بازدید 3933

شرایط ایران در آستانه پنجمین دهه انقلاب

کد خبر: ۸۷۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳ 11 February 2019

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون همه پروژه های آمریکا در قبال ایران شکست خورده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، احمد امیر آبادی شب گذشته در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: درحال حاضر آمریکایی ها به امید آخرین تیر در ترکششان هستند اما مردم ایران با حضور در راهپیمایی 22 بهمن می توانند­در ناکام ماندن نقش های دشمن نقش آفرین باشند.

او ادامه داد: ترامپ فرد عجولی است و برخلاف اوباما اهل صبر و حوصله نیست اما با حضور مردم در راهپیمایی فردا قطعاً­از موضع خود عقب نشینی خواهد کرد.

مقدم فرکارشناس مسائل سیاسی در دیگر سوی استودیو گفت: راهپیمایی فردا مهمتر از سال های قبل است زیرا چهل سالگی یک نقطه فصل است در معارف دینی ما عدد چهل بسیار مهم و در ادبیات سیاسی مهمتر است، چهل سالگی، سن پختگی و عقل است و انقلاب­ ما امسال به چهل سالگی می رسد، دشمنان ما آرزو می کردند که انقلاب اسلامی، چهل سالگی­ را نبیند. اما به کوری چشم آنها فردا چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران است.

او ادامه داد: انقلاب ما امروز در یمن، غزه، عراق، سوریه و لبنان ریشه یافته و تبدیل به یک قدرت فرا منطقه­ ای شده است. انقلاب اسلامی ما به معجزه قرن تبدیل شده و چهل ساله شدن آن هم معجزه دیگری است زیرا اقداماتی که علیه ایران انجام شد، می توانست ده ها کشور و حکومت را براندازی و سرنگون کند. حال ایران با فتنه ها و توطئه­ سیاسی، محکم و استوار و قویتر در جای خود ایستاده، جنگ ما را قوی تر کرده، امام خمینی (ره) فرمودند جنگ برای ما نعمت بود.

مقدم فر تصریح کرد: جنگ اقتصادی و توطئه آمریکا آخرین تیر آمریکایی هاست ملت باید مطمئن باشد این اقدام، آخرین تکنیک غربی هاست. امروز می توان استیصال را در رفتار دشمنان مشاهده کرد.

ربیع غصن کارشناس مسائل سیاسی در ارتباط­ تصویری از بیروت با این برنامه گفت: انقلاب اسلامی، براساس صداقت و اعتماد به ملت بنا شد و برای مبارزه با ظلم و امپریالیسم جهانی ظهور کرد، تا کنون هم موفق بوده است. معتقدم­ ایران به قدرت منطقه تبدیل­ شده زیرا­ پیشرفت های نظامی و دیگر ابعاد سیاسی، اقتصادی و تکنولوژی کسب کرده است. ایران متاثر از انقلاب بر شرق و غرب تاثیر گذار است.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی سبب هوشیاری بیشتر ملت ها،­توجه­­ بیشتر به فلسطین اشغالی و آگاهی بیشتر ملت ها شده است.

مقدم فر در استودیو گفت: انقلاب اسلامی یک نفوذ نرم است، زیرا با صداقت شکل گرفته، انقلاب ما، ­­انقلاب قلبهاست. الهام بخشی انقلاب اسلامی در­ منطقه ناشی از پیام انقلاب است،­این پیام؛ پیام الهی است.

امیرآبادی در سوی دیگر استودیو گفت: در بحث منطقه ای و مقاومت کمترین هزینه را پرداخت می کنیم­ اما بیشترین دستاورد را هم دریافت کرده ایم، در سوریه آنچه مسلم است­ داعش را ساختند­ بر علیه ایران­ اما با مقاومت ما در هزاران کیلومتر آنسوتر این اقدام با شکست برخورد کرد.

او ادامه داد: اینکه در مرزهای شرقی مشکل امنیتی داریم به سبب عدم همکاری همسایه های شرقی کشور است اما در مرز غربی، وجود یک دولت دوست و همراه همچون عراق توانسته در ایجاد امنیت کمک به سزایی داشته باشد.­ ما در برقراری امنیت­ و هم مرزی با عراق، هزینه­ مالی نداشته ایم زیرا دولت عراق نیازمند پول ما نیست همکاری های ما بیشتر از طریق مستشاری و همیاری شکل گرفته است.

در ادامه مقدم فر افزود: ملت ایران­ در طول تاریخ ثابت کرده که هرگز استعمار نمی پذیرد و ذلیل نمی شود.

او ادامه داد: ایران ظلم ستیز بوده و هست و همیشه بر آن بوده که سرمایه هایش در دست خودش باشد. ما می خواهیم عزیز و بزرگ باشیم اما غربی‌ها نمی خواهند ما در حوزه های علمی پیشرفت کنیم­­ به این خاطر بهانه هسته ای بودن ما را می گیرند ما آرمان گرا هستیم و ملتی که آرمان ندارد، هیچ ندارد.

امیرآبادی در سوی دیگر گفت: ایران قبل از انقلاب هم ژاندارم منطقه بود و از سوی آمریکا امنیت را در منطقه تامین و برقرار می کردیم، روزانه حدود 6 میلیون بشکه نفت هم تولید می کردیم اما قیام کردیم به خاطر اینکه در آن زمان حق توحش­­بود قائل شدن حق توحش­پایین ترین حد یک ملت است اگر به گذشته برگردیم جواب چرا های مختلفی را دریافت ­می کنیم،­­موضوع اینجاست که آمریکایی ها نمی خواهند ما الگوی ملت های منطقه شویم.

او ادامه داد: امروز در فضای مجازی، فقط نیمه خالی لیوان مورد توجه قرار می گیرد و سیاه نمایی موج می زند همه اینها درست اما مردم ایران پیشرفت ها را خوب می بینند.

این روزها مردم از برخی تبعیض ها می نالند باید برای تبعیض ها چاره ای اندیشید.

امیرآبادی تصریح کرد: برخی می گویند ما مسئولین را از میدان انقلاب به پایین انتخاب می کنیم اما بعد می بینیم مسئولین از مردم جدا می شوند باید به سمت رفع تبعیض ها حرکت کنیم ­و این مهم به ثمر نمی رسد مگر با انتخاب دقیق مردم. البته ما هم نتوانسته ایم مدیران مناسب و در تراز انقلاب اسلامی را پرورش دهیم. درکشور جوانان بسیاری خوب و تحصیل کرد های داریم که هر گاه در موضوعی ورود کرده اند با نتایج خوبی مواجه بوده ایم. باید در دهه پنجم انقلاب به جوانان بال و پر بیشتری بدهیم و آقایانی که چهل سال به سرکار بوده اند باید جاها را خالی کنند تا جوانان روی کار­ بیایند.

مقدم فر در پایان برنامه گفت: آمریکایی ها امروز به دنبال ایجاد تغییراتی همچون­ تغییرات محاسباتی در مسئولین، تغییرات رفتاری در ملت و دولت هستند و به دنبال آن چشم به فروپاشی نظام دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل