بازدید 3901

رسیدگی به ۲۰ پرونده کلان اقتصادی

کد خبر: ۸۷۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 17 February 2019

رییس پلیس پایتخت گفت: ۲۰ پرونده بزرگ و کلان اقتصادی در تهران بزرگ رسیدگی شده و در همین خصوص با صدها نفر که در این عرصه جولان می‌دادند، برخورد شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، سردار حسین رحیمی در همایش تخصصی پیگیری موثر و کارآمد جرایم سایبری در حوزه بانکداری با اشاره به شهادت جمعی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرز سیستان و بلوچستان گفت: چندی پیش در درگیری در مرز میرجاوه حتی نتوانستند یک برجک را بگیرند، اما با این رفتارهای ناجوانمردانه باعث شهادت جمعی از نیروهای سپاه شدند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی امروز در بخش های مختلف برای برقراری نظم و امنیت تلاش می کند، گفت: از نقطه صفر مرزی تا قلب شهرها نیروی انتظامی حضور دارند. رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به رشد فضای مجازی در سالهای اخیر گفت: فضای مجازی در تمام دنیا پیشرفت داشته است، از همین رو در سالهای اخیر پلیس سایبری یا همان پلیس فتا برای مقابله با جرائم در فضای مجازی ایجاد شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه امروز می‌توانیم ادعا کنیم در همین مدت زمان کوتاه از شکل گیری پلیس فتا اشراف بی‌نظیری در فضای موجود مجازی دارد، گفت: پلیس فتا اقتدار کاملی در فضای مجازی کسب کرده است. وی با اشاره به وقوع جرائم در فضای مجازی تصریح کرد: یکی از جرائمی که به طور جدی روند رو به رشدی در فضای مجازی داشته و در صدر همه جرائم در فضای مجازی قرار دارد موضوعات مرتبط با جرایم اقتصادی است بالغ بر ۴۰ درصد از برداشتهای غیرقانونی در فضای مجازی در حوزه مالی است همچنین ۲۰ درصد کلاهبرداری‌ها مرتبط با مسائل مالی است.

سردار رحیمی با اشاره به تلاش های پلیس فتا برای مقابله با جرایم در فضای مجازی گفت: همین امر باعث شده است پلیس فتا در ابعاد مختلف اقدامات گسترده‌ای انجام داده و کلاس‌های توجیهی در بخش های مختلف برای آگاه سازی کاربران برگزار کند. وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده از سوی پلیس فتا بالغ بر ۷۰ درصد جرایم در فضای مجازی در تهران بزرگ کشف می‌شود تلاش پلیس بر این است که با همکاری همه بخش‌ها و همراهی دستگاه قضایی اقدامات ارزشمندی را در حوزه فضای مجازی انجام دهد. سردار رحیمی تاکید کرد: باید این باور برای ما ایجاد شود که مجرمان به فضای مجازی کوچ کرده اند. وقوع جرائم در تهران در فضای مجازی ۸۰ درصد بوده است.

باید توانایی هایمان را در زمینه مقابله با جرایم در فضای مجازی افزایش دهیم. سردار رحیمی با اشاره به پرونده های بزرگ اقتصادی نیز خاطرنشان کرد: ۲۰ پرونده بزرگ و کلان اقتصادی در تهران بزرگ رسیدگی شده و در همین خصوص با صدها نفر که در این عرصه جولان می دادند برخورد شده است. تلاش ما در عرصه اقتصادی مجاهدانه است و همچنان تعداد زیادی پرونده در اختیار پلیس قرار دارد که با همکاری دستگاه قضایی در حال رسیدگی به آنها هستیم و امیدواریم این اقدامات بتواند به ایجاد فضای سالم اقتصادی در کشور کمک کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان