بازدید 2743

INSTEX صنعت داروسازی ایران را تهدید می‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از ایجاد سازوکار جدید مالی اروپا که صنعت داروسازی ایران را تهدید می‌کند از آن تحت عنوان یک مُسکن یاد کرد که اجرای آن در حد شعار باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۸۷۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 13 February 2019

رسول خضری، در واکنش به اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه آغاز به کار سازوکار مالی اروپا موسوم به INSTEXبرای صنعت داروسازی ایران خطرناک است، گفت: ایجاد این سازوکار از لحاظ روانی برای ایران خوب است، اما واقعیت این است که در تمام دنیا این حق وجود ندارد که کشوری غذا و دارو را در لیست تحریم‌ها قرار دهد، چرا که از مستثنیات تحریم‌ها بوده ولو اینکه ظالمانه هم باشد.

99 درصد بازار اروپا در آمریکا قرار دارد

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه پایه اقتصاد اروپا توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و 99 درصد بازار بخش خصوصی اروپا هم در آمریکا است، بنابراین اجرای این سازوکار در حد شعار باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: تنها می‌توان به این سازوکار به عنوان یک مُسکن نگاه کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: بی‌تردید اروپا تابع سیاست‌های آمریکا است و تاکنون هم این موضوع را ثابت کرده است و هر چند خواسته که خود را از زیر این یوغ آن بیرون بکشد و نشان دهد که به طور مستقل تصمیم‌گیری می‌کند، اما موفق نشده است، چرا که اقتصاد در دنیا حرف اول را می‌زند و بالای 65 درصد آن هم توسط دلار و آمریکا اداره می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون بخشی از شرکت‌های بزرگ اروپا در آمریکا قرار دارند که چنانچه با آنها همکاری نکنند، جریمه می‌شوند، کما اینکه تنها یک شرکت سوئیسی به همین دلیل 9/5 میلیارد دلار جریمه شد .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل