بازدید 19214

طراحان بیلبورد میدان ولیعصر به جایگاه زن بی‌توجهند؟

کد خبر: ۸۸۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 February 2019

تصاویر بیلبورد بزرگ میدان ولیعصر با چالش‌ و انتقادهایی همراه بوده است که عمده آنها به نقش زنان در موضوعات برمی‌گردد؛ از غیبت خانم‌ها در بیلبورد جام‌جهانی گرفته تا طرحی که این روزها به مناسب روز زن در مرکز شهر خودنمایی می‌کند و واکنش‌هایی را از سوی بخشی از زنان جامعه به دنبال داشته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از اینسا، تصویر مادری به همراه دو فرزندش با عنوان «بر دامان بهشت»، طرح اخیر خانه طراحان انقلاب اسلامی و مؤسسه هنری رسانه‌ای اوج است که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن در میدان ولیعصر دیده می‌شود. اما این طرح نیز با انتقادهای زیادی مبنی بر توجه نکردن به سایر ابعاد زندگی اجتماعی زنان مواجه شده است.

در همین راستا، پوریا اسرایی، سخنگو و مدیر روابط عمومی خانه طراحان انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی از نحوه انتخاب سوژه‌ها و انتقادهایی که درباره نقش زنان در این تصاویر مطرح می‌شود، سخن گفته است.

او در پاسخ به این پرسش که نگاه‌های سازمان اوج تا چه اندازه در خلق تصاویر بیلبورد میدان ولیعصر تأثیر گذارند، گفت: به طور کلی طراحی سوژه‌ها در خانه طراحان انجام می‌شود که یک‌سری رویکردها و موضوعات کلی را برای طول سال در نظر می‌گیریم و اغلب هم مناسبتی هستند. در واقع می‌توان گفت که سوژه‌ها سوار مناسبت‌ها می‌شوند و تلاش می‌کنند از این طریق مفهومی را منتقل کنند؛ البته در برخی مواقع نیز ممکن است با نزدیک شدن به برخی مناسبت‌ها، تغییراتی را اعمال کنیم.

اسرایی درباره سیاست‌های انتخاب سوژه‌ها با بیان اینکه «سوژه‌های ما کاملاً متنوع است»، اظهار کرد: سیاست کلی ما سیاست‌های جمهوری اسلامی و کشور است و غیر از این سیاست دیگری نداریم. تنوع سوژه‌ها در کارهایی که طراحی کرده‌ایم کاملاً مشخص است؛ به عنوان مثال در یک سال گذشت سه بیلبورد به فضای فوتبالی اختصاص داشته است و اربعین و محرم هم جزو سوژه‌های ما بودند. همچنین طرح «این تصویر را تکرار کنید» هم دارای اِلمان فوتبالی بود و هم فضای مطالبه‌گری از مسئوولان را بیان کرد.

طرح «این تصویر را تکرار کنید» در میدان ولیعصر

اسرایی همچنین درباره انتقادهای مطرح‌شده درباره نقش زنان در تصاویر بیلبورد میدان ولیعصر نیز خاطرنشان کرد: اولین زمانی که این موضوع مطرح شد برای بیلبورد جام‌جهانی بود. اولین بیلبورد جام‌جهانی با عنوان «با هم قهرمانیم؛ یک ملت یک ضربان» تصویر تعدادی آقا را در فضای تیم ملی به تصویر کشیده بود. ایده اصلی ما این بود که اعضای تیم ملی وقتی کاپ را می‌برند، تصور کنیم. طبیعتاً منظور ما تیم ملی فوتبال آقایان بود و نه خانم‌ها. تعداد افراد در تصویر نیز به اندازه اعضای تیم فوتبال و ذخیره‌ها بود. برای اینکه بتوانیم اتحاد را بیشتر نشان دهیم از قومیت‌های مختلفی ایرانی نیز استفاده کردیم.

سخنگوی خانه طراحان انقلاب اسلامی ادامه داد: ما می‌خواستیم اتحاد را نشان دهیم، اما این ایراد به ما گرفته شد که چرا هیچ خانمی در تصویر نیست؛ بنابراین وقتی دیدم از هدف اصلی‌مان یعنی نشان دادن اتحاد دور شده‌ایم، تابلوی دیگری که از پیش طراحی کرده بودیم و قرار بود در شهر نصب شود را جایگزین کردیم. خانه طراحان به غیر از بیلبورد میدان ولیعصر برای سایر بیلبوردهای شهری نیز طراحی می‌کند و تصاویری هم که بعد از طرح «با هم قهرمانیم؛ یک ملت یک ضربان»، در میدان ولیعصر نصب شد، از قبل طراحی شده بود.

این طرح به دلیل غیبت زنان در شادی پیروزی تیم ملی با انتقادهای زیادی مواجه شد. به همین دلیل مدتی بعد با تصویر دیگری که حضور زنان در آن مشهود بود، تعویض شد.

اسرایی اظهار کرد: کسانی که به ما اعتراض کرده بودند، اگر کارهای قبلی ما را نیز پیگیری کرده بودند متوجه می‌شدند که ما هیچ کاری نداشتیم که خانم‌ها در آن حضور نداشته باشند و پیش از تابلوی جام‌جهانی بدون استثنا در همه تابلوها و در همه موضوعات، خانم‌ها نیز حضور داشتند. به عنوان مثال در تصویر «کشورم سرزمین آرش‌هاست» خانم‌ها حضور کاملاً مشخصی دارند. اما این کارهای ما دیده نمی‌شود و فقط آنهایی دیده می‌شوند که سوار موج رسانه‌ای شده‌اند. برای ما کاملاً مشخص است که رسانه‌ای همانند بی‌بی‌سی، تصویر «کشورم سرزمین آرش‌هاست» را کار نمی‌کند و به دنبال کارهایی می‌گردد که بتواند یک ضعف یا معضل اجتماعی را به آنها بچسباند.

او علت انتقادات برخی زنان ایرانی به بیلبوردهای میدان ولیعصر را سوءتفاهم دانست و خاطرنشان کرد: از این جهت می‌گویم سوءتفاهم که ما صرفاً کارهایی را می‌بینند که سوار یک موج رسانه‌ای شده‌اند؛ تابلوی جام‌جهانی به عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها وصل شد و تابلوی روز مادر نیز به موضوعاتی همچون نقش اجتماعی زنان در جامعه ربط پیدا کرده است. البته ما از سوی نگاه‌های مختلف مورد انتقاد واقع می‌شویم؛ به عنوان مثال در برای طرح «کشورم سرزمین آرش‌هاست» برخی ایراد گرفتند که چرا خانم‌ها و آقایان تا این اندازه دوش به دوش هم ایستاده‌اند.

تصویر «کشورم سرزمین آرش‌هاست» در میدان ولیعصر

سخنگوی خانه طراحان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع ما نه اصراری برای حضور کمرنگ خانم‌ها در طرح‌هایمان داریم و نه تأکیدی برای حضور پررنگشان. هیچ‌وقت چنینی نگاهی نداشتیم. به ما ایراد می‌گیرند که با حضور خانم‌ها مشکل داریم، در حالی که اصلاً چنین نیست. برای جام جهانی بهانه این بود که خانم‌ها حضور ندارند و الان به تابلوی روز مادر ایراد می‌گیرند که چرا نقش زنان را به مادری محدود کرده‌اید. برخی می‌گویند چرا خانم‌ها را فقط «مادر» تصور کرده‌اید. ما که در تصویر «فقط» نگذاشته‌ایم، پس این فقط را چطور متوجه شده‌اند؟ هدف اصلی ما نشان دادن مادر بود، اما نه «فقط» مادر!

او یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد از مجموعه فضای مجازی، مصاحبه‌ها و بازخوردهای مستقیم مردمی و نظرات قشر متخصص با تابلوی روز مادر موافق بوده‌اند. نکته این است دوستانی که انتقاد می‌کنند شاید مادر بودن و زن در جایگاه مادری را پایین‌تر از موقعیت‌های اجتماعی یک زن می‌دانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۶
اتفاقا بسیار پوستر بجایی است . مادری که سه فرزند دارد وظیفه اصلی او تربیت فرزندان است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
اونوقت شما چه کاره هستی که برای خانم ها تعیین تکلیف میکنید؟
زنها باید به خودشون برسن
در جامعه فعال باشن
درامد داشته باشن
سفر برن
باشگاه برن
سینما برن
شاد باشن
در کنارش یک مادر که در جامعه فعال هست و شاد و زیبا و سرزنده
مهدی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
خطاب به ناشناس 09:11
خانمی که ازدواج میکنه و فرزند به دنیا میاره ، وظیفه ی اصلیش تربیت و پرورش فرزند صالح و سالم است .
این مواردی که شما برای خانم ها عنوان کردی بیشتر برای خانم های مجرد است . البته تفریح و ورزش و شادی حق تمامی انسان هاست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
خطاب به ۱۰،۵۹
نیاز به شادی و تفریح و جایگاه اجتماعی ربطی به تجرد و تاهل نداره، این حداقل حق هر فردی هست چ زن چ مرد
با تفکرات جهان سومی و جاهلی دختران رو از ازدواج فراری کردید
و بنیان خانواده رو از هم دریدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
09:11
اگه شما از کودکی محدود بودی و تفریح نداشتی دلیل نداره این طوری قضاوت کنی
هر نقشی یه وظیفه ای داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
خطاب به ناشناس 10:59
خودتون دارین رسما اقرار به محدودیت زن پس از ازدواج می کنید. ما چیزی نگفتیما خودتون می گید!
آقا به جای مقابله تحمیلی شماهم بیشتر درس بخونید و زحمت بکشید هرچند حق دارید می دونم چقدر سخته می بینید زنان دارن جایگاه های واقعی خودشون در جامعه رو بدست میارن. احتمالا شما هم در خانواده ای تربیت شدید که درست بهتون آموزش ندادن که دوره مردسالاری و ضعیفه پنداری سالهاست تمام شده. مطمئن باشید این روند توقف پذیر نیست و روز به روز هم باید شاهد زنان فعال
بیشتری باشید پس خودتون رو با شرایط روز وفق بدید
چرا فکر می کنیم خانه داری و تربیت فرزند کار نیست و اتلاف وقت است؟نسل امروز نمایانگر جایگزینی ارزشهای ایرانی اسلامی با ارزشهای غربی هستند و اگر در آینده خانواده منسجم ایرانی اسلامی ندیدیم نباید تعجب کنیم.بدیهی است خانواده ضعیف جامعه ضعیف و شکننده می سازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
چرا فکر میکنی تربیت مختص مادر است و پدر پی کارهای جوراجور باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
الاتشم همونه دوست عزیز!!
دوران پهلوی تموم شد!
ایرانی00
| Germany |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
چرا فکر میکنی ایران و ارزش های مضحک ایرانی و خانواده های به شدت سنتی و زن ستیز ایرانی سرتر از غربه؟؟؟؟ حماقت تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دیگه جایگاه از این بالاتر چی میتونست نشون بده؟
وظیفه اصلی زن خانه داری و تربیت فرزند و مدیریت خانه است. حالا اگر زنانی و مردانی این وظیفه را بر نمی تابند و حضور زن در جامعه را از دریچه کار کردن زن در جامعه می بینند تاوان این فکر خود را دیده اند و می بینند. یک نگاه به اوضاع و احوال خانواده ها بندازن و آمارهای طلاق و .. ببینن بد نیست. این همه مشکل علتش فقط مسئله اقتصادی نیست. علت اصلی این همه مشکل چیز دیگه هست.
خانه داري واقعي و مديريت خانه واقعا از سخت ترين كارهاست
البته در مقوله تكريم زن بحث شغلي مطرح نيست و ميبايست روح و ذات زن را مورد تجليل قرارداد
بهتر بود در اين نقاشي از تمام زنان اعم از كارگر و خانه دار و كارمند و پزشك و كشاورز و دامدار و ... تجليل به عمل مي آمد
تقش مادر مگه کم نقشی هست....!
کلی ادم های موفق تو تاریخ به مادراشون مدیونن!!! حتما اونام نمیفهمیدن این چیزای الان رو؟؟؟
مادری که همش بیرون کار میکنه و خسته است دیگه نمیتونه برای فرزندانش وقت بزاره، اون موقع خدایی نکرده یه فرد ناسالم و مریض رو به جامعه تحویل میده و کلی نفرات دیگه رو درگیر میکنه!
خودمون رو فریب ندیم، این تفکرات نتییجش چندین سال دیگه معلوم میشه..اون موقع خیلی دیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
چرت نگو، مادری که همه زندگیش رو صرف تربیت بچه ش کرده دلش میخواد دخترش به یه جایی برسه نه مثل اون فقط کنج خونه بشور و بساب
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
خطاب به ناشناس 11:01
چرا شما مدیریت همسر و بچه ی موفق و موفقیتهای مرد و فرزندان رو در سایه مدیریت یک زن خوب در خانه نمی بینی و فقط کنج خونه و بشور و بسابش رو می بینی!؟

اگه ریشه ی گل رو از گلدون در بیاری هم خودش خشک میشه هم گلهاش!

ریشه خیلی مهمه! اونه که گلها رو رشد میده و باعث میشه میوه ها ثمر برسه!
تقدیر از زن تقدیر از ریشه است!زن ریشه ی درخت زندگیه!
بذارید ریشه سر جاش بمونه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
ناشناس 11:01
چه جوریه که وقتی فرزند یه مادر ، شاگردی یه استاد دانشگاه رو میکنه و در نهایت ، خودش استاد دانشگاه می شه ، باعث افتخار مادرشه ، ولی اگر یه دختر زیر دست یه مادر با سواد خانه دار تربیت شد و در نهایت خودش یه مادر با سواد خانه دار شد ، باعث شرمندگیه مادرشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
آفرین بر ناشناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
پدرهایی که خیلی نگران تربیت بچه هاشون هستن به جای سرکوب کردن استعدادهای زنان و دامن زدن به افسردگی و سرخوردگی نیمی از جامعه کمی از جاه طلبی اقتصادی و شغلیشون کم کنن و بیشتر به بچه هاشون برسن تا انشالله نسل موفقی رو تحویل اجتماع بدن.
اگر از این حرف برآشفته میشید و فکر می کنید نمی تونین از شغل و درآمدتون در راه تربیت نسل آینده که گویا خیلی دغدغه اش رو دارید!!!کم کنید بپس خواهشا ناعادلانه این مسئله آزاردهنده رو به زنانی که به
اندازه شما و بلکه بیشتر برای درس و حرفه شون .
. . زحمت و رنج کشیدند تحمیل نکنید. اگر هم فکر می کنید تربیت کار زنان است و در توان خودتون نمی بینید خب کمی تامل کنید شما که از عهده تشخیص نیازها و تربیت چند فرزند برنمی آیید پس با چه اعتماد به نفسی فکر می کنید توان اداره شرکت و اداره و افراد زیردستانتان را دارید.
حنای محدودیت زن به بهانه مدیریت خانه دیگر رنگی ندارد.
بی خیال فرهنگ سازی خودش فرهنگ سازیست یا یه کاری را درست انجام بدید یا اصلا سراغش نرید مگه مجبورتون کردن
باید یک خانم رو نشون میدادن که پشت میزش نشسته بچه هاش توی مهد و مدرسه و دست پرستارن نگران اوناست و داره به شدت وظایف شغلیش رو با وسواس انجام میده . این خوبه بقیه مادر نیستن . اگر همون زن شاغل هم توس خونه با بچه ها سر و کله بزنه مادر نیست . مادر باید مرد باشه مثل مرد بیرون کار کنه مثل مرد با بچه هاش برخوردکنه
جمعش کن با تفکراتی شما دارید زندگی خانواده ها را خراب کردین حالا یکی اومده نفش درست زن را گوش زد می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
چرت نگو
جهان سومی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
خانواده را مردان هوسران و جاه طلب خراب می کنند نه زنانی که با بدبختی هم کار می کنند هم برای اینکه این حق طبیعی از آنها دریغ نشود با بدبختی و رنح مضاعف به کارهای خانه رسیدگی می کنند تا خدای نکرده رختی اتو نکرده یا غذایی آماده نشده بهانه خانه نشین کردنشان را در فضایی ناعادلانه فراهم نکند.
جای خوشحالی داره دوستان دلواپسمون که برای نظر دادن تشریف می آورند، کلاً در تمامی عرصه ها دلواپسانه و جمودین عمل می کنند!
خدایا تو یه تصویر موندیم - تو یه دست دادن موندیم - تو یه صف گوشت موندیم - خداااااااااااااااااااااااا
چه کاری واجب تر مهم تر و حتی استراتژیک تر از تربیت فرزندان.... نگاه کنید آدم های تربیت نشده چه بلایی سر کشور آورده اند!
در تبلیغ بیلبوردی و بنری یکی از سایتهای فروش بلیط تصویر یک خانم است که تغییر جنسیت داده
اون OFF كه پايين بيل بورد زده جه جنسيه؟ مقدارش چند درصده؟
در تصویر آخر چرا این قدر قیافه ها خشن است؟
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
جدی هستند و دشمن رو نشونه گرفته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
به خاطر گرونی پراید
جالبه كه همه موافق هستن كه مادر وظيفه اصليش تربيت نسلهاي اينده كشور هستش ولي يك سري مثلا روشن فكر حرفهايي ميزنن كه از از همان نسلي هستن كه براي رويارويي با زندگي ساخته نشدن . اين تفكرات ادامش ميشه اين همه طلاق و عدم تمايل به ازدواج (خارج از بحث مالي) و حتيا خانه هاي سفيد . بابا ما ايراني هستيم و با با عقبه جند هزار ساله كه خانومها نيز حق و حقوقشون مشخص بوده و هست . كدام خانومي هست كه ازدواج كرده ولي سينما نرفته مسافرت نرفته ورزش نكرده ادامه و در برخي از موارد ادامه تحصيل نداده ولي در كنار شوهر و بچه هاش با تمام وجودش كه واسه همشون ارزوي سلامتي ميكم
تابناک جان چرا اینقدر دید منفی داری؟ باور کنید وقتی خانم ها مادری خوب برای بچه هاشون باشند و پدرها برا تربیت بچه هاش وقت بذارند، جامعه خود به خود به سمت جامعه سالم میره خیلی از معضلات اجتماعی کم میشه.
به جای اینکه از این موارد حمایت کنیم بعضی فقط سعی در تخریب دارند. اقتصادمون خراب هست اما نذاریم جامعه ایرانی فاسد بشه.
طرح "بردامان بهشت" جز زیباترین طرح هایی است که تاکنون در میدان ولیعصر اجرا شده و در عرشه پل ها هم نصب شده وجلب توجه می کند و حتی همین طرح را در یکی از بیلبوردهای قزوین دیدم که به نظرم زیبا واثر گذار بوده.
یه پوستر به اون عظمت نصب کردن بعد اعتراض شده چرا زنان نیستن یه پوستر عظیم دیگه به جای قبلی نصب کردن. هزینش با کی بوده؟ پول مفت توو مملکت زیاده؟
بهتراست دراعلام نظرها احترام همدیگرراداشته باشیم .قرارنیست همه یک جوری فکرکنندونطرمشابه داشته باشند.البته جامعه ماایرانیان کاملا ملتهب وآشفته وبداخلاقی کامل حاکم است ومتاسفانه نظرات دیگران رانمیتوانیم تحمل کنیم.
رویکرد تابناک به مسائل بانوان قدری نگران کننده است.
باید بدونیم که هر کاری یه سری واکنش موافق و مخالف داره. پس این که یه سری به این پوستر انتقاد داشته اند. نباید ما رو از راه درست باز بداره.
همچنان که به بسیاری از نظرهای ارائه شده و پسندیده شده (لایک خورده) نشون میدهند که پوستر کار درستی بوده و معرفی زن در خانه جایگاهی والا بسیار با شکوه (و با کلاس!!) هست و باید دیده و معرفی بشه!
بله زن در همه جای اجتماع حضور داره اما حضور زن نه در اداره نه در کارخونه نشونه ای از زن بودنشن نیست.
چون کاری رو میکنه که مردها اگر نگیم بهتر از اونا، لااقل مثل اونا دارن انجام میدهند.
ولی در مدیریت آرامش زندگی، خانه و مادری، جز زن کسی نمیتونه ادعایی داشته باشه!
متأسفانه بخشی از صاحبنظران و قلم بدستان ما امروزه در مورد نقش و جایگاه زن دچار سردرگمی و بلاتکلیفی شده اند و نمیتوانند تعادلی بین دو دیدگاه حضور زن در اجتماع یا خانه به وجود بیاورند.
این مقاله یکی از موارد این بلاتکلیفی است.
اتفاقا به نظر میرسد طراحان بیلبورد دقیقا هدف را درست نشانه گرفته اند و برجسته ترین جایگاه زن به تصویرکشیده اند.
روز مادر
نقش مادر
نقاشی مادر
بهشت زیر پای مادر
اونوقت باید نقاشی خانم مرکل یا ترزا می رو می کشیدن که یه عده خوششون بیاد؟؟!
بسه دیگه با همین تفکرات گند زدید به جامعه و خانواده ها. هر ساعت بالای 20 طلاق تو کشور از هر دو تا ازدواج یک طلاق. تا کجا باید پیش رفت که متوجه اشتباه شد؟!
بنظرم تربیت و پرورش فرزندان این سرزمین مهمترین وظیفه پدران و مادران است. بی شک پدر و مادر هر کدام نقش جداگانه ای در خانواده دارند و هرکدام باید سر جای خودشان باشند. متاسفانه امروزه بخاطر مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه بیشتر زنان و دختران از جایگاه طبیعی خود محروم شده و به تلافی از دست دادن مقام رفیع خانم خانه ، به دنبال تسخیر دنیای مردانه و حتی فراتر از آن هستند. کافی است توی خیابانهای تهران نگاه کنید که چقدر زنان مجرد سیگار به دست پشت فرمان با ژست مردانه پا را روی پدال فشار میدهند تا حقشان را بگیرند و متاسفانه این کودکان سرزمین ما هستند که آسیب میبینند . آه که آینده این کودکان معصوم چقدر هولناک خواهد بود اگر به خودمان نیاییم
خانم ها راه خودشون رو خواهند رفت حالا شما هی بیلبورد بساز هی اب تو هاون بکوب
زنان ما دنبال حق شون هستند دنبال جایگاه دنبال شادی حس خوب و استقلال
من شاغلم و بچه هام پزشکی و مهندسی قبول شدند و خودم تحصیلات دکترا دارم ....به نظر شما من خوشبختم یا زن خانه دار؟البته که من
هم در آمد دارم هم دوستان همکار و هم بچه های موفق .هم پس انداز هم بیمه و حقوق بازنشستگی و هم می دونم جامعه کجاست ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
آدرس بدین بیاییم خواستگاری دختر محترم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
آفرین. اینها بهانه است نمی خواهند فضای مردسالارانشان اسیب ببیند اینها حرف آن دسته مردانی است که خوب می دانند در رقابت با زنان تحصیلکرده حرفی برای گفتن ندارند.
. نوعی فقر فرهنگی.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر