بازدید 2689
۱

اولین نشست تعیین دستمزد ۹۸ یکشنبه تشکیل می‌شود

کد خبر: ۸۷۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 19 February 2019

نشست شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده یکشنبه هفته آینده برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست شورای عالی کار با دستور کار «تعیین حداقل دستمزد ۹۸» کارگران یکشنبه هفته آینده (۵ اسفند ۹۷) در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار می شود.

حداقل حقوق کارکنان مشمول قانون کار هر ساله در شورای عالی کار که به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل می شود، تعیین می‌شود.

بر اساس این گزارش، مذاکرات برای تعیین دستمزد عموما در یک جلسه شورای عالی کار به نتیجه نمی رسد و پس از چانه زنی شرکای اجتماعی در چندین نشست، در نهایت در روزهای پایانی اسفند و در نشست نهایی این شورا، حداقل دستمزد سال آینده تعیین و از سوی وزیر کار به عنوان رئیس شورای عالی کار برای اجرا ابلاغ می‌شود. 

در نشست هفته گذشته «کارگروه دستمزد» شورای عالی کار، هزینه سبد معیشت به استناد گزارشات مراجع رسمی آماری استخراج و در نهایت میانگین هزینه زندگی ماهیانه یک خانوار ۳.۳ نفره ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان تعیین شد.

هزینه سبد معیشت و نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع آماری به عنوان دو پارامتر مهم در تعیین دستمزد و چانه زنی نمایندگان کارگری و کارفرمایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

سال گذشته نیز در نشست این کارگروه، هزینه معیشت خانوار حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده بود که نشان می دهد، هزینه زندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار تومان افزایش داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
با سلام این که دیگر نشست نمیخواد همه چیز مثل روز روشن و شفاف است ...ماده 41 قانون کار را بزارند وسط ..نرخ تورم هم که شفاف است .و بالای 80 درصد است ...ماده 41 قانون کار هم تعیین دستمزد کارگران را بر اساس تورم تععین نموده است یعنی دستمزد سال جاری به اضافه 80 درصد ..راحتترین فرمول و بدون شیله پیله و کلک و خدایی نکرده حق یک انسان در وجه کارگر ضایع شدن در کشوری اسلامی!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر