بازدید 5658

جو بایدن: از دخالت‌های روسیه بسیار نگران هستم

کد خبر: ۸۷۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ 16 February 2019

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ از دخالت‌های روسیه در آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ به چالش‌هایی که عرصه بین‌المللی با آن مواجه است، اشاره کرد.

بایدن در ابتدای سخنرانی خود گفت:‌ امروز جامعه جهانی در شرایط ناپایداری قرار دارد و اتحاد و یکپارچگی برای مقابله با تهدیدات ضروری است.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم ما در کامیابی و موفقیت متحدان خود سرمایه گذاری کردیم و در واقع این اقدام در راستای منافع ما بوده است. ما با چالش‌ها نه به تنهایی بلکه با کمک شما مبارزه می‌کنیم.

بایدن در این سخنرانی با حمایت از پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" گفت: من قدرتمندانه از ناتو حمایت می‌کنم. این قلب امنیت بین‌المللی ماست.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا بر خلاف مواضع «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا گفت: من قدرتمندانه از اتحادیه اروپا حمایت می‌کنم و خرسندم که اروپا در مقابله با تجاوزگری روسیه در اوکراین متحد بود.

وی افزود: آمریکا هرگز متحدان خود را ترک نخواهد کرد چون ما به متحدان خودمان نیاز داریم همانطور که آنها به ما نیاز داریم.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه سخنرانی خود به توافق گروه 1+5 با ایران درباره برنامه هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ما باهمکاری و هماهنگی متحدانمان به توافق بسیار چشمگیری درباره ایران دست یافتیم.

در حالی که بخش عمده‌ای از سخنان بایدن انتقاد غیرمستقیم از سیاست‌های کنونی کاخ سفید بود اما وی در بخشی از سخنانش گفت: من امروز نمی‌توانم به عنوان یک مقام عمومی انتخاب شده سخنرانی کنم.

بایدن در پایان هشدار داد: من از مداخله‌های روسیه در آمریکا بسیار نگران هستم و بر روی این مداخله‌گری‌ها هیچگونه کنترلی وجود ندارد.

پنجاه ‌و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ از ۱۵ تا ۱۷ فوریه (26 تا 28 بهمن‌ ماه) در هتل «بایریشرهوف» مونیخ در حال برگزاری است و همچون سال‌های گذشته مقامات و شخصیت هایی از نقاط مختلف جهان در این کنفرانس حضور یافته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر