بازدید 5059

پرداخت وام شهریه تا سقف ۸۰ میلیارد تومان

کد خبر: ۸۸۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ 26 February 2019

نمایندگان در مصوبه‌ای مقرر کردند تا سقف ۸۰ میلیارد تومان برای پرداخت وام شهریه به دانشجویان اختصاص یابد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه بند الف تبصره ۹ را به تصویب رساندند که براساس آن تسهیلات بانک‌ها به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در جهت تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود و با اولویت احداث خوابگاه‌های متأهلین موضوع بند (پ) ماده (۱۰۳) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه استفاده کنند و نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی خود اقدام کنند. صندوق‌های رفاه دانشجویان مکلفند نسبت به پیش‌بینی اعتبار لازم در فعالیت‌های خود به‌منظور پرداخت یارانه سود و کارمزد احداث خوابگاه‌های متأهلین اقدام کنند.

نمایندگان همچنین بند ب تبصره ۹ را به تصویب رساندند که به موجب آن صد درصد (۱۰۰%) وجوه اداره‌ شده پرداختی از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ تا سقف هشتصد میلیارد (۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به خزانه‌داری کل‌کشور واریز می‌شود. وجوه مذکور به صندوق‌های رفاه دانشجویی به‌عنوان کمک جهت افزایش منابع مالی صندوق‌های مزبور اختصاص می‌یابد تا براساس اساسنامه مصوب، صرف پرداخت وام شهریه به دانشجویان و سایر پرداخت‌های رفاهی دانشجویی شود.

طبق بند ج تبصره ۹ لایحه بودجه، مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نسبت به اعتبارات مندرج در این قانون در قالب وام از طریق صندوق رفاه دانشجویان در اختیار این افراد قرار می‌گیرد. اقساط وام‌های مذکور پس از فراغت از تحصیل و اشتغال به کار افراد، پرداخت می‌شود. دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مزبور در اولویت دریافت وام می‌باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر