بازدید 3790

دلیل مخالفت هاشمی با حذف ساماندهی مشاغل سیار

کد خبر: ۸۷۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 12 February 2019

رئیس شورای شهر اسلامی تهران گفت: دست‌فروشی تعریف دارد و با بساط گستری در سطح شهر متفاوت است؛ دست‌فروشی یعنی چیزی که بر روی دست فروخته شود.

به گزارش مهر، محسن هاشمی در جریان بررسی مواد طرح ساماندهی مشاغل سیار با بیان اینکه با کلیات این طرح مخالف بودم و به آن رأی ندادم، گفت: دست‌فروشی قانون و تعریف خاص خود را دارد و با اینکه در سطح شهر بساط گستری کنیم، متفاوت است. دست‌فروشی یعنی آنچه در دست بگیریم و آن را برای فروش عرضه کنیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: چون نمی توانیم با دست‌فروشی مبارزه کنیم، به دنبال قانونمند کردن آن هستیم و کمیته ساماندهی تشکیل می‌دهیم.

وی با اشاره به سخنان الویری که پیشنهاد داده بود موضوع ساماندهی دست‌فروشان را برای کسب درآمد پایدار به سازمان سرمایه گذاری‌های شهر واگذار کنید، گفت: اگر ما قراردادی با دست‌فروشان ببندیم برای آنها سرقفلی ایجاد می کنیم و این به این مفهوم است که پیاده روها را به دست‌فروش‌ها واگذار کنیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر از مسیر هدایت دور شده ایم.

به گفته هاشمی، نباید دست‌فروشی را به عنصری در شهر تبدیل کرد که مدیریت شهری از پس آن برنیاید.

بهاره آروین عضو هیات رئیسه شورای شهر نیز در موافقت با حذف درآمد پایدار از این محل گفت: آقای هاشمی به نکته مهمی اشاره کردند اما می توان از تجربیات دیگری که در این حوزه وجود دارد، درس گرفت. زمانی موتوری ها در سطح شهر جزوی از مشاغل مزاحم بودند و باعث انبوهی از گره های ترافیکی، اما شرکتی آمد آنها را ساماندهی کرد و به آنها هویت شغلی داد.

وی ادامه داد: حضور این افراد یا موتوری ها در شهر متقاضی دارد که در سطح شهر حضور دارند، بنابراین باید از این نگاه اقتصادی درس گرفت و به دنبال ساماندهی آنها به نفع شهر بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان