بازدید 2665

آرژانتین برای خرید گاز بیشتر به بولیوی جت جنگنده می‌دهد

آرژانتین و بولیوی اخیرا در قرارداد گازی خود تجدید نظر کرده و قرار شده در صورتی که آرژانتین بخواهد گاز بیشتری از بولیوی وارد کند به جای پول به این کشور جت جنگنده آموزشی بدهد.
کد خبر: ۸۷۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۵ 19 February 2019

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، آرژانتین و بولیوی اخیرا در قرارداد گازی که پیشتر بین دو کشور و در راستای صادرات گاز بولیوی به آرژانتین منعقد شده بود، تجدید نظر کردند.

این تغییر در قرارداد باعث شده است که آرژانتین در زمان کاهش تقاضای گاز بدون پرداخت جریمه واردات گاز از بولیوی را کاهش دهد اما جزئیات این قرارداد زمانی که آرژانتین بخواهد واردات گاز از بولیوی را افزایش دهد، شرایط را عجیب کرده است.

بولیوی قبول کرده که در تابستان بدون دریافت جریمه از آرژانتین صادرات گاز به این کشور را کاهش دهد اما در عوض زمانی که آرژانتین بخواهد در زمان پیک مصرف خرید گاز از بولیوی را بالا ببرد باید به جای پول به این کشور جت جنگنده آموزشی بدهد.

آرژانتین بین ماه‌های ژانویه تا آوریل به طور متوسط روزانه ۱۱ میلیون متر مکعب گاز از بولیوی دریافت می‌کند که این رقم بین ماه‌های می تا اکتبر به ۱۶ میلیون متر مکعب و از ماه ژوئن تا آگوست به ۱۸ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

آرژانتینی‌ها قرار است زمانی که واردات گاز را افزایش می‌دهند به جای پول جت جنگنده آموزشی پامپای ۳ به بولیوی بدهد.

بنا به گفته وزیر انرژی آرژانتین به دلیل توسعه میادین گازی این کشور تولید گاز طبیعی در آرژانتین به شدت افزایش یافته و در تابستان شاهد مازاد تولید این حامل انرژی هستیم.

تغییر قرارداد گازی بین دو کشور ۴۶۰ میلیون دلار به نفع آرژانتین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل