بازدید 11558

ریشه‌یابی علت بیکاری، تورم و فقر درآمدی کشور

کد خبر: ۸۸۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰ 25 February 2019

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه کشورهای دارای اقتصاد ضعیف در مقابل تهدیدها شکننده هستند، گفت: در کشور ما بیکاری جوانان، تورم فزاینده و فقر درآمدی حاصل ضعف در مدیریت اقتصادی دولت‌ها است.

به گزارش «تابناک»، عباس علوی راد در گفت‌وگو با فارس در ابرکوه، در راستای تحلیل محورهای اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب مطرح شد، به بیان چرایی نقطه کلیدی و تعیین‌کننده بودن اقتصاد پرداخت.

علوی راد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: اقتصاد قوی، نقطه‌ قوت و عامل مهم سلطه‌ ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه‌ی ضعف و زمینه‌‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران پیرامون ارتباط قدرت اقتصادی با ثبات سیاسی داخلی، اقتدار بین‌المللی و درجه استقلال کشورها، گفت: مدیریت و نظام اقتصادی مناسب و حفظ ثبات اقتصادی درون کشورها یکی از اولویت‌های اساسی حفظ نظام‌های سیاسی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در روابط بین‌الملل، داشتن قدرت اقتصادی بالاتر باعث افزایش قدرت چانه‌زنی کشورها در محافل بین‌المللی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابرکوه، یادآور شد: کشورهای با بنیان‌های اقتصادی ضعیف، شکننده و غیر متنوع از دیرباز در مقابل تهدید به انزوا و تحریم از سوی قدرت‌های اقتصادی دنیا، معمولاً دچار چالش‌های جدی می‌شوند.

علوی راد ادامه داد: بنابراین قدرت اقتصادی هر کشور هم در ثبات نظام سیاسی داخلی مهم است و هم در صحنه بین‌الملل منافع یک کشور را در مواجه با رقبای بین‌المللی بیشتر فراهم می‌آورد.

دانشیار اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان کرد: طی سال‌های پس از جنگ تحمیلی، ضعف در مدیریت اقتصادی دولت‌ها و عملکرد ضعیف آن‌ها در حوزه اقتصاد، برخی مشکلات نظیر بیکاری جوانان، تورم فزاینده و فقر درآمدی را در کشور به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر طی یک دهه گذشته توسل به تحریم‌های اقتصادی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای فشار بر ایران به بهانه‌های مختلف به اوج خود رسیده است. متأسفانه این فشارها عمدتاً با استفاده از چالش‌های درونی اقتصاد کشور و با تمرکز بر عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریت اقتصادی عملیاتی شده است.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران تأکید کرد: بنابراین با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد پیامدهای ضعف نظام اقتصادی، عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است که یکی از این چالش‌های درونی عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریتی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل