بازدید 4686

آمریکا به یک زن عضو داعش اجازه ورود نداد

کد خبر: ۸۸۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 21 February 2019

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اجازه ندادن آمریکا به یک زن عضو داعش برای ورود به این کشور گفت: او شهروند آمریکایی نیست و گذرنامه یا روادید معتبری هم ندارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مایک پمپئو روز چهارشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: هدی مثنی یک شهروند آمریکایی نیست و برای ورود به آمریکا مجاز نخواهد بود.

وی ادامه داد: او هیچ درخواست قانونی و گذرنامه معتبر آمریکایی ندارد و نه حقی برای داشتن این گذرنامه و نه روادیدی برای سفر به آمریکا دارد. ما قویا توصیه می کنیم که شهروندان آمریکایی به سوریه سفر نکنند.

پذیرش اعضای پیشین گروه تروریستی داعش علاوه بر آن که موضوعی اختلاف برانگیز بین مقام های کشورهای اروپایی است، در داخل این کشورها نیز به چالشی جدی برای سیاستمداران تبدیل شده است.

گفته می شود تا کنون 1300 اسیر خارجی داعش، به غیر از اسرای عراقی این گروه، به اسارت نیروهای کرد سوریه درآمده‌اند. تعدادی از اعضای خارجی داعش در حین جنگ کشته شده و برخی خود را تسلیم کرده‌اند.

ترامپ شنبه در توییتی از 'آلمان، فرانسه، انگلیس و دیگر متحدان اروپایی' آمریکا خواست تا این افراد را تحویل بگیرند وگرنه 'مجبور خواهیم شد که آنان را رها کنیم.'

این در حالی است که کشورهای مانند انگلیس و هلند از جمله مخالفان اصلی پذیرش این اعضای پیشین داعش هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر