بازدید 1927

برزیل ارسال کمک‌ها به ونزوئلا را شنبه آغاز می‌کند

دولت برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور ارسال کمک‌های بشردوستانه به مرز با ونزوئلا را روز شنبه آغاز می‌کند.
کد خبر: ۸۷۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 20 February 2019

دولت برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور ارسال کمک‌های بشردوستانه به مرز با ونزوئلا را روز شنبه آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، اوتاویو رگو باروس، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری برزیل اعلام کرد: برزیل روز شنبه برابر با ۲۳ فوریه سال جاری میلادی به درخواست خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا کمک‌های بشردوستانه‌ای را در مرز ونزوئلا قرار خواهد داد و گوآیدو مسؤول توزیع این کمک‌ها خواهد بود.

 

دولت برزیل در این بیانیه گفت: این کمک‌ها شامل مواد غذایی و دارو هستند که در اختیار دو شهر بووا ویستا و پاکارایما واقع در ایالت رورایما در شمال ونزوئلا قرار خواهند گرفت تا دولت خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا آنها را دریافت کند و رانندگان کامیون‌های ونزوئلایی در این اقدام مشارکت خواهند داشت.

 

براساس این بیانیه دولت برزیل، این عملیات بشردوستانه با همکاری مقامات آمریکایی سازماندهی می‌شود، با این حال یکی از سخنگویان دولت برزیل تاکید کرد که این کشور مسؤولیت ارسال کمک‌های بشردوستانه را برعهده می‌گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا پیشتر از دریافت این کمک‌ها امتناع و تاکید کرد که این اقدام مداخله خارجی در امور داخلی این کشور را توجیه می‌کند.

 

روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از افسران نظامی ونزوئلا خواست تا از دستورات نیکولاس مادورو برای مسدود کردن راه ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور پیروی نکنند. وی افزود: واشنگتن به دنبال یک گذار صلح‌آمیز قدرت در ونزوئلاست اما تمامی گزینه‌ها همچنان روی میز قرار دارد.

 

کمک‌های بشردوستانه آمریکا که در حال حاضر در کلمبیا ذخیره و انبار شده‌اند، قرار است ۲۳ فوریه به دست ونزوئلا برسند. نیکولاس مادورو ارسال این کمک‌ها را به عنوان تلاشی برای سرنگونی دولتش محکوم کرده و در عوض از واشنگتن خواست تا تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر کاراکاس را رفع کند.

 

پس از آنکه خوآن گوآیدو خودش را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور معرفی کرد، بحران سیاسی در ونزوئلا تشدید شد.

 

آمریکا و تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین فورا گوآیدو را به رسمیت شناختند اما از سوی دیگر روسیه، چین، مکزیک، ترکیه و اروگوئه در بین کشورهایی هستند که همچنان از مادورو به عنوان رئیس جمهوری منتخب ونزوئلا حمایت می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر