بازدید 9177
یک تحلیل بدبینانه از شرایط کشور؛

دولت و اصولگراها در زمین براندازان بازی می‌کنند؟!

اما در مورد دولت و مخالفان سیاسی دولت اگر بنا به آنچه در لابلای تحلیل های مختلف می توان به آن رسید، آنها از وضعیت موجود ناخرسند نباشند و آن را برای منجی سازی جهت نجات کشور و همچنین دستیابی به اهدافی نظیر برقراری رابطه با آمریکا و یا اصلاح قانون اساسی اتفاقی مناسب بدانند، باید اشاره کنیم که آنها بدون اطلاع در حال بازی در زمین براندازان هستند و بهتر است هرچه زودتر با در نظر داشتن منافع ملی برای اصلاح حرکت و اقدامات خود گام بردارند.
کد خبر: ۸۸۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 24 February 2019

شرایط اقتصادی کشور طی سال 97 یکی از بدترین برهه های تاریخی را به خود دید. ارزش پول ملی بی وقفه کاهش یافت، قیمت کالاها و اجناس روز به روز و لحظه به لحظه افزایش یافته و همچنان هم این روند ادامه دارد، مسئولان با انواع و اقسام طرح های دستوری وضعیت را کنترل کردند؛ اما هرچه زدند به در بسته خورد. مردم که شرایط را این گونه دیدند مشتاقانه به سراغ خرید هر نوع کالایی رفتند، غافل از آنکه هرچه تقاضا در بازار بیشتر باشد، قیمت ها افزایش می یابد و عرضه کمتر می شود و قصه هایی از این دست.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری از سیاسیون و کارشناسان در تحلیل این وضعیت کشور سخنرانی ها کردند و مقاله های بسیاری نوشته شد که فصل مشترک اکثر آنها در تبیین چرایی شکل گیری این وضعیت در کشور، ناکارآمدی دولت و مسئولان، تحریم های آمریکا و اشتیاق بی حد و حصر مردم برای تبدیل دارایی هایشان به انواع و اقسام کالاها و نبود وحدت و یکپارچگی برای حل این مسائل بود.

برخی کارشناسان در تحلیل چرایی ادامه دار بودن وضعیت نامساعد اقتصادی در کشور اینگونه به تحلیل می پردازند که «دستی یا دست هایی در کار است برای ضریب دادن به نارضایتی ها و افزایش گلایه های مردمی از دولت. این مسأله به واسطه شکل دهی به انواع گرانی های بی حد و مرز، قاچاق و مطرح کردن شایعات بزرگ و کوچک دنبال می شود و حاصل آن تزریق ناامیدی از آینده کشور و نظام است تا شاید هدفی همچون شکل گیری یا ظهور یک جریان که قرار است در نقش و قامت منجی ظاهر بشود از دل آن دنبال شود.»

هرچند دنبال کردن چنین رویکردی می تواند برای آینده مردم و کشور بسیار خطرناک باشد، این موضوع واقعیتی است که برخی کارشناسان مصرانه دلیل شکل گیری وضعیت فعلی را در آن می دانند؛ موضوعی که اگر بخواهیم به تحلیل آن بنشینیم، باید ابعاد مختلف را در آن مورد اشاره قرار داده و تمامی اضلاع احتمالی آن را با ذکر دلایلی که برای این کار می توانند داشته باشند، ارزیابی کنیم.

بعد اول و اصلی دنبال کننده چنین رویکرد و دیدگاهی را می توان براندازها، ضد انقلاب، و اپوزیسیون جمهوری اسلامی دانست که در دولت جدید آمریکا اتفاقا مورد بیشترین حمایت قرار گرفته اند و برخی کشورهای عرب منطقه که آنها نیز جزو رقیبان و دشمنان جمهوری اسلامی محسوب می شوند نیز کمک های میلیون دلاری و بسیاری را برای مطرح کردن آنها انجام می دهند و حتی در زمینه راه اندازی رسانه و پشتیبانی مالی ارگان های اطلاع رسانی نیز آنها را همراهی می کنند.

هدف براندازها، ضد انقلاب و اپوزیسیون جمهوری اسلامی کاملا مشخص است. آنها چهل سال است که همواره منتقد و مخالف اقدامات و رویکرد ایران بوده اند و در راه مبارزه و مقابله خود با حکومت اسلامی ایران، از هیچ تلاشی از جمله کمک گرفتن از کشورهای خارجی و دشمنان جمهوری اسلامی، حضورشان در مجامع بین المللی در مخالفت با ملت و حکومت ایران و حتی همکاری با دشمن در غالب ارائه اطلاعات از شرایط داخلی کشور و اقداماتی نظیر انجام ترور و ... فروگذار نکرده اند؛ لذا تکلیف این دسته در تلاش برای تشدید مشکلات کنونی کشور کاملا مشخص است.

اما دو دسته داخلی را هم برخی در این بین تحلیل می کنند که آنها نیز از وجود مشکلات فعلی کشور بعضا ناخرسند به نظر نمی رسند. یک دسته اصولگرایان هستند که باتوجه به چند شکست اخیرشان در انتخابات مجلس، شورای شهر و ریاست جمهوری شکل گیری وضعیت موجود را خیلی هم به ضرر خود و منافع گروهی و حزبی شان نمی دانند؛ چرا که با تکیه بر آن می توانند فرد یا افرادی را در انتخابات های پیش رو به عنوان منجی وضعیت فعلی کشور معرفی کرده و برای اقبال مردم با آن و یا آنها تلاش کنند.

دسته دیگر که می توان در مورد آن این گونه تحلیل کرد و این طیف نیز خیلی از وضعیت فعلی ناخرسند نیست و حتی در اقدامات و تلاش هایی که صورت می دهد، می توان آن را دید که خیلی نشانی از تلاش برای بهبود ندارد، «خود دولت» است، چون شاید برخی در قوه مجریه فکر می کنند، این فشارها می تواند نقطه عطفی باشد و راه را بر اقداماتی نظیر «اصلاح قانون اساسی» و یا «برقراری رابطه با آمریکا» به بهانه حل مشکلات باز کند.

همان طور که در مورد «براندازها، ضد انقلاب و اپوزیسیون جمهوری اسلامی» گفته شد، تکلیف آنها و تلاششان برای تخریب وجهه دولت و حاکمیت نزد مردم کاملا مشخص است. آنها چهل سال است انواع و اقسام تلاش ها را که به بخشی از آن اشاره شد، در این زمینه انجام داده اند. حالا هم که زمینه اقتصادی برای دسترسی به نیات خود دیده اند این تلاش ها و اقدامات را شدت بخشیده اند.

اما در مورد دولت و مخالفان سیاسی دولت اگر بنا به آنچه در لابلای تحلیل های مختلف می توان به آن رسید، آنها از وضعیت موجود ناخرسند نباشند و آن را برای منجی سازی جهت نجات کشور و همچنین دستیابی به اهدافی نظیر برقراری رابطه با آمریکا و یا اصلاح قانون اساسی اتفاقی مناسب بدانند، باید اشاره کنیم که آنها بدون اطلاع در حال بازی در زمین براندازان هستند و بهتر است هرچه زودتر با در نظر داشتن منافع ملی برای اصلاح حرکت و اقدامات خود گام بردارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی