بازدید 11893

شاید لابی‌گری‌های ما برای انتخاب وزیر صنعت جفا بود!/ نمایندگان از رأی به رحمانی پشیمان هستند

افزایش بی رویه بهای خودرو در بازار باعث شد، روز گذشته، وزیر صنعت به همراه مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی در زمان اوج بررسی بودجه در صحن علنی مجلس به کمیسیون صنایع بیایند تا علل این نابسامانی‌ها را بررسی کنند.
کد خبر: ۸۸۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 26 February 2019

شاید لابی‌گری‌های ما برای انتخاب وزیر صنعت جفا بود!/ نمایندگان از رأی به رحمانی پشیمان هستندافزایش بی رویه بهای خودرو در بازار باعث شد، روز گذشته، وزیر صنعت به همراه مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی در زمان اوج بررسی بودجه در صحن علنی مجلس به کمیسیون صنایع بیایند تا علل این نابسامانی‌ها را بررسی کنند؛ خودروسازی‌هایی که در بازاری کاملا انحصاری و به یاری وزیری که به کمک همین خودروسازی بر کرسی وزارت تکیه زده است، به بهانه تحریم و نبود مواد اولیه از تحویل خودرو به مردم سر باز می‌زنند، ولی همچنان به پیش فروش کردن خودرو ادامه می‌دهد؛ روندی که باعث شده تا بازار خودرو‌های سرهم بندی شده و بنجل، بیش از پیش آشفته شود و همین خودرو‌های دست چندم منسوخ در دنیا برای مردم کشور ما دست نیافتی شود.

به گزارش «تابناک»؛ اما نکته جالب اینکه وزیر زیر بار این حرف‌ها نمی‌رود و تقصیرات را به گردن شرایط موجود در کشور می‌اندازد و می‌گوید، زمانه باعث این وضعیت شده است.

در حالی که خودروسازان در روز‌های گذشته، بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی را از بازار‌ها جمع کرده اند، ریالی از بدهی ‌های ۱۵ هزار میلیاردی خود به قطعه سازان را هم نداده اند و هیچ هزینه‌ای نیز برای ارتقای کیفیت همین خودرو‌های از رده خارج خود نیز نکرده اند و مشخص نیست، این پول‌ها در جیب چه کسی و یا در کدام حساب سرمایه گذاری شده است؟!

همه این عوامل باعث شده تا همه نگاه‌ها به سمت وزیر جدید صمت برگردد، به طوری که بسیاری از نمایندگان مجلس ـ که حتی از حامیان سرسخت رضا رحمانی بودند ـ وی را مقصر این جریان بدانند.

حسین مقصودی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس، با انتقاد از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون نمایندگانی که به آقای رحمانی رأی اعتماد دادند، پشیمانند، چون ناامیدی بسیاری در جامعه پدید آمده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در بدنه وزارت صنعت معدن و تجارت بی‌انگیزگی موج می‌زند، افزود: نمایندگان تصور می‌کردند، آقای رحمانی با توجه به سابقه‌ای که در حوزه صنعت دارد، می‌تواند مشکلات صنعت خودروسازی را رفع کند و شرایط را سامان دهد، حال آن که نه تنها این مهم محقق نشد، بلکه وضعیت بدتر نیز شده است.

وی اظهار کرد: هرچند نمایندگان همه توان خود را به کار گرفتند تا از تعطیلی قطعه‌ساز‌ها و بیکاری هزار و ۵۰۰ کارگر جلوگیری کنند، ایران خودرو و سایپا، نمایندگان را به رانت خواری و رشو‌ه‌خواری متهم می‌کنند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حالی که وزارت صمت باید شایسته‌سالاری را در دستور کار خود قرار دهد، به این مهم بی توجه است و وزیر از دوستان خود در مناصب اجرایی استفاده می‌کند. شاید لابی‌گری‌ها و چانه‌زنی‌های ما برای انتخاب وزیر به عنوان وزیر صنعت جفا بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به زعم نمایندگان، پس از وزارت رحمانی، باید مشکلات ایران خودرو و سایپا تا حدودی برطرف می‌شد، حال آنکه نه تنها مشکلات این حوزه حل نشده، بلکه روز به روز بر مسائل آن افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت وزارت صمت از دوره‌ای که شریعتمداری امور این حوزه را به دست داشت وخیم‌تر شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئولان وزارت صمت، فضا را به گونه‌ای فراهم کرده اند که نمایندگان جرأت پیگیری مطالبات مردم را ندارند و در صورتی که نمایندگان مشکلات مردم را پیگیری کنند، به آن‌ها برچسب رشوه‌گیری و رانت‌خواری زده می‌شود. از آنجا که تنها مدرک کارشناسی رحمانی تأیید شده وزیر صنعت، معدن و تجارت باید از مردم عذرخواهی کند.

مقصودی ادامه داد: هرچند هم اکنون بررسی بودجه در دستور کار مجلس است، استیضاح وزیر صنعت به شدت توسط نمایندگان پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به برخی ادعا‌ها درباره اینکه رحمانی به تازگی بر کرسی وزارت صمت نشسته، چرا استیضاح را مطرح می‌کنید، اظهار کرد: در قانون نمایندگان محدودیتی برای زمان استیضاح ندارند، در صورتی که مصلحت نظام و مردم استیضاح باشد، نمایندگان این طرح را پیگیری می‌کنند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزیر صمت توان مدیریت حوزه صنعت را ندارد، اضافه کرد: به زعم بسیاری از نمایندگان، آقای رحمانی توان و تخصص کافی برای اداره این حوزه را ندارد؛ وزیر صنعت باید توانا، باتجربه و متخصص باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵۶
پشيماني دردي را دوا نمي كند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
فقط به عنوان آزمایش 1 ماه مجلس را تعطیل کنید فقط پولی که صرف نمایندگان و جلسات بی فایده مجلس می شود را به نیازمندان بدهید. اتفاق بدی در مملکت نمی افتد که هیچ خیلی از مشکلات مردم هم حل می شود
زیر خط منفی بینهایت فقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
خوب فیلمی درآوردن قیمت ارابه های چرخدار رو دوبرابر کردن
همین نماینده ها مگه این وزیر رو تایید نکردند؟اصلا چرا خودرو رو آزاد نمیکنند اگر واقعا دلسوز ملت هستند؟
منتظر چه هستید، این وزرای پیر را بیرون کنید و به جای آنها افراد جوان سر کار بیارید. اینها حوصله کار کردن ندارند فقط جلسه دوست دارند. وزیر باید سن حداکثر ۴۰ تا ۴۵ داشته باشد که خودش بدو بدو کند. بی اهمیتی به دستگاه اداری کشور باعث نامیدی مردم و متخصصین شده، آنها دارند فوج فوج کشور را ترک می کنند. روزه یک هواپیما تحصیل کرده از ایران فقط به کانادا می آید.
خداییش فقط خرابکاری میکنید بشینید تو خونه هاتون مملکت بدون شماها بهتر عمل میکنه یا تشنج در ست میکنید یا دردسر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
منو ياد اون كليپ خانم عراقي انداختي كه كه با محاسبات ديناري مزاياي عدم استفاده از نمايندگان بي خاصيت رو محاسبه كرده بود و سرمايه گذاري در يك حوزه خاص از محل اين پولها رو توجيه اقتصادي كرده بود
بی بصیرت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
خدایی پاسخی به این خوبی تا به حال نشنیده بودم. آفرین زنده باد
وای بر کسانی که با سو استفاده ار پست و منصب به جای اینکه به فکر مشکلات مردم باشند به فکر روابط و رانت ها و رفیق بازی ها هستن.ما که راضی نیستیم
بعد از اینکه مردم رو به خاک سیاه نشوندید؟؟؟؟ مردم هم پشیمانند از انتخاب شما به عنوان نماینده ...نماینده ای که فراموش کرده که وظیفه اش تامین منافع رای دهندگان است .... چیکار میکنید؟؟؟؟ هیچ شناختی از کاندیداها ندارید و تاییدشان میکنید؟؟؟؟سرتون کجا گرمه که وظایفتونو فراموش کردید؟؟؟ اشتباه اصلیتون اینه که فکر میکنید مردم فقط دولت را مقصر میدانند و همین اشتباه باعث شده که با خیال راحت بشینید تو مجلس و همینجوری رای اعتماد بدید و هر از چندگاهی به صورت نمایش استیضاح کنید و یا تهدید به استیضاح کنید و یا بیخود تهدید به استیضاح کنید و فکر کنید مردم هم نمیفهمند ....الان هم برای مستاجرین قرار بود طرحی بدید که سقف 10 درصدی افزایش اجاره تعیین بشه و مستاجر هم تا زمانی که خودش بخواد و 10 درصد رو قبول داره میتونه بمونه و مالک نتئنه بلندش کنه ..... پس چی شد؟؟؟؟ همین هفته چقدرر مستاجر مجبورند تن به خواسته مالک بدن یا اثاث کشی کنن به حلبی آباد؟!!!! در ضمن 2 ساله کردنه قراردادها باعث میشه هر دوسال مستاجر بلند بشه و با اجاره جدید و زیاد خونه بگیره پس 2 ساله خوبه به شرطی که باز هم با ده درصد بتونه تمدید کنه همونجارو بعد از 2 سال و مجبور به بلند شدن نباشه....

کجایید و باز مشغول چه کاری واجب تر از معیشت مردم هستید؟؟؟!!!!
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
واقعاچنین طرحی را تصویب کرده اند ! اصلا این طرح قابل اجرا است . ؟ مسلم بدونید اجرا نمی شه مگه میشه در مملکتی که یک ساله تورم اینقدر زیاد شده اجاره بشه دوساله اونم ده درصدی ! مردم در این مورد خودشون بهتر می تونند به توافق برسند چون دست نماینده ها و دولت نیست هرچی رو دولت و مجلس دست روش گذاشتن خراب کردند اینم روش
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
اینها تراوشات فکری مارکسیست پوپولیست هاست زیاد جدی نگیرید
اقای رحمانی بسیار محترم هستند اما در حد وزیر صنعت معدن تجارت نیستند
باید چشاشونو 6دنگ باز میکردن موقع رای دادن!!!!
مبصر کلاس که انتخاب نمیکردن!!!
تمام این حرفها شعاره تا تاریخ درباره مدیرانی که منفعت خودشون رو بر منفعت ملت ترجیح دادن تکرار نشه اقای یون درس عبرت نمی گیرند
این هم از وزیر جدید و دوباره معرفی یک وزیر بی تجربه از سمت آقای روحانی و تایید آن توسط مجلس .....
رانت.
دیگه چه خبر.
مجلسه دیگه. نظرات لحظه ای هستند. بسته به اینکه قبل از ظهر باشند یا بعد از ظهر.
مشکل از ساختار غلطی است که هر کی دیگه هم بیاد همین میشه ...
باید واردات خودروی خارجی با عوارض گمرکی بسیار کمتر شروع بشه تا درنهایت بازار به تعادل برسه....
خودتونتخابش کردین جرا اون موقع بررسی نشدن ا
یعنی با لابی گری وزیر انتخاب میشه
پشیمانی سودی ندارد.
اینکه توان و تخصص این کار را ندارد را هم موقع رای اعتماد متوجه نشده بودید ؟ پس روی چه حسابی به او رای اعتماد دادید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
روی حساب رانت وپارتی بازی وپول چایی...........
"به زعم بسیاری از نمایندگان، آقای رحمانی توان و تخصص کافی برای اداره این حوزه را ندارد؛ وزیر صنعت باید توانا، باتجربه و متخصص باشد"
چرا باید اول کار رو انجام بدید بعد فکر کنید؟ نمیتونسنین راجع به توانائی ایشون قبل از رای اعتماد تحقیق کنید؟
مردم را هیچ فرض میکنند هم نمایندگان و هم دولت
" شاید لابی‌گری‌ها و چانه‌زنی‌های ما برای انتخاب وزیر به عنوان وزیر صنعت جفا بود." اسم این کار جفا نیست خیانت هست
با سلام
بنابه به متن خبر ، طبیعی است که وضع زمانه وزیر محترم را وامدار خودروسازها نماید و مردم مصرف کننده از نظر ایشان حذف گردند و به نوعی همگام با خودروسازها با شعار حمایت از تولید داخلی هر خودروی بی کیفیتی را به خورد مردم بی دفاع می دهند. البته موجب تاسف است که نمایندگان محترم نیز در این راه وی و یا هر کس دیگر را همراهی نمودند و حال داد خودشان نیز درآمده و این باعث تعجب است که تازه بیدار و هشیار شده اند؟!!!
آقایان و خانم های نماینده
با استیضاح مشکلی حل نمیشه
اگر به فکر کردید قانونی وضع کنید که مسببین مشکلات محاکمه شوند و جزای سختی بپردازند از وزیر و وکیل گرفته تا خودرو ساز و دلال
حتی این مجازات می تواند مصادره اموال و حتی اعدام باشد
اینجوری کسی نمی تونه از زیر بار کارهایی که کرده شونه خالی کنه
مشکل و به عبارت دقیقتر سرمنشاء همه این مشکلات و نابسامانی ها شما نمایندگان هستید. البته این بدان معنا نیست که مسئولان دولتی بی تقصیرند.
بسمه تعالی
پشیمانی سودی ندارد ،
بعد از 40 سال هنوز ازمون و خطا؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
ازمون و خطا نیست همش عین خطاست !
مردم ایران مانند موش آزمایشگاهی زیر دست نمایندگان لیست امید و دولت تدبیر و امید قرار دارند وهر کس اعتراض می کند متهم به همنوایی با ترامپ می شود .
پاسخ ها
سراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
نصف راستو میگی چرا
برادر عزیز بنده که یک پزشک هستم و هیچ سررشته ای در سیاست ندارم ،چندین بار به انتخاب شما که در واقع نوعی انتصاب بود و نوبخت ها تیز به شدت دنبال موفقیت تیم خویش بودند؛.به عبارتی نتیجه از همان ابتدای امر بر نماینگان محترم نیز روشن بود اما به هر حال مجلس در راس امور هست و ما نیز همیشه تابع قانون.
این که فرموده اید وضعیت نسبت به زمان اقای شریعتمداری بدتر شده؛باید گفت بسیار بدتر شده و قیاس این دو وزیر نیز شاید شایسته نباشد؛زیرا صد البته زمان اقای شریعتمداری بحرانی ناگهانی ایجاد شد و دفاع تمام قد رییس جمهور از ایشان به همین دلیل بود که شاید وزیر محترم مدکور حتی فرصت دفاع از عملکرد خویش را هم پیدا نکرد:از طرفی ایشان کوهی از تجربه و طرف مقابل به قول شما هنوز در تایید مدرک زبان به سر می برد.
به هر حال گرانی خودرو برای بنده هیچ تفاوتی نمی کند زیرا بنده دو خودرو خارجی دارم و نیازی هم به این دو شرکت فاجهه افرین ندارم:اما وقتی هم وطنان را با یک تصادف کوچک با وسائط نقلیه به قول شما از رده خارج در وضعیت اسفباری ویزیت می نمایم ؛از این نحوه عملکرد دولت ها و مجلس های کشورم طی این سی سال در زمینه خودرو سازی متعجب می شوم؛حال که قیمت ها را هم به لحاط هنر بی بدیل خویش و به پشتوانه وزیری بسیار توانمند چند برابر نموده اند مثل همان بنده خداست که در ده راهش نبود و سراغ خانه کدخدا می گرفت.
بی پرده بگویم شاید این استیضاح از امور بسیار خیر باشد و تعجیل در ان عین صواب.
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
البته بنده هم پزشک نیستم ولی ریاست بیمارستان دوست دارم
Asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
.اقای دکتر ثواب را صواب نوشتی
اگر وزیر صنعت در گذشته ضعیف بود، یعنی قائم مقام او ضعیف بوده است. لذا اعتماد کردن نمایندگان به ایشان نشان از تامل برانگیز بودن دیدگاه هر یک از آنها در زمان اعتماد به انتخاب وزیر داشته است!
وای بر مردم بدبخت ایران!
توانا با تجربه و متخصص باشد... فکر کردم اینا رو تو طرف دیدی که بهش رای اعتماد دادی. حالا ببین شاید باید ویژگی های دیگه ای هم داشته باشه مثل صداقت، شجاعت، آینده نگری ووو
بخدا به پير به پيغمبر به امام حسين قسم ميدم كه اگه نماينده ها و مسئولين و رئيس جمهور برن تو خونه بشينن و حقوق هم بگيرن كشور بخوديه خودش بهتر اداره ميشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
بخدا به پير به پيغمبر به امام حسين قسم ميدم كه اگه نماينده ها و مسئولين و رئيس جمهور برن تو خونه بشينن و حقوق هم بگيرن كشور بخوديه خودش بهتر اداره ميشه

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییی ترین پیشنهاد.
فقط خدا می داند و من که وزیر صنعت مظهر ناکارامدی است. شاید بهتر است فکر کنید چه کسی او را برای خراب کردن اورده .پ
کدام کار مجلس جفا نبوده کدام وزیر درست کار می کند
دوستان عزیز از مملکی که مسئولان به فکر جیب خودشون هستن و با رانت و فامیل بازی دارند مملکت رو میچاپنند یک نگاه به دور ور خودتون بکنید ببینید اقایون ویا حتی خانم ها قدم گذاشته در مدیریت مملکت کی بودن چی داشتن و الان چی دارند واقعا اینها برای من شما دل می سوزن یا برای ....
در مملکتی انتخاب افراد توسط کسان دیگری انجام میشود و ما فقط وظیفه رای دادن داریم خوب بهتر از این نمیشه
از نماینده ای چشمش به دهن یکی دیگه است و خودش برای رای دادن و یا انتقاد کردن نگاهش به منافع و حفظ خودش خوب برای رای دادن هم تحقیق نمی کنه
منافع ملی کیلوی چند منافع خودم خانوادم و رفیقم از همه چی مهمتره
- تا حدودی هم ما در این وضعیت نقش داریم چون ما هم در انتخابات با فکر عمل نمی کنیم و تحقیق نمی کنیم و احساساتی عمل میکنیم
- ما هم در این بحران ها نقش کمی نداریم بطور مثال نحوه عملکردمون بطور مثال صف خرید خودرو گوشت- مرغ - و... البته اینکه مردم از فرصت باید برای افزایش در امد بایسی استفاده کنند حرف درستی است اما منافع ملی چی میشه که همه ما از اون دم میزنیم
اگر قرار این مملکت درس بشه بایستی همه ما دستمون از جیب هم دیگه در بیاد
ایراد از وزیر نیست،به قول امیرکبیر،مملکت رعیت دانا می خواهد،یه بچه دبستانی هم می فهمه که اگه از این تابوت سازها شش ماه خرید نشه،شرشون از سر ملت نجیب،اتوماتیک کم میشه،نه نیاز به دلسوزی کسی هست و نه انرژی بی خود.
شما نمایندگان مردمی هستید که برای یک استکان شربت نذری یک خیابونو میبندن و برای گرفتن نان بی نوبت سفارش نان دورو کنجدی میدهند .شما نماینده نانوایی هستی که نان دو رو کنجدی رو گرانتر و بی نوبت میدهد . انتظار زیادی از شما نیست
ازکوزه همان برون تراود که در اوست
نمی دونم کی مسئولین میخان بخودشون بیان .....۴۳ میلیون پول و با بدبختی جور کردم تا ماشین بگیرم امنیت خانوممو تامین کنم.....یکساله با بدترین اتفاقات ممکن مواجهم و هروز این شرکت رو لعنت کردم....الان ۴ ماه از موعد تحویل هم گذشته قیمت خودرو ۳ برابرشده پول من فقط ۱۶۰۰ سودگرفته، سود انصراف من ۹ درصد....حتی دیگه نمی تونم انصراف هم بدم.....بهترین روزهای زندگیمو برام زهرمار کردید...
کجای دنیا حقوق دان میزارن وزیر صنعت خدا کی از دست یه اینا خلاص میشیم
اقای رضا رحمانی در حد رئیس یک اداره هم نیستن و وزیر کردن ایشون جفا در حق ملت بود
واقعا متاسفم بر این نمایندگان که چنین افرادی را انتخاب می کنند.
من از مردمی در شگفتم که گمان می کنند با تغییر وزیر اتفاق خاصی می افته.
با این انتخاب به خدا چه جوابی می دهید.فکر نمی کنید باید به فرد شایسته ای رای بدهید نه به دوستان ونه به هم حزبی تان.در پیش خدا مسئول هستید.اقای رحمانی ودوستان اش حتما پراید هشتاد تومن نکند دست بردار نیستند.مطمئن باشید پراید بزودی هشتاد تومن می شود.
بضی مسولین یه حرفهایی میگن اصلا نمیشه بشون فکرهم کرد
اگر واقعاً در حرفتان صادق هستيد، با استيضاح وي را از وزارت برداريد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان