بازدید 15865
آخرین تحولات خاورمیانه؛

تشکیل شش کمیته علیه ایران در کنفرانس «ورشو» /واکنش‌ها به بریده شدن سر کودک ۶ ساله عربستانی/استقرار تجهیزات جدید نظامیان آمریکایی در مرز عراق و سوریه/درگیری شدید نیرو‌های «قسد» و «داعش» در شرق سوریه

استقرار تجهیزات جدید نظامیان آمریکایی در مرز عراق و سوریه، درگیری شدید نیرو‌های «قسد» و «داعش» در شرق سوریه، هشدار صندوق بین المللی پول به ولیعهد سعودی و واکنش‌ها به بریده شدن سر کودک ۶ ساله عربستانی، از جمله مهم‌ترین عناوین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تشکیل شش کمیته علیه ایران در کنفرانس «ورشو» نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 11 February 2019

استقرار تجهیزات جدید نظامیان آمریکایی در مرز عراق و سوریه، درگیری شدید نیرو‌های «قسد» و «داعش» در شرق سوریه، هشدار صندوق بین المللی پول به ولیعهد سعودی و واکنش‌ها به بریده شدن سر کودک ۶ ساله عربستانی، از جمله مهم‌ترین عناوین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تشکیل شش کمیته علیه ایران در کنفرانس «ورشو» نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ کنفرانس «صلح و امنیت در خاورمیانه» که با حمایت آمریکا و کشورهای عربی در چهاردهم فوریه (25 بهمن) در ورشو پایتخت لهستان برگزار می‌شود، شاهد تشکیل شش کمیته علیه ایران است.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت: قرار است کنفرانس ورشو به تشکیل شش کمیته کاری [کارگروه] برای اجرای توصیه‌های کنفرانس منجر شود. این شش کمیته در حوزه‌های «مبارزه با تهدید امنیت سایبری»، «موشک‌های بالستیک»، «مبارزه با تروریسم»، «فراهم کردن امنیت و انرژی»، «امنیت راه‌های دریایی» و «حقوق بشر» فعال‌ خواهند بود؛ حوزه‌هایی که به شکل مستقیم به رفتار ایران در خاورمیانه مربوط است.

در این نشست که ابتدا قرار بود تمام ضدایرانی و صرفا با موضوع ایران باشد، اکنون نامش به صلح و امنیت در خاورمیانه تغییر کرده، به موضوع لیبی و منازعه فلسطین اسرائیل نمی‌پردازد.

الشرق الاوسط نوشت: ایده کنفرانس ورشو به چند ماه پیش برمی‌گردد که دونالد ترامپ پیشنهاد کرد، ائتلافی گسترده با هدف ایجاد «ائتلافی ضد ایران به موازات ائتلاف ضد داعش» تشکیل شود.

تشکیل شش کمیته علیه ایران در کنفرانس «ورشو»/واکنش‌ها به بریده شدن سر کودک 6 ساله عربستانی/استقرار تجهیزات جدید نظامیان آمریکایی در مرز عراق و سوریه/درگیری شدید نیروهای «قسد» و «داعش» در شرق سوریه

به نوشته الشرق الاوسط، کشورهای اروپایی موضع متفاوتی درباره ایران در مقایسه با موضوع هسته‌ای اتخاذ کرده‌اند. آنها تلاش کردند تغییراتی در کنفرانس اعمال شود. از ظواهر امر برمی‌آید که هیچ وزیر خارجه اروپایی در این کنفرانس حاضر نخواهد ش.

نشست ورشو همزمان با نشست سران روسیه، ترکیه و ایران در سوچی برگزار می‌شود. ولادیمیر پوتین، رجب طیب اردوغان و حسن روحانی روند آستانه (مذاکرات صلح سوریه) و تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه را بررسی خواهند کرد تا مقدمات اصلاح قانون اساسی سوریه با هدف اجرای قطعنامه 2254 فراهم شود.

استقرار تجهیزات جدید نظامیان آمریکایی در مرز عراق و سوریه

منابع خبری از استقرار تجهیزات نظامیان آمریکایی در منطقه «التنف» عراق واقع در مرزهای مشترک با سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، تجهیزات نظامیان آمریکایی از جمله سلاح های سنگین و توپخانه ها در منطقه التنف واقع در ۴۹۰ کیلومتری غرب شهر الرمادی مرکز استان الانبار مستقر شده است.

استقرار این تجهیزات همزمان با آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه برای پاکسازی آخرین پایگاه داعش در استان دیرالزور صورت می گیرد.

تشکیل شش کمیته علیه ایران در کنفرانس «ورشو»/واکنش‌ها به بریده شدن سر کودک 6 ساله عربستانی/استقرار تجهیزات جدید نظامیان آمریکایی در مرز عراق و سوریه/درگیری شدید نیروهای «قسد» و «داعش» در شرق سوریه

پیشتر شبکه خبری المیادین از توافق ائتلاف آمریکا و شبه نظامیان کرد تحت حمایت این ائتلاف با گروه تروریستی داعش بر سر خروج عناصر این گروه از شرق سوریه خبر داده بود.

مخالفان سوری نیز اعلام کرده بودند که داعش مهیای خروج از شرق فرات شده است، ولی مقصد این گروه همچنان مبهم است اما شاید عناصر مسلح داعش به صحرای الانبار یا بادیه التنف منتقل شوند.

درگیری شدید نیروهای «قسد» و «داعش» در شرق سوریه

«نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت نیروهای آمریکایی قرار دارند، روز یکشنبه برای اخراج عناصر داعش از آخرین پایگاه‌های آنها در شرق سوریه، درگیری شدیدی را تجربه کردند.

«مصطفی بالی»، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه به آسوشیتدپرس گفت که «داعشی‌ها از آخرین دژ خود دفاع می‌کنند، گروهی از باتجربه‌ترین نیروهای آنها هستند.» بالی گفت که هنوز حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ عناصر داعشی در آخرین منطقه تحت اشغال داعش که در شرق سوریه و در نزدیکی مرز عراق قرار دارد و شامل دو رستا می‌شود، حضور دارند.

تشکیل شش کمیته علیه ایران در کنفرانس «ورشو»/واکنش‌ها به بریده شدن سر کودک 6 ساله عربستانی/استقرار تجهیزات جدید نظامیان آمریکایی در مرز عراق و سوریه/درگیری شدید نیروهای «قسد» و «داعش» در شرق سوریه

منابع سوری می‌گویند، نخستین هدفی که در عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه دنبال می‌شود، تسلط بر روستای «الباغوز» در نزدیکی مرز عراق است.

نیروهای دموکراتیک سوریه عصر شنبه گفته بودند، برای آزادسازی آخرین منطقه‌ در شرق فرات عملیات آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید، نیروهای داعش در منطقه‌ای به وسعت ۴ کیلومتر در نزدیکی روستای «الباغوز» از توابع منطقه «هجین» در شرق دیرالزور متمرکز شده‌اند.

هشدار صندوق بین المللی پول به ولیعهد سعودی

رئیس صندوق بین المللی پول گفت: صادرکنندگان نفت هنوز کاملاً از شوک قیمت نفت در ۲۰۱۴ بیرون نیامده اند. او همچنین در مورد هزینه کردن برای پروژه های فیل سفید هشدار داد.

فیل سفید اصطلاحی است برای اشاره به دارایی‌هایی که مالک آنها نمی‌تواند به سادگی از بندشان رها شود و در عین حال میزان استفاده و مفید بودنشان نسبت به هزینه شان ناچیز است.

کریستین لاگارد، مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول گفت با کاهش درآمدها، کسری مالی علیرغم اصلاحات قابل توجه در هر دو بخش هزینه و درآمد با معرفی مالیات بر ارزش افزوده و تعیین مالیات های داخلی، خیلی آرام کاهش می یابد.
این شرایط باعث افزایش شدید در بدهی عمومی از ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی در ۲۰۱۳ به ۳۳ درصد در ۲۰۱۸ شده است.

لاگارد گفت بی ثباتی در دورنمای رشد برای صادرکنندگان نفت نشان دهنده تغییر رویه سریع کشورها به سمت انرژی تجدید پذیر در چند دهه اخیر است که همزمان شده با قرارداد تغییرات جوی پاریس.

او گفت چهارچوب های مالی در خاورمیانه باید بهبود پیدا کند. دولت‌های منطقه احتمالاً گمراه شده‌اند که به جای سرمایه‌گذاری بر مردم و پتانسیل های تولیدی، از پروژه های فیل سفید حمایت می کنند.

عربستان سعودی بزرگترین اقتصاد خاورمیانه طرح‌هایی با سه پروژه جدید اعلام کرده است که شامل نئون، یک منطقه اقتصادی ۵۰۰ میلیارد دلاری می شود. این طرح توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان معرفی شده است.

لاگارد همچنین گفت در این منطقه معمولاً صندوق‌های ثروت دولتی مستقیم هزینه پروژه های مالی را تأمین می کنند، در حالی که نهادهای دولتی در برخی کشورها وام گیری های بالایی خارج از بودجه دارند.

صادرکنندگان نفت باید نمونه های کشورهای دارای منابع دیگر مثل شیلی و نروژ را در استفاده از قوانین مالی برای حفاظت از اولویت هایشان دنبال کنند.

واکنش‌ها به بریده شدن سر کودک شش ساله عربستانی

پایگاه اسرار الاسبوع در گزارشی با اشاره به ذبح کودک شش ساله شیعی به دست یک وهابی در مدینه منوره از عربستان به عنوان سرزمین تکه تکه کردن و ذبح نام برده است.

این رسانه نوشت: جنایت در جاده سلطان بن عبدالعزیز رخ داد و هنگامی که مادر زکریا الجابر از ساکنان منطقه الاحساء در شرق عربستان خودرویی را کرایه کرد تا برای زیارت مرقد مطهر حضرت محمد(ص) برود هنگام سوار شدن مادر این کودک گفت: «بسم الله الرحمن الرحیم توکلنا علی الله، اللهم صل علی محمد و اله»، در این هنگام راننده خطاب به مادر این کودک شیعی گفت که تو شیعه هستی و هنگامی که جواب بله شنید، خشم سرتاپایش را فرا گرفت. راننده پس از مدت کوتاهی خودرو را در نزدیکی قهوه خانه ای متوقف کرد و کودک را به زور از مادرش گرفت و مادر این کودک از کسانی که در محل بودند و رهگذران کمک خواست اما کسی به وی کمک نکرد و این جنایتکار وهابی با شیشه شکسته شده کودک را مقابل جشمان مادر سر برید و مادر به کما فرو رفت.

اسرار الاسبوع در گزارش خود به روایت وارونه رسانه های سعودی که کوشیدند جنایتکار وهابی را تبرئه کنند و وی را دارای اختلال روانی معرفی کنند، اشاره کرده و آورده است: این روایت رسانه های سعودی، در حالی مطرح می شود که به اعتقاد ناظران امور این با رانندگی فرد جنایتکار همخوانی ندارد زیرا به کسی که مشکل عقلی دارد، گواهینامه نمی دهند و این ثابت می کند که جانی در صحت عقل مرتکب جنایت شده و انگیزه واقعی این جنایت تفکرات وهابی است که تفکر داعشی هاست.

این رسانه در ادامه به بی توجهی سازمان های حقوق بشری که برای کشته شدن جمال خاشقچی این همه سروصدا به راه انداختند پرداخته و بیان کرده است: این جنایت کمتر از جنایت قتل خاشقجی نیست. تفکر وهابی میان کوچک و بزرگ تفاوتی قائل نیست و مملکت ذبح و تکه تکه کردن است و این به جنایات سعودی ها که وهابیون آن را اداره می کنند و زندان مخالفان و فعالان است افزوده می شود.

اسرار الاسبوع می نویسد: تفکر وهابی بر اساس خشونت است و پیروان اهل بیت(ع) را رافضی می داند. فتواهایی از سوی شیوخ وهابی مانند عبدالرحمن البراک علیه شیعیان داده شده است. جنایت ذبح شهید زکریا الجابر در نتیجه تفکر وهابی تکفیری متعصبی است که در کتب درسی در عربستان ترویج و تدریس می شود و در منابر در مساجد و نیز رسانه ها تبلیغ می شود و نیز سیاست های دولت عربستان که شیعیان را شهروندان درجه دوم محسوب می کنند و با آنها به عنوان مسلمان برخورد نمی کنند.

این رسانه در ادامه آورده است: وهابی ها در ابتدا اجازه تشییع و خاکسپاری این کودک شهید شیعه را در قبرستان بقیع نمی دادند اما سرانجام این کودک در بقیع در جوار ائمه(ع) به خاک سپرده شد.

اسرار الاسبوع آورده است: این جنایت در شبکه های اجتماعی با واکنش های زیادی روبه رو شده است؛ از جمله کاربری به نام عبدالله الداهم از آن به عنوان زنگ خطری یاد کرده است.

وبسایت نشریه انگلیسی سان نیز در گزارشی با توضیح جزییات این حادثه نوشته است: شیعیان در سرزمین عربستان با محدودیت زیادی روبه رو بوده، و شمار قابل توجهی از فعالان سیاسی این طیف با خطر اعدام روبه رو هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۹
خدا لعنت کند ال سعود ملعون را
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
منفی ها نشان میده که وهابی ها در فضای مجازی بسیار فعالند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
کسی که منفی میده در این جنایت شریکه . قابل باور هم نیست که بجز رجاله های وهابی و امثالهم ، کسی از این توحش دفاع کنه
باید به جای قاتل آن کودک سر کسانی را برید که برای منافع خود چنین کینه ای را علیه شیعیان در دل آن قاتل ایجاد کرده اند
بهاییها در ایران شهروند درجه چند هستن؟ هر جوابی خواستین بدین--شیطان بلده آدمها رو چه طور فریب بده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
كسي بهاييها رو سر بريده؟باوجود اينهمه خوش خدمتي به دشمن و خيانتي كه از اين فرقه بي ريشه سر زده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
جیره خوار سعودی لعنت الهه علیک و علی اربابک ماهم اجمعین من اد
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
درجه صفر....بهاییت ساخته شده توسط انگلستان چه طور میتونه شهروند محسوب بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
با حرف شما موافقم
شیطان خیلی خوب بلده چگونه آدمهارو‌فریب بده و این مسأله رو با فریب دادن بهاییها نشون داده
این خبر چقدر صحت داره اگه داره چرا خبر گزاری های بین المللی بهش نپرداختن حتی صدا و سیما نباید از این جنایت ساده گذشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
رسانه های بین‌المللی به این دلیل به این جنایت نپرداختند چون نگرانند سهمیه شیرشون از گاو شیرده قطع بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
خبرگزاری های بین‌المللی به این دلیل به این خبر نپرداختند چون این اتفاق در یک کشور دوست و یا بعبارتی نوکر آمریکا اتفاق افتاده و توسط کسی که تابعین فرقه وهابیت بوده که این فرقه هم ساخته دست انگلیسه ، در حالیکه اگر خدای نکرده چنین جنایتی توی ایران اتفاق افتاده بود چند روز پیش شورای امنیت جلسه اضطراری تشکیل داده بود و قطعنامه ای برعلیه ایران صادر شده بود و ائتلاف حامیان و خونخواهان زکریا جابر به ریاست آمریکا و مشارکت عربستان تشکیل شده بود و برای مجازات ایران ، غذا و داروی مورد نیاز کودکان ایرانی به لیست تحریم‌های ایران اضافه شده بود و از ایران خواسته شده بود برای رفع این تحریمها باید درمورد قدرت موشکی و اقدامات منطقه ای پای میز مذاکره حاضر شود
اگر نظر رسانه های سعودی رو در مورد روانی بودن اون راننده که طبیعتاً گواهینامه رانندگی داشته رو قبول کنیم و قبول کنیم این شخص به دلیل داشتن مشکلات روانی دست به این جنایت زده ، آیا ممکنه بر همین مبنا آمران و عاملان قتل خاشقچی و تکه تکه کردنش با اره برقی و سپس حل کردنش در اسید رو هم اشخاصی دونست که دارای مشکلات روانی هستند ؟ و اگر فرض محال در نظر بگیریم که بن سلمان در جنایت قتل خاشقچی دخالتی نداشته ، ولی آیا به این دلیل که اون ۱۵نفر عامل جنایت از نزدیکان و مأمورین تحت فرمان مستقیم بن سلمان بوده اند و بنا بر این مفروضات اشخاصی روانی بوده اند ، دلیل بر این نیست که خود بن سلمان هم انسانی روانی و خطرناک است که چنین جانوران وحشی و خطرناکی را در کنار و نزدیک خودش به خدمت گرفته ؟
از این حیوانات خطرناکتر و شاید هم ترحم انگیزتر کسانی هستند که حسرت زندگی زیر سایه چنین شیوخی را دارند تا در ظل عنایات شیخانه امور دنیوی اونها رفع و رجوع بشه و در صورت پایان یافتن این حسرتشون قطعا این شیوخ امور اخروی اونها رو هم سروسامان خواهند داد چنانکه برای دیگران چنین کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
تابناک عزیز ، برای شما خیلی زشته که دست به سانسور میزنید ، مگه حرفایی من که سانسورشون کردید اشتباه بود؟
فقط شش کمیته ؟ جالبه که تا قبل از این می گفتند چرا برجام را امضا کردید چهار سال کنترل تورم و گرانی را ندیدند خزانه خالی سال ۹۲ که فقط چهل هزار میلیارد ریال ان هم بصورت مطالبه به گفته احمدنژاد را ندیدند داروهای چینی و هندی را ندیدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
هیچ کسی نگفته که چرا برجام رو‌ امضا کردید بلکه گفته شد چرا برجام رو اجرا کردید ، درحالیکه باید منتظر میماندید تا طرف مقابل هم به تعهداتش عمل کنه و به امضای کری بعنوان ضمانت اجرا اعتماد کردید و فریب اونها رو خوردید درحالیکه نسبت به فریبکاری اونها هشدار داده شده بود
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
سال 92خیلی هم خوب بود
وقتی کار ائتلاف قدرتمند عربی آمریکایی با یمن تموم بشه بلافاصله بعدش میاند سراغ ایران و بلایی هر روز قصد داشتند به سر ایران بیارند و نتونستند رو این دفعه دیگه به سرمون میارند
الان شاید بعضیا بگند که آمریکا دیگه چه بلایی باید سر ما بیاره که نیاورده و اقتصاد مارو فلج کرده ولی اینها نمیدونند که هدف آمریکا ازبین بردن ایران بوده نه از بین بردن اقتصاد ایران ، و این فشارها بر اقتصاد در واقع وسیله و تاکتیکیه برای از بین بردن ایران که البته تاحالا که به هدف اصلیش نرسیده ولی در عوض ایران باعث شده ۷۰۰۰میلیارد دلار پول هزینه شده آمریکا در خاورمیانه نابود بشه و به هدفش نرسه
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
عملیات اقتصادی جایگزین عملیات نظامی شده چون
با کوچکترین حرکت نظامی خودشان و منافعشان به فناخواهد رفت..مردم باید هشیار باشند و روش مبارزه با جنگ اقتصادی رو بیاموزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
خیلی خوش خیالی
وقتی که واهبی های سعودی به لطف رئیس جمهور آمریکا ناوهای شیرده توصیف می شوند و در سفارت خود مردم خودرا که (روزنامه نگار) را سلاخی می کنند و در اسید می پزند. و زن های شیعیه را در ایام حج می دزدند و به کنیزی خود در می آورند ور هزاران شیعه را در منا راهشان را می بندند تا با هجوم و هیجان برروی یکدیگر و ازنفس بیفتند و مثل سیدالشهدا و همراهانش از تشنگی زجر بکشد و تشنه شهید شوند. چگونه می شود این بازیچه قرن جدید سیاست توصیف کرد بجز گاوهای شیرده. تا کودکان یمن و سوریه و فلسطینی و عراقی را ذبح کنند و به فرزندان ایران اسلامی که برای سفر حج به درگاه خدای خود مشرف هستند تجاوز کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
چرا باید ایرانیان در این شرایط به حج یا عربستان بروند؟
به جای شش کمیته ششصد کمیته تشکیل بشه تا زمانی که این مردم این جامعه و حکومت رو بخوان هیچ کس توان تغییر اون رو نداره امریکا فقط فریب و دروغ و نیرنگ و جهل و استثمار رو داره و بس
کسی که با هر عقیده ایی سر کودکی را از بدنش جدا میکند دیوانه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
منظور شما از دیوانه بودن چیست؟از نظر علم طب معانی متعددی دارد.مثلا ایا این شخص اسکیزوفرن بوده؟یا ....
البته که نیاز به بررسی اجمالی دارد و معاینات متعدد توسط پزشکان این حوزه..
چرا رسانه های غربی راجع به جنایت این فرد آدمکش و وحشی سعودی خفهخون گرفته اند؟
تمام جنایت ها از سر تفکرات افراطی هستش
انا لله و انا الیه راجعون
خون این طفل معصوم دامن وهابیت رو بگیره همونطور که خون طفل شهید کربلا دامن یزیدیان رو زود گرفت
ان شاالله
اگر زمامداران ما به فکر رفاه مردم باشند هیچ قدرتی هیچ غلتی نمیکنه امیدوارم بزرگان مملکت ما به فکر مردم باشند
ومردم هم همواره قدردان این امنیت واین انقلاب باشند
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
فعلاکه مدیران به فکر خودشون واطرافیانشون هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
بعد از قدرتمند شدن نظام سیاسی و دفاعی و منطقه ای ان شالله حرکت بعدی به سمت عدالت اقتصادی و جهش اقتصادی است
عمال یزیدبا بریدن گلوی حضرت علی اصغر نهایت قساوت وشقاوت خودرا نشان دادند
عمال آل سقوط نیز چنین کثافتهایی هستند
حالا قبول وراننده ملعون روانی بوده وگواهی ذانندگی هم مال زمانی بوده که آنفردسالم بوده پس چرا آن راننده یک بچه سنی وهابی آنطورنگشت یا چرا آفرادی که آنجا حظوردشتن به آنخانم مظلو م کمک نکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
حرفتون حرف حسابه و جواب نداره
احسنت
خدایا به تو پناه می‌بریم از سر این خلایق خبیث و استدعا داریم دل ما و مسیولین ما را روشن کن که در این شرایط حج را تعطیل و علاوه بر حفظ جان و مال شیعه پول اسلحه وهابیان را تامین نکنیم
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
موافقم..اشکال از خودمون هم هست
من یک سنی هستم.اگر واقعا چنین عملی انجام شده در عربستان،و دروغ نباشد این عمل یک جنایت بزرگ است و محکوم است.ولی من فکر نمیکنم یک سنی هر چند افراطی وتند رو سر یک کودک معصوم را ببرد.
جواب مشت رو با مشت میدن.جواب سیاستهای تهاجمی عربها و استعمار رو باید مثل خودشون پاسخ داد.تصور کنید داعش و تفکرات داعشی در شهر شما باشند بعد شما سعی میکنی باها شون مذاکره کنید!!!!؟؟؟این یک رفتار مضحکانست خخخ جوابش یه دیوانه رو باید با دیوانگی قاطع تر داد هم میهنان عزیز .دوستتون دارم عاقلانه رفتار کنید
در کنگو فرانسوی های استعمار گر کشور دو دو گروه مجزا کرده بودن بعد از ظعیف شدن دولت مرکزی .این دو گروه به جون هم افتادن و بزرگترین کشتار قرن راه افتاد .انگار این سیاست مداران غربی همین خواب رو برای این منطقه دیدن که دو جناحی بشه(شیعه و سنی).در چنین موقعیتی تنها منفعت رو همین غربی ها میبرند .پس دوستان شیعه و سنی خیلی باید عاقل باشید همه مون انسانیم و اجازه ندیم از تفکراتمون سو استفاده بشه .این غربی ها خیلی موزی هستند خیلی مراقب مغز یک و نیم کیلویتون باشید که چی میریزید توش .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار