بازدید 9590
۸
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تابناک»:

وزیر علوم درباره تحریم دانشگاه‌ها یک کلمه هم حرف نزد!

در حالی که وزیر علوم یک ماه بعد از سفرش به اروپا مدعی رایزنی و مذاکره با مقامات اروپایی درباره تحریم دانشگاه‌های ایرانی شده، یک منبع آگاه روایتی شوک آور از این سفر بیان می‌کند!
کد خبر: ۸۸۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 11 March 2019
در حالی که وزیر علوم یک ماه بعد از سفرش به اروپا مدعی رایزنی و مذاکره با مقامات اروپایی درباره تحریم دانشگاه‌های ایرانی شده، یک منبع آگاه روایتی شوک آور از این سفر بیان می‌کند!

به گزارش «تابناک»، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان اخیرا مدعی شده که پیرو تحریم دانشگاه شهید بهشتی و شریف، در سفرش به بلژیک برای شرکت در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، در این خصوص با مقامات اروپایی رایزنی‌هایی داشته است.

ادعایی که البته نه در حین آن سفر و نه پس از بازگشت وزیر و هیات همراهش به کشور، بیان نشده بود و در زمره دستاور‌های این سفر قرار نداشت و تنها در مصاحبه اخیر وزیر بازتاب یافته است. ادعایی که یافتن رد و نشانی از آن در اخبار منتشر شده از دیدار‌های وزیر علوم کشورمان با طرف‌های غربی در رسانه‌های خارجی نیز غیر ممکن است!

مساله عجیبی که «تابناک» با اشاره به آن در گزارشی، از وزارت علوم خواست تا مستندات آن را برای انتشار در اختیار این رسانه بگذارند، اما با سکوت مسئولان این وزارت خانه مواجه شد؛ سکوتی که تردید‌ها را در خصوص ادعای گزاف وزیر بیشتر می‌کند، به ویژه اگر بدانیم وزیر مدعی رایزنی با مقامات اروپایی شده، اما نگفت آن مقامات در پاسخ به سخنان وی چه گفته‌اند؟!

نکات قابل تاملی که یک منبع آگاه در گفتگو با «تابناک» پرده از آن‌ها برداشته و می‌گوید: «از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای سفر وزیر علوم به بروکسل، گفتگو با طرف اروپایی در خصوص تحریم‌های ظالمانه علیه برخی دانشگاه‌های کشورمان بود به گونه‌ای که مقدمات این مذاکره نیز فراهم آمده بود.»

او در ادامه می‌گوید: «این موارد با اطلاع وزیر علوم و همراهان وی بود، اما در کمال تعجب وقتی در بخشی از گفتگو‌های دوجانبه بحث به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان رسید، در حالی که انتظار می‌رفت وزیر واکنش نشان داده و به شکل ویژه در خصوص تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان موضع بگیرد، «Every thing is OK!» پاسخ وزیر علوم بود که به انگلیسی برگردانده شده بود!»
 
وزیر علوم درباره تحریم دانشگاه‌ها یک کلمه هم حرف نزد!

ادعای مرتب بودن اوضاع در کشورمان که البته می‌تواند به جهاتی موجه هم به نظر برسد، به ویژه زمانی که می‌دانیم تحریم‌های اخیر اعمال شده علیه کشورمان، تحریم‌هایی یک جانبه از طرف آمریکا است که مورد تایید دیگر کشور‌ها و اتحادیه اروپا نیست و واکنش رسمی مقامات کشورمان به آن، ظالمانه خواندن و تاکید بر بی اثر بودن آنهاست، اما در خصوص تحریم‌های اعمال شده علیه دانشگاه‌های کشورمان، اوضاع فرق می‌کند.

فرقی که نه تنها وزیر علوم در آن سفر به آن التفات نداشته و در نتیجه فرصت برای مذاکره در خصوص این تحریم‌های ظالمانه را به سادگی هرچه تمام‌تر از دست داده و شایسته جدی‌ترین انتقادات و حتی بازخواست است، که اکنون در ادعای خلاف واقع، مدعی است از آن بهره برده است!

ادعایی که می‌شود پیرو آن از وزیر و همراهانش پرسید واکنش طرف اروپایی در رایزنی شکل گرفته برای رفع تحریم دانشگاه بهشتی و شریف چه بوده و در نهایت، فرجام این رایزنی و مذاکره چه شده است؟ آیا مذاکره در این مساله به شکست انجامیده، یا مثلا به آینده و دیدار‌های بعدی موکول شده است؟!

ابهاماتی که امیدواریم این بار با پاسخ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان همراه شود و بار دیگر «تابناک» اعلام آمادگی می‌کند که این مستندات را به محض دریافت منتشر نماید؛ مستندانی که نشان می‌دهد وزیر پیگیری رفع تحریم ظالمانه دانشگاه‌های کشورمان را در سفرش به بروکسل در دستور کار داشته و از تلاش در این زمینه دریغ نکرده است.

لازم به ذکر است که «تابناک» این موضوع را از طریق دیگر مقامات مطلع از جزئیات این سفر پیگیری خواهد نمود و آمادگی دارد پاسخ این نهاد‌ها در این خصوص را دریافت نموده و منتشر نماید.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
وضعیت فارغ التحصیلان کشور را ببینید آمار ترجمه مدارک و خروج از کشور نخبگان کشورببینید
ظالمانه یعنی چی؟
چرا حرف تو دهن آدم میزارین؟؟
زیادی علیه وزیر علوم جبهه می گیرید. وزیر خوبی است.
خوب به شیوه همگان این هم خالی بندی کرده
مطمئن هستید وزیر علوم انگلیسی بلده.از کدوم دانشگاه مدرک! گرفته.یا فقط شورای نگهبان تایید کرده کافیه.توی ایران ظاهرا فقط وزیر بهداشت در حیطه تخصصی انتخاب می شود وگاهی وزیر نیرو.بقیه فقط ارزشی! هستن..
به نظرم به خاطر متوجه نشدن زبان انگليسي هست اين قضيه. چون مسوولين ما خيلي بي سواد هستن.
این وزیر از ضعیف ترین و بی اثرترین وزرا در طول تاریخ هست ، بنده خدا انسان شریف و محترمی هم هست ولی اصلا اینکاره نیست .... وقتی در تعیین وزیر قدرتهای بالایی دخالت میکنن و به روایتی ایشون انتخاب بیست و یکم رییس جمهور بوده !!!! دیگه انتظار بیشتری ازش نیست ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر