بازدید 2288
۲

۱۰میلیون ایرانی کارت هوشمندملی ندارند

کد خبر: ۸۸۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 25 February 2019

معاون سازمان ثبت‌احوال با اشاره به اینکه توزیع کارت‌های هوشمند ملی بزودی آغاز می شود، گفت: ۱۰ میلیون نفر واجد شرایط هنوز برای کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند.

به گزارش مهر، سیف‌الله ابوترابی در مورد صدور کارت هوشمند ملی گفت: اولین محموله کارت تولید داخل توسط چاپخانه دولتی صادر شده و در حال حاضر در حال تراشه گذاری آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه فقط سه کشور در زمینه تولید تراشه این کارتها اقدام می کنند، گفت: نه به لحاظ تکنولوژی بلکه مقرون به صرفه نبودن برخی از این اقدامات مانند تولید تراشه، باعث شده تا واردات آن به صرفه باشد به همین دلیل در داخل کشور تاکنون تولید نشده بود از چند ماه قبل شرایط تولید داخلی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیون نفر کارت هوشمند ملی را درخواست کرده اند، گفت: برخی از کارتها بدلیل مفقودی نیازمند تولید داخل هستند و یا اینکه تعدادی از افراد نیز به سن ۱۵ سالگی می رسند و نیاز به کارت هوشمند دارند به همین دلیل از این پس کارتهای ملی هوشمند در داخل کشور تولید خواهند شد.

وی در مورد استفاده از کارت ملی های قدیمی گفت: با توجه به اینکه اعتبار کارتهای نمونه قدیم قبل تا پایان سال ۹۷ به اتمام می رسد به همین دلیل ساز و کار ارتباط با سامانه ها را هماهنگ کردیم تااگر فردی مراجعه کند دیگر مشکلی برای ثبت نام نباشد و این افراد در زمره افرادی قرار می گیرند که کارت هوشمند دارند.

معاون سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ۱۰ میلیون نفر کارت هوشمند ندارند، گفت: افرادی که تا کنون ثبت نام کرده اند نگران نباشند اما از چند ماه قبل نیز اعلام و ظرفیت را فراهم کردیم که پیش ثبت نام را انجام دهند و تاپایان سال ثبت نام را انجام دهند و در اواسط فروردین به بعد واگذاری کارتها را آغاز خواهیم کرد.

ابوترابی گفت: توافق لازم با مدیرعامل بانک ملی برای استفاده از کارت‌ هوشمند ملی به جای کارت‌های بانک ملی انجام شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
افرادی هم که کارت هوشمند گرفتن به دلیل مناسب نبودن تصویر و عدم تاییدش توسط صاحب کارت، از تعویضش پشیمونن. شکایتهای چند میلیونی هم به نتیجه نرسیده. اگه راست میگین درست از مردم عکس بگیرین که اینهمه بیت المال حروم نشه
من برج 4 ثبت نام كردم
هنوز كه هنوزه خبري نيست!
چندين تن از نزديكان و آشنايان بنده كارت ملي هوشمند خودرا ظرف 2ماه دريافت كردند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر