بازدید 3981
طبق مصوبه مجلس

عوارض‌شهرداری‌ها‌به‌هدفمندي‌یارانه‌ها‌تعلق‌نمی‌گیرد

کد خبر: ۸۸۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ 23 February 2019

در نشست علني امروز پارلمان نمايندگان مصوب كردند که عوارض شهرداری ها و دهیاری ها به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز نشود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه) پارلمان در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با اصلاح بند الف تبصره 14 ماده واحده این لایحه با 163 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که بر اساس آن عبارت "به استثنای عوارض شهرداری ها و دهیاری ها" بعد از عبارت "در جدول ذیل" افزوده شد.

علی اکبر کریمی در توضیح این بند گفت: موضوع تبصره 14 که را منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها را احصا کرده، نگاه کنید، درخصوص این عناوینی که برای منابع و مصارف آورده می تواند این عناوین ناظر بر عوارض شهرداری ها هم باشد. واقعیت این است که درخصوص عوارض شهرداری ها که ماده 6 طبق قانون برنامه ششم است، در تبصره (ز) جزء 1 ماده 6 عوارض اصولی موضوع این جزء نیاز به طی مراحل تخصیص نداشته و حداکثر تا 15 ماه بعد با تخصیص 100 درصد به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می گردد.

وی ادامه داد: این جدول این شائبه را ایجاد می کند که عوارض شهرداری ها در قالب این جدول برود و عملا در ذیل خزانه قرار بگیرد و به شهرداری بازنگردد. این عوارض باید مستقیم در اختیار شهرداری ها قرار بگیرد و این درآمد عیناً به خود شهرداری ها تعلق می گیرد و دولت همین را اجرا می کند.

براساس بند الف تبصره 14؛ در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب 15/10/1388 و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و همچنین معطوف‌نمودن پرداخت یارانه به خانوارهای نیازمند و در اجرای ماده (39) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، تمامی دریافتی‌ها (منابع) مندرج در جدول ذیل به استثنای عوارض شهرداری ها و دهیاری ها به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل ‌کشور واریز می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل