهان به ظریف درباره استعفا/علت خشم و ترس ترامپ و نتانیاهو از ظریف چیست؟ /استعفایی که غیرمنتظره نبود
در این زمینه انتظار از آقای ظریف این بوده و هست که میدان را ترک نکنند. هم‌اکنون، این تلقی در افکار عمومی شکل گرفته است که چرا برخی از وزرا به جای پاسخگویی در مقابل عملکرد چند ساله خود، میدان را خالی می‌کنند! و پاسخگوی عملکرد خود نیستند؟! که خواسته و مطالبه قابل قبولی نیز هست.


انتظار آن است-‌و ضرورت نیز دارد- که آقای ظریف نیم‌نگاهی به میدان‌های دور و نزدیک و دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی و همسو با آنان بیندازند و سوت و کف و هلهله آن‌ها را از استعفای خود نظاره کنند. چه کسانی از استعفای ایشان به وجد آمده و شادی می‌کنند؟! دشمنان بیرونی استعفای ظریف را با استنادی مضحک، نشانه نا‌کارآمدی نظام معرفی می‌کنند! و دنباله‌های همسو با آنان، از جمله برخی از مدعیان اصلاحات- و نه همه آنها- و اصحاب فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ که تا دیروز ایشان را به ادامه مسیری که در پیش گرفته بود تشویق می‌کردند، اکنون رگ‌های گردن را به فریب و نه به غیرت! باد کرده و اصرار می‌ورزند که بر استعفای خود پای بفشارد! این جماعت از همان قماش هستند که در مجلس ششم برای ورود عناصر بی‌صلاحیت به خانه ملت، علم استعفاء بر افراشته و با نصب پلاکاردی به زبان انگلیسی به آن سوی مرز‌ها پیام همراهی و همسویی می‌فرستادند! و البته در کنار سفره‌های اشرافی ادای اعتصاب غذا نیز در‌آورده بودند! کسانی که امروزه برخی از آنان به پناهندگی آمریکا و اسرائیل در‌آمده‌اند؛ و بالاخره، شواهد موثقی در دست است که جناب ظریف از برخی برخورد‌های آقای روحانی با ایشان گله‌های جدی دارند که بدون قضاوت در‌باره ماهیت این گلایه‌ها، باید گفت: استعفای آقای ظریف چاره آن نیست و این گلایه‌ها را باید در همان کابینه حل و فصل کنند، نه آنکه با استعفاء در شرایط خطیر کنونی و در اوج پیروزی‌های نظام -خدای نخواسته- بی‌آنکه خواسته باشند، زمینه سوء‌استفاده دشمنان را فراهم آورند. از این روی لازم است جناب ظریف برای پیشگیری از تفسیر‌های مغرضانه دشمنان بیرونی و برخی از دنباله‌های داخلی آنها، در تصمیم خود تجدید نظر کرده و به جایگاه پیشین بازگردد.

علت خشم و ترس ترامپ و نتانیاهو از ظریف چیست؟
مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز این روزنامه استعفای محمدجواد ظریف را موضوع قرار داد و نوشت: خشم و ترس رئیس‌جمهور بی‌منطق آمریکا، نخست‌وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی و سران ارتجاع عرب از ظریف به این دلیل است که او توانسته با منطق و دیپلماسی و بدون آنکه هزینه نظامی بر کشور خود تحمیل کند، نظام سلطه را دچار دردسر کرده و با بهترین شیوه از منافع ملی ایران در برابر مطامع جهانخواران دفاع نماید. دریغا که عده‌ای در داخل کشور که عطش بی‌پایان قدرت، انصاف و مروت و جوانمردی را از آن‌ها گرفته حاضر نیستند اینهمه خدمت و فداکاری را ببینند و به توصیه اکید دین خدا که تشکر و قدردانی از بندگان خدوم و صادق خدا را لازم دانسته عمل کنند.
پیشنهاد مدیرمسئول کیهان به ظریف درباره استعفا/علت خشم و ترس ترامپ و نتانیاهو از ظریف چیست؟ /استعفایی که غیرمنتظره نبود
در کدام کشور می‌توان اینهمه بی‌مهری نسبت به پرتلاش‌ترین فرزندان ملت سراغ گرفت؟ آیا نسبت «سازشکار» دادن به پرتلاش‌ترین مسئولانی که با دلسوزی کامل و خالصانه تمام وجود خود را وقف دفاع از منافع ملی کشورشان می‌کنند، با تعالیم انسان ساز اسلام و اصول و آرمان‌های انقلابی، آن هم انقلابی که بر ارزش‌ها متکی است، سازگاری دارد؟ کسانی که مرتکب چنین بی‌انصافی‌هائی می‌شوند، انقلابی‌گری را وارونه معنا می‌کنند. کسی که بتواند از منافع ملی کشور با رعایت اصول و ارزش‌ها حفاظت کند، یک نیروی ناب انقلابی است. ظریف، کسی است که کشور به او نیاز دارد. تجربه او، منطق او، دیپلماسی عزتمند او و تسلط او بر مذاکره با دشمن، سرمایه‌های ارزشمندی هستند که در شرایط دشوار امروز، جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها نیازمند است. چرا کسی را که نیازی به ما ندارد و ما به او نیاز داریم، با تبلیغات پرحجم و با معطل کردن در پیچ و خم‌های ساختگی، اینهمه رنج می‌دهیم و روح او را زخمی می‌کنیم؟ ما با این روش‌های غیرمنصفانه و غیراسلامی و غیراخلاقی، چه پاسخی برای نسل‌های آینده داریم، نسل‌هائی که از ما خواهند پرسید قدر این قهرمان ملی را چرا ندانستید؟


علت استعفای ظریف فقط به حساب نیاوردن او و وزارت امور خارجه در سفر بشار اسد نیست. این واقعه، نقطه اوج ماجرائی است که وزیر خارجه فعال و شجاع و پرتحمل ما علیرغم فقدان اراده جدی برای پیشبرد اهداف کشور با مذاکره، توانست از سلاح پرقدرت مذاکره برای ناکام ساختن دشمنان غدار استفاده کند و کشور و انقلاب و نظام را از گردنه‌های پرخطر عبور بدهد. به حساب نیاوردن چنین مسئول دلسوزی در موضوعی که مستقیم به حوزه مسئولیت او مربوط است، بهیچوجه قابل توجیه نیست. لازم نیست رئیس‌جمهور روحانی بابت این غفلت از دکتر ظریف دلجوئی کند، زیرا او به دلجوئی نیاز ندارد. آنچه لازم است این است که آقای رئیس‌جمهور به هر طریقی که می‌تواند این وزیر پرتوان و کارآمد را در کابینه نگهدارد و جلوی خسران کشور و ملت و انقلاب و نظام را با از دست دادن او بگیرد. بعد از خسران از دست دادن وزیر بهداشت، نباید اجازه داده شود باز هم وزرای توانمند از کابینه بروند. مخالفان برای یکی دو وزیر توانمند دیگر نیز برنامه دارند و هدفشان محروم ساختن دولت از وزرای قوی و کارآمد است. رئیس‌جمهور باید این نقشه را نقش بر آب کند و با تقویت کابینه، راه را برای عبور از مشکلات کنونی هموار نماید. غفلت از این رسالت تاریخی، به نفع رئیس‌جمهور روحانی نیست.

استعفایی که غیرمنتظره نبود
کوروش احمدی، کارشناس روابط بین‌الملل طی یادداشتی که در شماره امروز شرق منتشر کرده در مطلبی با تیتر استعفایی که غیرمنتظره نبود، نوشت: استعفای ظریف در شامگاه دوشنبه غافلگیرکننده بود، اما غیرمنتظره نبود. غافلگیرکننده بود، چراکه برنامه کاری او در روز دوشنبه هیچ نشانی از کسی که در آستانه استعفاست به دست نمی‌داد. او تمام دوشنبه را به فعالیت‌ها و ملاقات‌های معمول گذرانده و مهم‌تر اینکه در عصر همان روز طرحی برای سامان‌دادن به یک امر داخلی در وزارت خارجه ارائه داده و به نظر‌خواهی همکاران گذاشته بود. اما غیرمنتظره نبود، چراکه در هفته‌های گذشته نشانه‌های «به‌ستوه‌آمدن» واقعا در گفته‌ها و چهره او هویدا بود؛ آنگاه که در مجمع تشخیص مصلحت شاهد بحث ظاهرا نافرجام در مورد FATF بود و نیز آن‌گاه که گفت: «نگرانی ما بیشتر بابت خنجر‌هایی بود که از پشت می‌خوردیم. در برابر فشار‌های داخلی واقعا به ستوه آمده‌ایم».
پیشنهاد مدیرمسئول کیهان به ظریف درباره استعفا/علت خشم و ترس ترامپ و نتانیاهو از ظریف چیست؟ /استعفایی که غیرمنتظره نبود
او زمانی ناچار به استعفا شد که احساس کرد اعتبارش به‌عنوان وزیر خارجه جمهوری اسلامی زیر سؤال رفته و با ادامه کار در این سمت نه تنها ممکن است دیگر نتواند منشأ اثر باشد، بلکه ادامه این وضع موجب وهن کشور و وهن وزارت خارجه نیز باشد و این یعنی پایبندی به اصول و تلاش برای حفظ احترام و شأن یکی از ارکان حاکمیتی مهم جمهوری اسلامی و به گفته خودش تلنگری برای بازگرداندن وزارت خارجه به جایگاه قانونی‌اش در هدایت سیاست خارجی نظام. من با شناختی که از دکتر ظریف دارم که حاصل سال‌ها همکاری نزدیک با اوست، تردید ندارم که تصمیم او به استعفا قبل از اینکه با هدف ابراز نارضایتی و احیانا اعتراض بوده باشد، اقدامی بود به قصد گشودن راه برای اصلاح امور. به این معنی که او خواست کنار برود و اجازه بدهد تا کسی که هم در معنی و هم در شکل بتواند وزیر خارجه باشد، عهده‌دار امور شود و از این طریق به این دوگانگی آسیب‌زا خاتمه داده شود. وزیر خارجه نمی‌تواند تنها وزیر خارجه فلان یا بهمان بخش از دنیا باشد و به فلان یا بهمان بخش از دنیا کاری نداشته باشد؛ چراکه امور بین‌المللی و سیاست خارجی کشور‌ها از هم قابل تفکیک نیستند. به‌ علاوه، مسئولیت و اختیار باید ملازم یکدیگر باشند. ظریف نمی‌تواند تماما مسئول باشد و تماما بی‌اختیار. وزیر خارجه نمی‌تواند تنها به امور مثلا نروژ، سنگاپور، شیلی و مانند این‌ها بپردازد و از امور محوری سیاست خارجی کشور برکنار باشد، چراکه این بدون آن و آن بدون این راه به جایی نمی‌برد.

متأسفانه یکی از محور‌های خبری در رسانه‌های جهان در چندسال گذشته این بوده که وزیر خارجه در ایران کاره‌ای نیست و تأسف بیشتر اینکه همین رسانه‌ها همیشه توانسته‌اند به فکت‌هایی برای توجیه این ادعای خود، دست بیابند. طبیعی است که با توجه به این ادعا‌ها و این فکت‌ها، تلاش در داخل باید بر رد و اثبات نادرستی آن‌ها و نیز جلوگیری از مشوب‌شدن ذهن طرف‌های کاری وزارت خارجه در کشور‌های دیگر باشد، نه برعکس.


همچنین نباید از وزیر خارجه انتظار داشت که تنها به درد سپر بلاشدن بخورد و تنها مثلا توهین بشنود که چرا مثلا از برجام خارج نمی‌شوی و نتواند بگوید که تصمیم در مورد ماندن در این توافق یا خروج از آن، با او نیست. به عبارت دیگر، نباید وزیر خارجه‌ای داشت که تنها برای به‌ستوه‌آوردن و سپر بلاکردن به درد بخورد. لازم است که یک‌بار برای همیشه تصمیمی در این مورد و موارد مشابه گرفته شود؛ و نهایتا اینکه مسأله، تنها مسأله ظریف نیست. امروز تقریبا همه مدیران اجرائی کشور سرنوشت حرفه‌ای خود را به‌طور مستقیم با آنچه بر ظریف گذشته و خواهد گذشت، پیوند می‌زنند. اگر بر ظریفی که همیشه مورد اعتماد کامل همه ارکان جمهوری اسلامی ایران بوده و مقام معظم رهبری به دفعات پشت بلندگو ایشان را مورد تأیید و تمجید قرار داده‌اند، این برود، دیگران چه انتظاری می‌توانند داشته باشند و آیا دامنه اثرات رفتار با او، بسیار فراتر از خود او نخواهد رفت؟ امیدوار باشیم که در این شرایط حساس، ظریف به کار برگردد و مهم‌تر از آن امیدوار باشیم که اصلاحی در سیر امور حاصل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۹
احسنت آقای ظریف. از مقاله کیهان فهمیدم تصمیم درست گرفته اید.
با سلام
خدمت جناب شریعتمداری باید عرض شود شما به پاسخگو بودن به مردم سزاوارتر از جناب دکتر ظریف هستید. ایشان حداقل استعفا دادند ولی شما چی؟!!
یه ذره هم انصاف داشته باشید بد نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
ظریف رفت
خداراشکر
بررسی کارنامه آقای ظریف
| United States of America |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
آقای ظریف سیاست مداری است که سالها در خارج از کشور بخصوص آمریکا زندگی کرده و بخوبی از پیچیدگی های سیاست خارجی آگاه است

مهارتهای ارتباطی و زبان انگلیسی اش خوب است . البته به گفته بعضی از دیپلمات های خارجی که با او مذاکره کردند ، در اکثر موارد وی معنی اصطلاحات و ضرب المثل های انگلیسی را متوجه نمی شد

در دوره وی سیاست خارجی بیشتر صرف برجام شده و به سایر موارد بخصوص به مشکلات پیرامونی محیطی با همسایگان توجه چندانی نشده

مانند مسئله دریای خزر که به گفته اکثر کارشناسان سهم عمده ای از آن بخشیده شد
بیتفاوتی در برابر آلوده کردن دریای خزر بوسیله صنایع نفتی کشورهای حاشیه خزر

مسئله ورودگسترده چینی ها و هندی ها به خلیج
فارس و دریای عمان ،
ناکامی بر سر حق آبه هیرمند ، درمقابل افغانستان

سکوت در برابر سدسازی های گسترده ترکیه روی
دجله و فرات ، که در آینده مشکل ریزگردها را شدت میبخشد

مشکلات بزرگی مانند ریزگردها و آتش سوزی هورالعظیم و عدم دریافت پول گازصادراتی در رابطه با عراق ،
عدم دستیابی به یک تفاهم با قطر در رابطه با میدان
گازی عظیم پارس جنوبی

مشکل پناه گرفتن تروریست ها در پاکستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
بفرماييد آقاي شريعتمداري چه كاره است ؟ نهايتا مسئول يك روزنامه!شما كه فرياد آزادي خواهي مي زنيد حتي تحمل صداي يك مخالف را هم نداريد. آقاي ظريف وزير هستند(بودند) و بايد پاسخگو باشند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
جناب شریعتمداری لطفا تو را به خدا دست بردارید .
این رفتارها و گفتارهای شما جز نمک بر زخم های مردم پاشیدن چیز دیگری نیست .
امثال شما و دوستانتان بودید و هستید که عرصه را برای خدمتگزاران دلسوز و کاربلدی چون ظریف بسته اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
استعفای تاکتیکی هم عشق است
خوابی هنوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
اقای شریعتمداری کدام مسئولیت اجرایی را دردست دارد ایشان فقط مسئول گفته هایش در روزنامه کیهان است و بابت گفته هایش هم هر روز به ملت توضیح میدهد
آقای شریعتمداری یکجوری حرف میزنه که انگار روحانی و ظریف یک گلستان رو تحویل گرفتند و حالا که ویرانه شده شانه خالی میکنند. نخیر. ایشان یک ویرانه از رئیس جمهور محبوب حضرتعالی تحویل گرفت که مثل الان زیر تحریمها کمرش خرد شده بود و با برجام سعی کرد هم کشور رو از اون وضع خلاص کنه و هم برنامه هسته ای رو نگهداره. ولی شما از همون روز اول بجای تشکر از صبح تا شب خواب و خوراکتون رو ول کردید تا این قرارداد رو بهم بزنید. هم شما با نوشتارهای غیرمنصفانه و مغرضانه و هم دوستانتون با کارهایی که هیچ نیازی بهش نبود . الان هم که به آرزوتون رسیدید و دقیقا همون وضع قبل از برجامه. شما بیاین جمعش کنین. سانتریفیوژها هم توی انبار هستند و معادن اورانیوم هم همشون سرجاشونن. بازرسها رو اخراج کنید و از همین فردا شروع کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
وضع امروز هیچ ربطی به تحریم ندارد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
دقیقا با نظر بهزاد موافقم
و الان هم برای لجبازی و زیر پا گذاشتن توافقات برجام که داشت ۳ سال بخوبی کار میکرد و با عملکرد تند روها و ترامپ نابود شد دیر نشده است
بفرمائید توافقات بین المللی بانکی را تصویب نکنید و از برجام خارج و اورانیوم را تا صد در صد برسانید و موشکهای ده هزار کیلومتری بسازید و ماهواره ها را هم ده تا ده تا هوا کنید و تمام کشورهای منطقه و اعراب راهم موشک باران کنید و تنگه ها را هم باهم ببندید
این دیگر ناراحتی ندارد دیگر حالا از نظر شما روحانی و
ظریف ۶ سال پیش نگذاشتند و راه رفته به خطا بود
برای شروع تحریم هیچ وقت دیر نمی شود و تخصص نمی خواهد و هر کسی میتواند انجام بدهد و هنر نیست
ولی ایجاد صلح و آبادانی و توسعه کشور و رفاه مردم هنر مردان و زنان پاک و فداکار و کاربلد و دلسوز را می طلبد و نیاز به هنر و تخصص دارد و کار هر کسی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
بجای توجیهات غیر منطقی از عملکرد دولتی که اکثر مردم را به خاک سیاه نشانده لطفا سوالات اقای شریعتمداری و من بیچاره را بدهید
سرمقاله جمهوری اسلامی در ابتدا و سپس شرق بسیار منطقی و قابل قبول است.
امیدواریم گوش شنوایی باشد.
روزنامه جمهوری اسلامی از کجا استنباط کرده آمریکا و اسرائیل خشمگین هستند. در ظاهر که خیلی هم راضی هستند. منبع خبری رو اعلام کنند ممنون میشم.
. همه روزنامه ها در راستای عدم تصویب fatf علت استعفا رو این مساله بیان کردن. مث اینکه خیلی مهمه. تا ایران کامل تحریم بشه. به جای توجه به سرمایه های داخل باید التماس خارجی ها کنید.
ظریف و استعفایش حاشیه جدید دولت برای پت کردن حواس مردم از گرانی های جدید شد.
علت خشم و ترس ترامپ و نتانیاهو, و بعضی داخلیون از ظریف چیست؟
فکر نمیکنم اونقدر ها که شما میگید غربی ها از ظریف خشمگین باشن، تیم ظریف فعالیت هسته ای ایران را کاملا متوقف کرد بدون کمترین هزینه برای غرب.
پاسخ ها
ایرانی
| Netherlands |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
دوغت رو بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
شما دیگه یا خیلی پرتی یا نفست از جای گرم بالا می آد آقای ناشناس با پرچم آمریکا
روزنامه وطن امروز ! آقای بذرپاش ! این روز هایی که می بینیم نتیجه کارکرد شما و امثال شما در آن هشت سال سیاه است . بهتر است سکوت کنید .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
جوجه نو رس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
از اون مهمتر روزنامه قانون را توقیف کردن چون یه تیتر زده بود
تابناک حاضر است انتقادات به رییس جمهور را درج کند اما ظاهر تا کنون ظریف خظ قرمزش بوده است.
استعفای ظریف در این زمان بدترین موقع بود و مانند برخی دیگر از کارهای ظریف عجولانه و نابخردانه بوده است.
الان در هردو صورت رفتن یا نرفتن ظریف برای دولت و نظام بد می شود.
چهره رییس جمهور نیز گویای همین واقعیت بوده است.
برخی به جای انتقاد از استعفای نا بهنگام ظریف به انتقاد از اظهار نظرهای منتقدین پرداختند.
چرا باید ظریف همچه کار بکند که منتقدین شاد یا ناشاد بشوند.
در قضیه ترک برجام توسط آمریکا نیز همین فرافکنی ها انجام شد.
گویا منتقدین دولت و دلواپسان عامل خروج آمریکا از برجام و یا استعفای نابخرادنه ظریف بوده اند.
آقای ظریف شما در دل همین ها رشد کرده اید الان چطور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جالبه مدیران بانک ما(شما بخوانید نخستین بانک کشور) به رغم نزدیک به 35 و 40 سال سابقه و ایجاد زیان هنگفت انباشته در این سال های اخیر، از بانک نمیرن و به هر مرجع قدرتی متوسل می شوند تا بمانند ولی کاری میکنیم که این بنده خدا عطای خدمت را به لقایش ببخشد.

آقای ظریف دوستت داریم و ممنونیم از زحمات شبانه روزیت...
دوستان پیشنهاد می کنم اسم روزنامه کیهان بشود .....................
سلام خدا بر استاد ارجمند مسیح مهاجری
از این که همیشه با تفکر مردم اشنا وکلام حق و کلام مردم از زبان شما جاریست ؛افتخاریست برای این مردم و اصحاب رسانه.
بر درایت و تیز هوشی شما نیز باید افریین گفت؛ان هائی که قلب دولت را با حذف برترین هایش که شاید به تعداد انگشتان یک دست باشند را هدف گرفته اند و تاکنون نیز بعد از سید هاشمی که سکاندار طرح انقلابی سلامت بود ،خود را به خیمه وزارت خارجه زدند و علمدار نستوه ان را به ستوه اوردند.حیف و هزاران حیف .
بله با رفتن ایشان ،خود متضرر نمی شوند ؛این مردم هستند که وزرای مردمی خویش را از دست می دهند و گرنه امثال فلان وزیر که قیمت خودرو را طی مدت کوتاهی دووبرابر کرد بسیار فراوان و شاید نبودشان مقرون به صرفه.
بخدا نوشته های این مسیح مهاجری خیلی خوب است بخصوص در مورد اقای هاشمی من نمی دانم چرا ایشان واقعا استعفا دادند و اقای روحانی هم استعفای ایشان را قبول کردند چون یکی از نادر وزرای خوب کابینه روحانی بود ! در شهر ما دهها سال بود که یک بیمارستان را کلنگ زده بودند هر سال اما بودجه اش مصرف و بیمارستان ساخته نمی شد در طی وزارت ایشان بودجه اختصاصی زیادی اختصاص و بیمارستان کاملی با تمامی امکانات و بخشها را با دستگاههای خیلی مدرن ایشان افتتاح کردند ! اینقدر بخشهای مختلف داشت که اکنون سازمان پزشکی که جنب همین بیمارستان درست شده است مدتها است که نمی تواند متخصص جذب این بیمارستان کند ! ولی بیمارستان خیلی خوبی است . این اقای ظریف هم تقصیر ندارد خارجی ها خیلی نامر د هستند ! اینها هم بنده خداها چیکار کنند ! در خصوص FATF واقعا چه نیازی به این همه هیاهوی بی خود است که تهش هم هیچی نیست و فقط افرادی می خواهند خودشان را مطرح کنند ! سئوال دارم که اینهمه کشور که عضو هستند چیکار می کنند ! مثلا همه ما می دانیم مثلا 6 هزار نفر جنگچوی فقط امده از اروپای شرقی به نام داعش که در سوریه می جنگیدند و اکنون اخبارش به ما می رسد طی این 4 سال تامین مالیشان قطعا از طریق عربستان و امریکا و اسرائیل و اروپا انجام می شده است سئوال این است اگر اینها همه عضو این مجمع هستند این قبیل اقدامات را چطور انجام می دادند ؟ چظور به اینها پول می رسیده ! یا مثل پاکستان که بهش گفتند حسابهای فلان فرد را ببندید ایشان به سازمان تروریستی سیف الاسلام یا نمی دونم چی کمک می کند دادگاه پاکستان هم این فرد را تبرئه کرد و گفت اینها تهمت است ! خوب فوقش این مجمع چیزی می گوید ما هم با انها کل کل می کنیم کی به کیه ! اگه اروپا بهانه اش این است تصویب می کنیم فوقش دیدیم کاری انجام نمی دهند ما هم سطح همکاریمان را کم می کنیم ! گزارش درست نمی دهیم ! اگر دیدیم همکاری می کنند ما هم درست همکاری می کنیم و اگر گیر دادند ادله می اوریم اتفاقا برخورد با اینها خیلی خوب است به عضوهای دیگر هم توان مقابله می دهد . می بینند کسی جلو اینها می ایستد مثل اردوغان که جلو صندوق بین المللی پول ایستاد و گفت نه پولتان را می خواهیم و نه دستوراتتان را اجرا می کنیم ! . هر کس از دوست و دشمن این سخنان را می شنود می فهمد که قضیه چیست و حق را به ترکیه می دهد .
استعفا کرد
خداراشکر
وقت انست که یک وزیرخارجه محکم وقوی اورابگیرد وبرمسنددیپلماسی کشوربنشیند
شریعتمداری رو باید بزاریم وزیر امور خارجه
وزیر امور داخله که هست وزیر امور خارجه هم باشه
وزرا از خود اختیاری ندارند همانطور که اقای دکتر ظریف فرمودند مملکت دست 10 نفر است که پشت صحنه را مدیریت می کنند .
تیترهای وطن امروز کاملا بچه گانه و مشمئزکننده هست.منتقد باید کمی هم ادب داشته باشه.
توهم بزارید کنار...شرایط رو به تحریم گسترده و جنگ هست....
ظریف خود را از داشتن عنوان ناکارامدی نجات داد.کیهانیان باید دنبال یه کس دیگر بروند
آقای ظریف قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
برو . شما در پیشگاه خدا شاید مسئولیتی نداشته باشید.
بمانی که دوباره، درحالیکه از منافع برجام منتفع هستند، هر روز برجام را بر سرت یزنند؟؟؟؟
بمانی که چند وقت یکبار خبر استیضاح شما از مجلس به گوش برسد؟؟؟؟؟
بمانی که مسئولیت کارهایی که شما با مشورت و خرد جمعی با خود آقایان انجام داده اید، همه به گردن شما باشد؟؟؟
بمانی که مدام به شما بد و بیراه بگویند(حتی نمیتوانم الفاظ آنها را تکرار کنم) و صدایشان هم تا ثریا بلند باشد؟؟؟؟
بمانی درحالیکه وزیر هستی و بعضی از امور خارجه به تو مربوط نمیشود اما باید پاسخگو باشی؟؟ خوب چه کاری است؟؟؟
خوب اینها که همه تا دیروز به تو میگفتند برو، خوب شما هم رفتی، حالا کاسه چه کنم چه کنم دست گرفته اند!!!!
برو آقای ظریف. قدر زر زرگر شناسد و ...

مطمئن باش با برگشتنت اوضاع خرابتر میشود و زبان منتقدین درازتر. شما که بهتر از ما بعضی از این منتقدین را میشناسی.
برو آقای ظریف.
خدا نگهدارتان.
آقای شریعتمداری ؛ لطفاً بفرمایید چرا امثال شماها و آمریکا و اسرائیل از بهم خوردن برجام خوشحال شدید ؟

لطفاً بفرمایید چرا در دوران برجام تمامی قیمت ها تقریباً ثابت و دست نخورده ماند ؟ ولی بلافاصله بعد از خروج آمریکا همه چی بهم خورد ؟

گزینه شما آقای رئیسی بود !! آیا اگر ایشان رئیس جمهور میشدن وضع ما بهتر بود ؟ یا خیلی زودتر از اینها به این شرایط اسفبار اقتصادی میرسیدیم ؟

آقای شریعتمداری ؛ متأسفانه شما به عنوان یک روزنامه نگار بیشتر از آقای ظریف حق دخل و تصرف دارید و به هیچکس هم پاسخگو نیستید .

ای کاش می فهمیدید که مردم دیگر طرفدار مشی خط امثال شماها نیستند .
با سلام
آقای شریعت مداری بارها شما در اظهار نظراتتون در مورد برجام و شخص ظریف هم عقیده بوده اید . در ضمن شما اصلا نه سیاست مداری نه یک دیپلمات تحصیل کرده نه در مقام قضاوت پس به اندازه یک هم وطن عادی اظهار نظر کنید نه از امکانات ملی و مردمی برای گسترش نظرات خود و هم نظرانت.
روز استعفای ظریف روز جشن شریعتمداریسم
ظریف که مرد هست و استعفا هم میدهد ، مشکل ما کسانی که نه استعفا میدهند نه جابجا میشوند نه پاسخگو هستند
آقای شریعتمداری خودرابه خواب زده اند.برجام تصمیم نظام بوده است ونه تصمیم دولت .مسئولیتش نیزبعهده همه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
تصمیم نظام بوده ولی اجرا کننده و مذاکرات ناقص توسط اقایان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
ظاهرا دولت به جای پاسخگویی با این ترفند حاشیه سازی قصد شانه خالی کردن از مسئولیت خودش رادارد.
ملت باید اعتبار مسئولین را با را رضایت مندی و نارضایتی دشمنان قسم خورده کشور بسنجند. باید از دلواپسان و یکی از شاخصین این افراد که آقای شریعتمداری می باشد پرسید، روی چه حسابی نظر و رای امثال شما در اکثر مواقع با مخالفان همسو میباشد!؟
دولتی که در آن وزرا به نوبت استعفا می دهند نه تنها یک دولت کارآمد نیست، بلکه دولتی بی ثمر است.
باسلام مدیران امروز ما برای اینکه بتواننددوران کاری خودرا سپری کنند،باید خیلی چیزها را تحمل کنند،چرا؟؟؟؟چنین شده،به نظرمی رسدفرایند انتخابات وهمچنین انتخاب وزیرومعاونین تامدیران فرایند آن براساس بده وبستان انجام می شود واین یک خطر بزرگی است که اقتصادرا به بدترین نقطه خودسانده است ،اگراین فرایندیا به عبارت دیگر این پدیده زشت اصلاح نشودمسیرحرکت ماتاریک ووحشتناکترمی شود،آنچه این روزها شاهدآن هستیم همه از نبودقوانین وهمچنین وجودمشکلات مختلف می نالندچرا؟؟مگراینکه شما مسئول انجام این وظیفه نیستید،پس چرانیازمندیهای مردم سربه فلک گذاشته وچنان به صورت وحشیانه رشد قیمت داریم که فرشندگان علاقه ای برای فروش کالاهای خودشان را ندارند،نمایندگان محترم مجلس ،دولتمردان عزیز ومدیران ستادی وتصمیم گیر،امروز روز نشان دادن توان ومدیریت ووعرزه وهمچنین غیرت انساانی وایمانی واسلامی واعتقادی شمااست،امورز باید بتوانید مشکلات مردم را برطرف کنید،اگراین اتفاق خوب نیفتد،اولا که شما همگی چه مجلسی وچه دولتی وهرسه قوا مسئول هستیدوبایددرپیشگاه خداوندجواب گوباشد ،درتاریخ این نابسامانی ثبت خواهد شدواز یادمردم ایران نخواهد رفت،ولی از مسئولین وشورای نگهبان می خواهیم که اگر این مشکل حل نشد این مدیران ونمایندگان امروز را به هیچ وجع در انتخابهای آینده تائید صلاحیت نکنندتا درسی باشد که هرکس شد مدیر لیاقت مدیرشدن داشته باشد واگرنداشت عرزه داشته باشد واستفابدهد،میزهارا سفت گرفته اند وکارنمی کنند،مریض را درحال بیهوش ول کرده اند وهیچ دارویی برای او تجویز نمی کنند ومی گوینان انشاالله شفا پیدامی کند ،شفا همرا با داروافاقه می کند نه بدون دارو،آقای رئیس جمهور عزیز ،وزیر بهداشت رفت کاری نکردی ،دیگر ظریف را نگذاربرود،چون بدجوری تنهامی شوی ،ما از تنهایی شما نگرانیم.
روزنامه کیهان، اما در سرمقاله امروز خود با عنوان آقای ظریف انتظار این نبود! که به قلم حسین شریعتمداری نوشته شده، ضمن تکرار انتقادات خود نسبت به سیاست خارجی ظریف و برجام از استعفای او انتقاد کرده و از او خواسته است میدان را ترک نکند و در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشد. -------------نصیحتهای کیهان همیشه نیشدار و درمقام نامادری میباشد
جناب شریعتمداری خیلی عالی است که به جای استعفا پاسخگویی باب شود اما چرا فقط برای دولتی ها؟؟؟؟؟!!!!!!! همه می دانیم دولت اختیار صدور مجوز یک کنسرت را ندارد می دانیم دولت اختیار صدور مجوز انتشار یک کتاب را ندارد می دانیم دولت مجوز تعیین سیاست های خارجی یا داخلی کشور را ندارد می دانیم دولت حتی اختیار ورود بانوان به ورزشگاهها را ندارد دولتی ها هر چه باشند خوب یا بد ضعیف یا قوی بالاخره یک مجلسی وجود دارد که می تواند وزرا را استیضاح یا حتی رییس جمهور را اهم استیضاح کنند خود مجلس هم بطور متعارف موقتی هستند اما مشکلات کشور از آنجا ریشه دارد که افرادی به هیچ کسی پاسخگو نیستند و اختیارات زیاد هم دارند !!! مثلا خود شما جناب شریعتمداری به چه دلیل از بودجه عمومی کشور برای روزنامه خودتان استفاده می کنید؟ تاکنون کسی توانسته است از شما پاسخگویی بخواهد؟ چه کسی پاسخگوی دلیل این همه دشمن سازی به مردم ایران بوده است؟ چه کسی پاسخگوی مهاجرت میلیون ها ایرانی به خارج از کشور بوده است؟ چه کسی پاسخگوی اجرا نشدن اصول قانون اساسی در مورد حقوق مردم بوده است؟ برجام هم خوب یا ید کار دولت نبود چون پیش از این دولت مذاکرات با آمریکایی شروع شده بود اما خیلی خوب است شهامت وجود داشته باشد و مسئولیت برجام رسما به عهده گرفته شود
آقای شریعتمداری دولت پنهان باید پاسخگوی همه مشکلات کشور باشد نه دولت مجری و یا به عبارت درست نه دولت تدارکاتچی!!!
برجام و.... با هماهنگي رهبري بوده است،
اقای شریعتمداری عزیز این ره که می روید به ترکستان است.چند نکته
پیامبر ما پیامبر رحمت بود با جاذبه ای عظیم ،بدترین قوم را مسلمان کرد؛اما شما چه می کنید؛یادتان باشد مسذولیت شما به عنوان صاحب رسانه بسیار بزرگ است ؛بنده که جوانی در این کشورم نه خود و نه دوستان مان این نوع گفتمان بسیار تلخ شما را اصلا نمی پسندیم و ما را به یاد تند رو های صدر اسلام می اندازد.
اقای شریعتمداری شما شاید ادم خوش قلبی باشید اما با این کلام خدادادی که به طرز درست از ان استفاده می کنید هیچ دوستی برای شما نمانده است.خود را به شدت تخریب کرده اید.شاید استاد مسیح مهاجری الگوی خوبی باشد.
اقای شریعتمداری،الگوی اسلامی برای اصحاب رسانه یک حقیقت اجتناب ناپذیر است و گرنه امام خمینی بسیار زیبا و شجاعانه فرمودند که بزرگترین ضربه را به اسلام چه ککسانی زدند.عجیب است از شما .این همه معلومات اما بد بین
خیلی اتفاق میافتد که اطفال و کودکان خردسال به زمین یا میز یا به درودیوار میخورند و گریه سرمیدهند . اینجور مواقع معمولا بزرگترها سعی میکنند "ذهن کودک را منحرف" نمایند . حالا یا با یک خوردنی موردعلاقه اش یا با اسباب بازی یا با شکلک دراوردن یا با "قلقلک دادن" انقدر این راهها را ادامه میدهند تا موفق به این "انحراف ذهن" شوند . اما اگر همان کودک خدای ناکرده از جایی سقوط کند یا حادثه ببیند یا در اب غرق شود , هیچ عاقلی این روشها را بکار نمیگیرد . همه سریعا به فکر "راهی اساسی" میافتند . تکلیف افراد بالغ که کاملا مشخص است . یعنی برای مشکلات افراد بالغ هیچکس به راها و روشها و درمانهای "بچگانه" روی نمیاورد . درمان فرد عاقل و بالغ راهکارهای بالغانه و عاقلانه و منطقی و حساب شده میطلبد . اکنون تمام بزرگسالان و افراد بالغ جامعه دقیقا به مثابه افراد غرق شده هستند . اما تمام هنرمندان ما و تمام رسانه های ما ازجمله صداوسیمای ملی ما و بدتر و "فاجعه بارتر" از همه "مسئولان ما" با ان روشهای بچگانه مدام ملت را قلقلک میدهند . نمیدانم چرا یک لحظه به این فکر نمیافتند که اینجور مواقع "قلقلک دادن" باعث میشود تا فرد بکلی از دست برود و نفسش بالا نیاید و جانش را بر سر این روش از دست بدهد . اقایان ! محترمین ! محترمات ! سروران ! بزرگوراران ! "جقجقه و قلقلک" بس است !!! درمان کو!!!؟؟؟
روحانی قطعا رییس جمهور موفقی نبوده و نیست اما فراموش نکرده ایم مذاکرات مربوط به توافق با آمریکا گه مقدمات برجام بود پی از دولت روحانی شروع شده بود حالا دست اندرکاران اصلی توپ را به سمت دولت شوت می کنند تا خودشان پاسخگوی مشکلات کشور نباشند اما در این ۴ دهه هر سال مشکل برای مردم بیشتر شده است اگر دولت ها مقصر هستند یک دولت خوب در این چهار دهه به مانشان بدهید مشکل اساسا از دولت ها نیست مشکل از قدرتهایی بیرون از دولت است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس