بازدید 4372
۱

عمر مفید آسفالت ۱۰سال است

کد خبر: ۸۷۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 12 February 2019

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه عمر مفید آسفالت های تولیدی کارخانه های شهرداری تهران ۱۰ سال است، گفت: برای افزایش عمر آسفالت به استفاده از زیرسازی بتنی روی آورده ایم.

به گزارش مهر، ایرج معزی در حاشیه افتتاحیه دهمین نمایشگاه قیر، آسفالت، سیمان و مشتقات وابسته در جمع خبرنگاران گفت: یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی در شهر تهران، آسفالت است و قیر نیز یکی از مهمترین مواد اولیه تولید آسفالت به شمار می رود که اهمیت استفاده از فناوری های نوین در تولید این محصولات را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که آسفالت با کیفیت مناسب را در اختیار شهروندان تهرانی قرار دهیم، گفت: از همین رو از تکنولوژی های جدید در تولید قیر آسفالت استفاده می کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: سالانه یک میلیون تن آسفالت در شهر تهران مصرف می کنیم که بخش بزرگی از منبع تامین این میزان آسفالت کارخانه های اختصاصی شهرداری تهران و بخشی دیگر از کارخانه های خصوصی برآورد می شود.

معاون شهردار تهران عمر مفید آسفالت های مصرفی در سطح شهر را ۱۰ سال عنوان کرد و افزود: اما برای رسیدن به این میزان عمر مفید نیاز به اصلاح زیرسازی برخی معابر شهری داریم.

معزی تصریح کرد: قیمت قیر در سال جاری افزایش یافت به همین دلیل برای کاهش مصرف قیر به استفاده از تکنولوژی های جدید در زیرسازی معابر روآورده ایم که نمونه آن استفاده از بتن در زیرسازی بخش انتهایی بزرگراه صیاد شیرازی در تهران است اما تاکنون در سطح شهر تهران رویه بتونی برای معابر نداشته ایم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره محل تامین قیر مصرفی در شهرداری تهران گفت: برخی از قیر مورد نیاز را از بورس کالا و بخشی دیگر را خریداری می کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مشکل عمر اسفالت در شهرداری ها مربوط به عدم شفافیت مالی در انتخاب پیمانکاران و عدم توجه به اصول علمی در تدوین قرارداد و ضمانت اجرایی آن است. در واقع مدیران در انتخاب پیمانکار و امضائ قرارداد با آنها توجهی به در نظر گرفتن جبران زیان ناشی از بکارگیری آسفالت غیراستاندارد نا مرغوب ندارند. چراکه بیشتر بودجه پروژه آسفالت بین پیمانکار و مدیران تقسیم می ود و در نهایت مبلغ بسیار ناچیزی صرف زیرسازی و آسفالت ریزی می شود. بدین ترتیب مشکلات عدم وجود انضباط مالی در دولت و شهرداری ها موجب عدم رعایت قوانین و مقررات در انتخاب پیمانکار از یک سو و همچنین عدم رعایت استانداردها در انجام کار توسط پیمانکار شده است. در این حالت منافع مدیران فاسد در استفاده از بدترین آسفالت با عمر بسیار پایین برای تکرار فرآیند قرارداد در دوره زمانی کوتاه و کسب سودبیشتر برای انها شده است. آنچه موجب استفاده از بهترین اسفالت و بهترین شیوه بکارگیری آن در کشورهای مترقی شده، موضوع رعایت قانون و مقررات در انتخاب پیمانکار و همچنین ضرورت بکارگیری همه استانداردهای نرم افزاری و سخت افزاری در صفر تا صد انجام کار می شود، دریافت ضمانت لازم برای حسن انجام کار است. در این حالت اگر پیمانکار در انجام پروژه رعایت استانداردها را مورد توجه قرار ندهد انگاه با مشکلات اساسی در دریافت مبلغ قراردادشان روبرو خواهد گردید. ضمن آنگاه با دریافت نمره منفی امکان فعالیت بیشتر در کارهای عمرانی را از دست خواهد داد. مهمتر از همه ضرورت جبران زیان وارد به شهرداری است. در این حالت دیگر پروژه ها به پسرخاله و دوست و آشنا صورت نخواهد گرفت از طرف دیگر الزام رعایت همه بندهای قرارداد به خصوص در حسن انجام کار موجب عمر بالای اسفالت در کشورها می شود.
بدین ترتیب وضعیت عمر اسفالت در بیشتر شهرهای ایران مربوط به رعایت قوانین و مقررات است هرجا این کار بدرستی با رعایت قوانین و مقررات صورت گرفته بهترین کار انجام گرفته اما برعکس آن با عدم توجه به قوانین ومقررات نتیجه آن آسفالتهای نامرغوب با عمر کم و وارد نمودن ضرر و زیان مالی و جانی برای عموم مردم شده است. البته این امر موجب بزرگ شدن خانه های مدیران شهرداری ها و پیمانکاران ناسالم شده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان