بازدید 4279

تمجید نتانیاهو از عمان به دلیل بهبود رابطه با تل‌آویو

کد خبر: ۸۷۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ 13 February 2019

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر خارجه عمان، مسقط را آغازگر مسیر بهبود روابط اعراب با تل‌آویو خواند و به تمجید از سلطان پادشاه عمان پرداخت.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از عمان به دلیل آنکه روند بهبود روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با تل‌آویو را آغاز کرده، تمجید کرد.

وی که در شهر «ورشو» لهستان در دیدار با «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان صحبت می‌کرد، گفت: «باید بگویم که تصمیم شجاعانه سلطان قابوس برای دعوت از من به عمان، در حال تغییر دادن جهان است.»

نتانیاهو افزود: «این اقدام، مسیری را به بسیاری دیگر نشان داد تا آن کاری را کنند، که شما گفتید: در گذشته نمانید و آینده را دریابید. بسیاری پیرو این پیشروی هستند و می‌توانم بگویم که در همین کنفرانس [هم این اتفاق می‌افتد]. از طرف تمام اسرائیلی‌ها و کل خاورمیانه، از شما بابت این نگاه رو به جلو و مثبت که می‌تواند برای همه صلح و رفاه فراهم کند، ممنونم.»

در پاسخ بن علوی هم گفت مردم خاورمیانه به دلیل آنچه او «ماندن در گذشته» خواند، متحمل رنج و سختی شده‌اند.

این اولین بار نیست که نتانیاهو با مقام‌های عمانی دیدار می‌کند. وی اوایل امسال نیز در سفری از پیش اعلام‌نشده، به مسقط رفت و با سلطان عمان دیدار کرد.

پیش از این هم گزارش شده بود که ممکن است نتانیاهو در حاشیه نشست ورشو با شماری از مقام‌های عربی دیدار کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل