بازدید 6464
۱
گزارش

آرین غلامی و ابهام درمصاف باحریف اسراییلی/چرا از قرعه ممنوعه استفاده نشد؟

در مسابقات جهانی شطرنج بندی وجود دارد به نام قرعه ممنوعه (Forbidden pairing). قرعه ممنوعه اینطور است که پس از مسابقاتی که در جداول سوئیسی برگزار می شود، بازیکنان یا سرپرستان تیم ها به نزد مسئولان برگزاری مسابقات می روند و به آن ها خبر می دهند که نمی خواهند با حریف خاصی روبرو شوند؛ چرا آرین غلامی از این تبصره استفاده نکرده است.
کد خبر: ۸۸۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵ 25 February 2019

این روزها مسئله آرین غلامی در ورزش ایران بسیار خبرساز است. او در یک ماه پیش در مسابقات سوئد با حریفی از رژیم صهیونیستی روبرو شد و از بازی انصراف داد. پس از این اتفاق در خبری از سوی فدراسیون شطرنج اعلام شد که او از تیم ملی ایران خط خورده است. او پس از این خط خوردن در پست اینستاگرام خود نوشت:

حماسه‌ای دیگر از کمیته فنی! ممنونم که هر بار ارادت خودتون رو به من ثابت می‌کنین. دیگه حرفی ندارم!!! این آخریش دیگه واقعاً عالی بودین. #کمیته_غیرفنی

پدر او پس از این اتفاق به جام جم گفت: من می‌خواهم بدانم چطور پسر من که در قهرمانی کشور چهارم شده خط می‌خورد اما نفرات پنجم، ششم، هفتم و هشتم آن مسابقات جایگزین نمی‌شوند و نفر نهم انتخاب می‌شود؟! چون او مشاور فدراسیون است یا از نفوذ زیادی در کمیته فنی برخوردار است، باید انتخاب شود؟ اگر آن فرد توانایی داشت که در بین ۱۲ نفر نهم نمی‌شد. اصلاً اگر قرار است هر بار این اتفاق‌ها رخ دهد چرا انتخابی برگزار می‌کنند؟ این درست نیست که آقایان در کمیته فنی سفرها را بین خودشان تقسیم کنند و فقط به فکر پر کردن چمدان‌های خودشان باشند، اما خیلی راحت حق آرین خورده شود. آنها در موفقیت اخیر آرین که در مسابقات سوئد نایب قهرمان شده و مقابل حریف اسرائیلی حاضر نشد، حتی یک خسته نباشید هم به پسر من نگفتند. نه‌بنر و پلاکاردی زدند و نه مطلبی در تمجید از او نوشتند.
البته این خط خوردن زیاد دوام نداشت و او پس از اینکه با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد بار دیگر به تیم ملی بازگشت. گفتنی است که سه سال پیش نیز او از تیم ملی ایران خط خورده بود که در آن زمان به همراه پدر و مادرش از مازندران به تهران آمد و جلوی فدراسیون شطرنج تحصن کرده بود و مدال های خود را نیز روی دیوار فدراسیون شطرنج گذاشته بود.

آرین غلامی و ابهام درمصاف باحریف اسراییلی/چرا از قرعه ممنوعه استفاده نشد؟

اما اینجا یک ابهام ایجاد شده است. ابهام در مسابقه ندادن او با حریفی از رژیم صهیونیستی!

طبق اطلاعاتی که از ورزشکاران شطرنج باز ایرانی کسب شده است در مسابقات جهانی شطرنج بندی وجود دارد به نام قرعه ممنوعه (Forbidden pairing). قرعه ممنوعه اینطور است که پس از مسابقاتی که در جداول سوئیسی برگزار می شود، بازیکنان یا سرپرستان تیم ها به نزد مسئولان برگزاری مسابقات می روند و به آن ها خبر می دهند که نمی خواهند با حریف خاصی روبرو شوند و مسئولان برگزاری مسابقات نیز به این تصمیم احترام می گذارند. مثل اینکه سال هاست بازیکنان ایرانی از این تبصره استفاده می کنند و به خاطر همین هم است که به رقبایی از رژیم صهیونیستی برخورد نمی کنند. اما در مسابقات اخیر مشخص نیست که چرا آرین غلامی از این تبصره استفاده نکرده است. سوالی که بی جواب مانده است و باید در این زمینه شفاف سازی شود.

منبع:طرفداری

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با توجه به تفاسير فوق مي توان حدث زد كه خودآقاي غلامي از قوانين اطلاع نداشته و مسئولين فدراسيون شطرنج نيز تمايلي به راهنمائي اين نوجوان نداشته اند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار