بازدید 5576

رایزنی فرانسه با ایران درباره شهروند بازداشت‌شده‌اش

کد خبر: ۸۸۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 20 February 2019


ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه مدعی شد یک خانم ۵۹ ساله تبعه این کشور در جزیره کیش ایران دستگیر شده است و کشورش در حال مذاکره با تهران برای آزادی وی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، لودریان روز چهارشنبه مدعی شد فرانسه با ایران در تماس است تا شرایط آزادی این خانم فرانسوی را که به ادعای وی در اکتبر سال 2018 در جزیره کیش به اتهام امضای یک قرارداد غیرقانونی معدن دستگیر شده است، مهیا کند.

بر اساس ادعای او، این خانم 59 ساله فرانسوی "نلی ارین کامبرول" نام داشته و تاجری اهل مارتینیک (یکی از جزایر متعلق به فرانسه در منطقه کارائیب) است که برای کارهای صادرات و واردات به کیش سفر کرده بود.

لودریان مدعی شد: «او به کیش رفته بود که خیلی از دوبی دور نیست، و جزء خاک ایران است. او دستگیر شده و از تاریخ 21 اکتبر 2018 تا به امروز به جرم امضای یک قرارداد غیرقانونی و انجام یک سفر غیرمجاز در زندان به سر می برد.»

به گفته وزیر خارجه فرانسه، مسئولان خدمات کنسولی فرانسه تا کنون چندین بار با این خانم ملاقات کرده و به شدت نگران این وضعیت هستند.

لودریان تاکید کرد فرانسه در حالی که به فرایندهای قانونی ایران احترام می گذارد، با خانواده خانم ارین کامبرول و همچنین مقامات ایرانی در تماس است تا از بهبود شرایط وی اطمینان حاصل کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل