بازدید 15098
چهل سال ایستادگی؛

مردم ۲۲ بهمن پاسخ آمریکایی‌ها را می‌دهند/ چرا «مرگ بر آمریکا» می‌گوییم؟ / دعوت مراجع از مردم برای حضور در راهپیمایی/ مسیر‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام شد

«جلوگیری از برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب» موضوعی بود که آمریکایی‌ها برنامه ریزی‌های جدی برای آن انجام دادند. حتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در این زمینه سخنرانی‌هایی داشته و قول‌هایی داده بودند؛ اما سرانجام این پیش بینی و تلاش آن‌ها مثل دیگر برنامه هایشان در مقابل ملت بزرگ ایران شکست خورد. رهبر انقلاب و بسیاری از مسئولان عالی کشور، پاسخ‌هایی جدی به آمریکایی‌ها داده اند، اما پاسخ اصلی را مردم فردا ۲۲ بهمن به آن‌ها خواهند داد.
کد خبر: ۸۷۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 10 February 2019

آمریکایی‌ها سال هاست دسیسه‌های مختلفی را در مقابل ملت ایران به کار بسته اند تا انقلاب اسلامی نتواند به اهداف خود برسد. آن‌ها در آخرین تلاش خود با اعمال تحریم‌های سنگین و ظالمانه و به کارگیری برخی کشور‌های عرب منطقه و معاندان جمهوری اسلامی تلاش کردند تا از شکل گیری حماسه‌ای دیگر در چهل سالگی انقلاب جلوگیری کنند و نگذارند در ۲۲ بهمن دیگری مردم ندای همراهی با انقلاب سر دهند، خیال خام و رویایی که هیچ گاه تعبیر نشد.

به گزارش «تابناک»؛ جلوگیری از برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب، موضوعی بود که آمریکایی‌ها برنامه ریزی‌های جدی برای آن انجام دادند. حتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در این زمینه سخنرانی‌هایی داشته و قول‌هایی داده بودند، اما در نهایت این پیش بینی و تلاش آن‌ها مثل سایر برنامه‌هایشان در مقابل ملت بزرگ ایران شکست خورد. رهبر انقلاب و بسیاری از مسئولان عالی کشور پاسخ‌هایی جدی به آمریکایی‌ها داده اند، ولی پاسخ اصلی را مردم فردا ۲۲ بهمن به آن‌ها خواهند داد.

در آخرین موضع گیری مقامات جمهوری اسلامی ایران در آستانه چهل سالگی انقلاب، می‌توان به سخنان اخیر حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی که روز (جمعه) در دیدار فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، اشاره کرد. ایشان بیعت شگفتی‌ساز همافران با امام خمینی (ره) در نوزدهم بهمن ۱۳۵۷ را تجسم شجاعت، امید به پروردگار، نهراسیدن از دشمن و عمل به وظیفه برشمردند و تأکید کردند: ۲۲ بهمن امسال به یاری پروردگار و در پرتو همین عوامل تاریخ‌ساز به معنای واقعی کلمه دشمن‌شکن خواهد شد و با هشیاری ملت و حضور همه سلایق و دیدگاه ها، پرشکوه‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای، راهپیمایی ۲۲ بهمن را از مسائل شگفتی‌ساز خواندند و افزودند: جشن سالانه انقلاب در کشور‌هایی که انقلاب کرده اند، به رژه نیرو‌های مسلح در مقابل چند نفر تبدیل شده است، اما در ایران سرافراز، ۴۰ سال است مردم در سراسر کشور به خیابان‌ها می‌آیند و بر ادامه راه انقلاب تأکید می‌کنند که این مسأله، از معجزات شگفتی‌ساز انقلاب است و باید با تمام قدرت ادامه یابد.

ایشان حضور انبوهِ بی‌شمار ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن را «دشمن‌شکن و مرعوب کننده آن»، «نشان‌دهنده حضور عمومی ملت در صحنه» و «تجلی عزم و وحدت ملی» برشمردند و خاطرنشان کردند: در جامعه اختلاف سلیقه وجود دارد، اما وقتی پای انقلاب و نظام و ۲۲ بهمن به میان می‌آید، همه اختلاف‌ها رنگ می‌بازد و همه در کنار هم به میدان می‌آیند.

رهبر انقلاب اسلامی رژیم امریکا را تجسم «شرارت، خشونت، بحران سازی و جنگ آفرینی» خواندند و افزودند: مسئولان رژیم امریکا ضمن اهانت به ملت ایران می‌گویند چرا «مرگ بر امریکا» می‌گویید، برای روشن شدن ذهن مقامات امریکایی تأکید می‌کنیم که ما کاری به ملت آمریکا نداریم و مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر حاکمان امریکا که در این دوره، «مرگ بر ترامپ و بولتون و پمپئو» می‌شود.

ایشان افزودند: تا وقتی رژیم امریکا بر مبنای شرارت، دخالت، خباثت و رذالت حرکت می‌کند، شعار مرگ بر امریکا از دهان ملت مقتدر ایران نخواهد افتاد.

یادداشت رئیس فراکسیون امید به مناسبت چهل سالگی انقلاب؛ مردم ما را ببخشند
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۵:۱۳

رئیس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی ایران گذشت با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انقلابی که به اعتقاد من مهم‌ترین مزیت آن مردمی بودنش است.

به گزارش «تابناک» محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در یادداشت خود به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضمن دعوت مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، وضعیت معیشتی مردم را موجب نگرانی دلسوزان انقلاب دانست و تاکید کرد: قرار نبود بعد از گذشت چهل سال از انقلاب شاهد صف‌های طولانی مردم در تامین حداقل‌های معیشتی باشیم.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

چهل سال از انقلاب اسلامی ایران گذشت با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انقلابی که به اعتقاد من مهم‌ترین مزیت آن مردمی بودنش است. درست است که این انقلاب فرهنگی و معنوی و رهبر آن یک مرجع بزرگ تقلید بود، ولی شاهد نگاه ویژه رهبر انقلاب به مردم و نقش کلیدی آن‌ها هستیم. امام خمینی (ره) زمانی که در اوج قدرت بودند بار‌ها در فرمایشات خود بیان کردند که من به نمایندگی از مردم و از طرف آن‌ها این کار را می‌کنم و این سخن و نگاه نشان از جایگاه رفیع مردم است. این جایگاه رفیع مردم را در قانون اساسی هم شاهدیم که از نظر قانون اساسی امور کشور در دست مردم است. امام (ره) بر جمهوریت نظام بسیار اصرار داشتند و در رفراندوم سال ۵۸ فرمودند: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد؛ در حقیقت جمهوریت نظام ملاک بود. امام درست تشخیص دادند، پیروزی انقلاب نتیجه حضور مردم بود و ادامه مسیر هم در گرو حضور مردم است.

به دنبال جمهوریت، شعار استقلال هم داریم، ما امروز مدعی هستیم مستقل‌ترین کشوریم اهل تعامل هستیم، ولی کسی به ما دستور نمی‌دهد، در سازوکار‌های منطقه‌ای هم دستور پذیر نیستیم و خودمان تصمیم می‌گیریم. نگاهی که در قانون اساسی است مبنی بر اینکه مردم همه کاره هستند را باید پی بگیریم و به آن باور داشته باشیم. نمود حضور مردم، انتخابات، راهپیمایی و گردهمایی است، راهپیمایی ٢٢بهمن نمودی از حضور مردم و نگاه آن‌ها به مسایل داخلی است که امسال هم به مانند گذشته مردم بزرگوارمان با تمامی مشکلاتی که با آن رو به رو هستند حضوری پرشور در راهپیمایی خواهند داشت.

اما در چهل سالگی انقلاب حتما باید یک آسیب‌شناسی جدی از عملکرد چهار دهه گذشته با هدف ارتقا کارآمدی نظام داشته باشیم. آنچه که امروز بیش از همه باعث نگرانی دلسوزان انقلاب شده است وضعیت معیشتی مردم بزرگوارمان است. در دوران دفاع مقدس فشار اقتصادی به مراتب بیشتر از وضعیت کنونی بود، اما مدیریت آن دوران بگونه‌ای بود که مردم در کنار هم و در کنار مسئولان با وحدت و یکپارچگی آن دوران را گذراندند. چرا اکنون باید از آن دوران با آه و افسوس یاد کرد؟ چرا آن وحدت و در کنارهم‌بودن کمرنگ شده است؟

آیا باید بگونه‌ای شود که مردم عزیزمان برای به دست آوردن مایحتاج اصلی صف‌های طویل تشکیل دهند؟ قرار نبود بعد از گذشت چهل سال شاهد اینگونه صف‌ها باشیم. بخاطر برخی بی‌تدبیری‌ها بگونه‌ای عمل شد که بعضا شاهد از بین رفتن کرامت انسان‌ها برای تامین حداقل‌های زندگی شرافتمندانه هستیم. باید همه در برابر این مردم بزرگوار مسئولیت‌پذیر باشیم و اگر در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌ایم از مردم عذرخواهی کنیم.

فردا #همه_ می‌آئیم
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۵:۱۰

کمتر از ۲۲ ساعت تا خلق حماسه‌ای دیگر باقی مانده تا لنز دوربین خبرنگاران داخلی و خارجی حضور پرشور شما ملت بزرگ ایران را در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن ثبت و ضبط کند

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما؛ فردا چشم جهانيان با لنز دوربين ها به ما دوخته شده است .

فردا ؛ جهانيان خواهند ديد که ما بر همان عهد که بستيم ؛ هستيم . خيلي ها در دنيا چشم ديدن پيشرفت هاي 40 ساله اين ملت را ندارند ، خيلي ها فردا با چشماني نگران به قاب تلويزيونها خيره خواهند شد تا به زعم خود خيابانهاي ايران را خالي از جمعيت ببينند اما اين آرزوي 40 ساله شان توهمي بيش نيست.

هموطن/ براي حفاظت از دستاوردها / براي فردايي بهتر و براي اعتلاي ايران / فردا دست در دست هم / با پاهايي استوار و کوبنده / و اراده اي محکم خواهيم آمد / در سالگرد 40 سالگي و در طليعه دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامي/ به کوري چشم دشمنان و دلخوشي دوستان / براي ايراني سرفراز

تبریک رییس جمهور آذربایجان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۵:۰۷

"الهام علی اف "رییس جمهوری آذربایجان در پیامی به حسن روحانی ، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی و دولتی " آذرتاج "، در متن پیام ریس جمهوری آذربایجان آمده است: رییس جمهوری محترم از طرف خودم و به نمایندگی از مردم جمهوری آذربایجان روز جشن ملی و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را صمیمانه به شما و مردم ایران تبریک می‌گویم.

روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران، بر اراده مردم دو کشور که در طول تاریخ در شرایط دوستی و حسن همجواری به سر برده اند مبتنی است.

اطمینان دارم روابط دوجانبه وهمکاری‌های متقابل مفید در حوزه های مختلف از این به بعد هم بیش از پیش با موفقیت توسعه و گسترش خواهد یافت در این روز خوب برای شما تندرستی کامل و توفیق در فعالیت‌ها و برای مردم دوست و برادر ایران صلح و امنیت و رفاه همیشگی آرزو می کنم.

بیانیه شورای نگهبان و دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۵:۰۴

شورای نگهبان در بیانیه‌ای مردم را به حضور باشکوه در جشن ۲۲ بهمن امسال دعوت کرد

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، متن کامل این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا، إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ

تاریخ، همیشه فراز و فرود تمدنها را معیار اصالت فرهنگها ارزیابی کرده است و کلماتی چون استقامت، پایداری و عزت رمزواژه‌هایی جدانشدنی در توصیف شرافت و بزرگی تمدن و فرهنگ یک ملت برشمرده است و ایران اسلامی در چهلمین سالگشت انفجار نور در حالی به جشن و سرور می‌نشیند که علاوه بر اضمحلال مزدوری دست نشانده در سرزمین دلاورمردان، لرزه بر جان فراعنه زمانه انداخته است؛ چراکه هرکجا نسیم دل انگیز و روح‌افزای انقلاب اسلامی وزیدن گرفت، درختان استواری، غرق شکوفه‌های خوشبوی استقلال و سرافرازی شد.
امروز که شاهد رشد و بلوغ درخت تناور انقلاب اسلامی هستیم، بیشتر باورداریم که هر برگ از این درخت سرسبز، حاصل خون هزاران شهید و جانفشانی صدها هزار ایثارگر است که استقلال، عزت و سربلندی را برای این ملت به ارمغان آورده است.
اکنون که جبهه سیاه استکبار به سرکردگی آمریکای جهانخوار در همه صحنه‌ها در مقابل مقاومت و ایستادگی ملت بصیر ایران اسلامی زانو زده و همه آرزوهای شوم خود را بر باد رفته می‌بیند، در اقدامی مذبوحانه درصدد است با ابزار رنگ باخته تحریم و گروگان گرفتن معیشت مردم در سایه بی‌تدبیری برخی از مسئولان، مقاومت چهل ساله آنها را درهم بشکند و به زعم خود ملت بزرگ ایران را نسبت به گذشته خود پشیمان سازد، اما این بار هم همچون گذشته ملت غیور و تاریخ‌ساز ایران اسلامی با حضور شکوهمند خود خواب‌های آشفته دشمنان این مرز و بوم را با نابودی آنان تعبیر خواهد کرد و نشان خواهد داد در چهل سالگی انقلاب خود، ذره‌ای از آرمان‌های امام خمینی (ره) آن پیر فرزانه عقب نشینی نخواهد کرد.
شورای نگهبان ضمن قدردانی از ایستادگی و مقاومت چهل ساله ملت فهیم و نجیب ایران پای آرمان‌های انقلاب اسلامی با وجود همه کاستی‌ها، از آحاد ملت برای حضور باشکوه در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن دعوت بعمل می‌آورد، تا تاریخ‌نگاران بنویسند که هرکس در راه آرمان‌های الهی استقامت ورزید، قطعا مزه شیرین پیروزی را خواهد چشید.

سفیر ایران در انگلیس : غرب و دشمنان نیز به پیشرفت های جمهوری اسلامی اعتراف می کنند
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۵:۰۲

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس پیشرفت های کشورمان را در برخی شاخص ها در سطح کشورهای پیشرفته جهان اعلام و اضافه کرد این دستاوردها به قدری تحسین برانگیز است که حتی کارگزاران رژیم پهلوی و ملی گرایان مخالف اسلام نیز نمی توانند به آن اعتراف نکنند.

حمید بعیدی نژاد در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران که با تلاش انجمن اسلامی دانشجویان مقیم انگلستان و با حضور ایرانیان و دوستداران انقلاب اسلامی در کانون توحید لندن برگزار شد گفت : اکنون اگر ازوطن دوستان و ملی گرا ترین افراد درباره خدمات انقلاب اسلامی از جمله دانش هسته ای سوال کنید تلاش جمهوری اسلامی را در استفاده از انرژی هسته ای تحسین خواهند کرد .

حمید بعیدی نژاد با استناد به امار سازمان های جهانی افزود : امروز جمهوری اسلامی ایران در برخی شاخصها از جمله توسعه انسانی و بهره مندی از خدمات زیربنایی مانند جاده ، برق و گاز و آب اشامیدنی همطراز کشورهای پیشرفته جهان است و در شاخص امید به زندگی که یکی از شاخص های مهم در ارزیابی شرایط زیست در کشورهاست ایران از ۵۶ سال در اواخر حکومت طاغوت به ۷۵ سال رسیده است .

وی علت دشمنی برخی کشورهای غربی با نظام جمهوری اسلامی ایران را کوتاه شدن دست آنان از غارت منابع ملت ایران دانست و گفت : همین انگلیس از رژیم منحوس پهلوی وام های یک و نیم میلیاردی می گرفت و طبیعی است که با نظام اسلامی دشمن و از ان عصبانی باشند .

سفیر کشورمان افزود : کشورهایی که دَم از دفاع از حقوق بشر می زنند اکنون افراد و جریان هایی را که دستشان به خون ملت ایران آغشته است و در پی تجزیه و دشمنی مداوم با ملت ایرانند در اروپا نه تنها جای داده اند بلکه امکانات مختلف و رسانه نیز در اختیار انان نهاده اند .

وی در تشریح خدمات جمهوری اسلامی ایران یکی از این خدمات را پایان دادن به تعارض اسلام خواهی و ملی گرایی دانست و گفت : برخلاف بسیاری از کشورها که هنوز نتوانسته اند تعارض میان اسلامیت و ملیت را برطرف کنند ، جمهوری اسلامی ایران تعارض یکصد ساله را میان اسلامیت و ملیت از بین برد و از آن مانند دو بال برای ارتقای جایگاه جهانی و توسعه و پیشرفت کشور بهره گرفت و توانست بیشترین خدما ت را برای ایران به ثبت برساند .

بعیدی نژاد با بیان اینکه دردوران پهلوی اسلام به عنوان عامل ارتجاع شناخته می شد و تلاش ها در جهت به حاشیه راندن اسلام و ارزشهای اسلامی بود‌ گفت : در دوران طاغوت با شعار و رویکردهای به ظاهر ملی گرایانه ادعا می شد که مسیر توسعه طی می شود اما در همه عرصه ها و با همه ابزارهای رسانه ای ارزشهای غربی ترویج می شد و سلطه غرب در همه عرصه ها به وضوح قابل مشاهده بود و ارزشهای ملی نیز به حاشیه رانده می شد .

وی گفت : در دوران ستم شاهی مدام این تفکر به جامعه تزریق می شد که اگر همچون جوامع غربی نشویم نمی توانیم به توسعه دست یابیم .

سفیر کشورمان در انگلستان افزود : در دوران پهلوی انقدر تبلیغ ضد اسلام و مبانی اسلامی صورت گرفت که حتی برخی گروههایی که با نام ایدیولوژی اسلامی علیه رژیم شاه حرکت خود را اغاز کردند به سوی گروههای چپ و سوسیالیستی و کمونیستی سوق یافتند.

وی گفت :انانکه مدعی بودند در خط مقدم مبارزه با امپریالیسم قرار دارند می گفتند اسلام نمی تواند شرایط مبارزه را فراهم کند بنا براین برای مبارزه باید اسلام را کنار گذاشت.

سفیر کشورمان در انگلیس تصریح کرد : امام خمینی (ره) برای حق و عدالت و استقرار نظام مبتنی بر اندیشه ها و ارزشهای والای اسلامی انچنان نهضتی قوی ایجاد کرد که حتی گروه های چپ مدعی قرار داشتن در صف اول مبارزه با شاه و امپریالیسم نیزمجبورشدند به دنبال ان حرکت کردند.

حمید بعیدی نژاد با بیان اینکه نهضت امام خمینی (ره) و نظامی که پایه گذاری کردند علاوه بر توجه به ارزشهای دینی به ارزشها و سنتهای ملی نیز به بهترین وجه توجه کرده است گفت : با پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران قانونی اساسی نوشته شد که بیشترین خدمات به ملیت و فرهنگ ایرانی در ان لحاظ شده است .

وی دوران دفاع مقدس را نمونه بارزی در حفظ کیان ملت ایران توصیف و اضافه کرد : حضرت امام خمینی (ره) با بهره گیری از ارزشهای دینی و بسیج مردمی توانستند با وجود فشارها و مشکلات و همه کمک هایی که شرق و غرب به دشمن می کرد بر ان فایق ایند و اجازه ندهند خاک میهن در تصرف دشمن باشد و از این جهت جمهوری اسلامی نوپای ان زمان و جوانانش در حفظ کیان کشور سربلندند شدند و خدمت جاودانه ای به وطن کرده اند .

وی افزود : اگر بسیج مردمی و نثار خون برای حفظ ارزش ها و کیان کشور بر اساس اعتقادات اسلامی صورت نمی گرفت و صرفا تفکرات ملی گرایی حاکم بود معلوم نبود چه بر سر این کشور می امد .

سفیرکشورمان در انگلیس با استناد به اسناد خارج شده از طبقه بندی ارشیو ملی بریتانیا گفت : اگرچه شاه با دولت وقت عراق قرارداد ۱۹۷۵ را منعقد کرد اما با تجهیز صدام نگران ناکامی در مواجهه با حمله او بود و بر اساس اسناد منتشر شده این موضوع در سطوح عالی حکومت شاه نیز به صورت جدی مطرح بود.

مسیر‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام شد
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۵:۰۰

شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مسیرهای راهپیمایی روز یوم الله ۲۲ بهمن سال ۹۷ را اعلام کرد.

مسیر‌های راهپیمایی
مسیر شماره یک: مسجد امام حسین (ع) - میدان امام حسین (ع) – خیابان انقلاب – خیابان آزادی - میدان آزادی
مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر–میدان ابوذر – خیابان ابوذر – خیابان شهید آیت اله سعیدی – میدان آزادی
مسیر شماره ۳: مسجد امام هادی(ع)–خیابان شهید آقایی–میدان معلم–خیابان تختی–خیابان شهید آیت اله سعیدی–میدان آزادی
مسیر شماره ۴: مسجد دارالسلام–میدان منیریه–خیابان شهید معیری–خیابان کارگر–میدان انقلاب–خیابان آزادی–میدان آزادی
مسیر شماره ۵: مسجد الجواد (ع)–میدان هفتم تیر–خیابان شهید آیت اله مفتح–خیابان انقلاب–خیابان آزادی–میدان آزادی
مسیر شماره ۶: مسجد حضرت امیر (ع)–خیابان کارگر شمالی–میدان انقلاب–خیابان آزادی–میدان آزادی
مسیر شماره ۷:مسجد المهدی (عج) – خیابان ستارخان – خیابان شادمهر – خیابان آزادی – میدان آزادی
مسیر شماره ۸: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)–خیابان ستارخان–میدان توحید–خیابان توحید–خیابان آزادی–میدان آزادی
مسیر شماره ۹: مسجد امام سجاد (ع)–خیابان آیت اله اشرفی اصفهانی-فلکه دوم صادقیه–خیابان محمدعلی‌جناح–میدان آزادی
مسیر شماره ۱۰:مسجد امام جعفر صادق (ع) – فلکه دوم صادقیه – خیابان محمدعلی‌جناح – میدان آزادی
مسیر شماره۱۱:مسجد جامع رسول اکرم(ص)،تهرانسر، بلوار شاهد،بلوارتهرانسر،میدان کمال الملک،بزرگراه شهیدلشکری،میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره ۱۲: مسجد نظام مافی، بلوار آیت اله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی‌جناح، میدان بزرگ آزادی.

تاکید مراجع‌تقلید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۴:۵۸

 			 				 					تاکید مراجع‌تقلید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی

مراجع عظام تقلید و علمای قم بر حضور گسترده و باشکوه آحاد مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید و بیان کردند: ملت دراین روز به ندای امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی لبیک خواهند گفت.

به گزارش «تابناک» آنان اظهار داشتند: دشمنان اساس نظام را هدف گرفته اند، به همین دلیل باید در این شرایط حساس کنونی همه در صحنه حضور داشته باشند و در برابر توطئه آنها ایستادگی کنند.

حضور در راهپیمایی وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی

آیت الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به این که حضور در راهپیمایی 22 بهمن، وظیفه ای الهی، اجتماعی و وجدانی است گفت: همه برای ناکام گذاشتن دشمن در این راهپیمایی، حضوری گسترده و باشکوه داشته باشند.
وی افزود: مشکلات فرهنگی و اقتصادی در کشور وجود دارد ولی این مشکلات مانع نشود تا از اصول خود دست برداریم.
وی گفت: دشمنان اساس نظام را هدف گرفته اند، به همین دلیل باید در این شرایط حساس کنونی همه در صحنه حضور داشته باشند و در برابر توطئه آنها ایستادگی کرد.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: دشمن میزان حضور مردم در راهپیمایی امسال را نشان دهنده میزان اثرگذاری فشارها و تحریم های خود می داند، به همین دلیل شرکت گسترده مردم در راهپیمایی موجب ناکامی دشمن در محاسبات خود علیه ملت ایران می شود.
وی افزود: 40 سال از انقلاب گذشت و در این ایام با طوفان های زیادی از جمله جنگ تحمیلی مواجه بودیم که همه این طوفان ها را با پیروزی پشت سر گذاشته ایم.

این مرجع تقلید، پیروزی های جمهوری اسلامی در طوفان ها و جنگ تحمیلی را شبیه معجزه دانست و گفت: پیروزی انقلاب و حوادث پس از آن و موفقیت های ملت ایران در برابر همه فشارهای خارجی نشان می دهد که نظام دارای پشتوانه ای الهی است.

ملت به ندای امام راحل و رهبری معظم لبیک خواهند گفت

آیت الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید با دعوت از مردم برای شرکت باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت که ملت دراین روز به ندای امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی لبیک خواهند گفت.
وی گفت: مردم انقلابی و بصیر ایران امسال نیز در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام خواهند کوبید، آنان با عقیده، آرمان، شور و خروش بیش از گذشته در صحنه حضور پیدا می کنند.

وی با اشاره به وفاداری ملت ایران نسبت به نظام افزود: ملت مسلمان، مکتبی و مذهبی ایران از ابتدا به ندای امام راحل لبیک گفتند چرا که برای آنان ثابت است که انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و مذهبی محسوب می شود.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم جلوی گلوله ها سینه سپر کردند و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر دادند، اظهار داشت: آنان؛ جان، خون و شهید دادند تا انقلاب اسلامی پایدار بماند چون انقلاب را یک انقلاب اسلامی و دینی می دانند.

وی گفت: امسال نیز مردم عزیز ایران مانند سال های قبل با بصیرت بالای خود به ندای حضرت امام، رهبر انقلاب و شهدا لبیک خواهند گفت و با قدم های استوار و شعارهای کوبنده با وجود این که از نظر معیشتی در مضیقه هستند به میدان می آیند.

این مرجع تقلید با بیان این که مردم ایران با قدم های استوار در راهپیمایی 22 بهمن گام برخواهند داشت، ابراز کردند: ملت ایران دشمنان را بهتر شناخته اند و در برابر آنان با استقامت کامل ایستاده اند، از این رو راهپیمایی 22 بهمن پرشور تر و پر خروش تر از سالهای گذشته انجام خواهد گرفت.

آیت الله نوری همدانی گفت: بنده به عنوان سرباز امام عصر(عج) پا به پای مردم در این راهپیمایی دشمن شکن شرکت خواهم کرد تا دشمن بداند که انقلاب به راه خود با قدرت ادامه می دهد و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است.

انقلاب کشور را از استعمار بدخیم خارجی تطهیر کرد

آیت الله عبدالله جوادی آملی از دیگر مراجع عظام تقلید با تاکید بر اینکه انقلاب کشور را از استعمار بدخیم خارجی تطهیر کرد، از همه آحاد ملت خواست که تا در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند.

وی دهه مبارک فجر را دهه تطهیر کشور از استعمار خارجی دانست و افزود: ایران پیش از انقلاب کشوری استعمارزده و غارت شده بود و این استعمار که نوعی نجاست بود با خون شهدا تطهیر شد و ما در دهه فجر مدیون این تطهیر هستیم.
وی تاکید کرد: بر همه لازم است با جان و تمام توان خود راه شهدا و امام راحل را ادامه دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کشوری که با خون پاک شد باید میوه خوب بدهد افزود: مسئولان کشور باید میوه طیب و طاهر از این انقلاب که همان خدمت به مردم است، بدست آوردند.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه باران نمی تواند کشور نجس شده با استعمار را پاک کند، گفت: این خون شهداست که می تواند کشور را پاک کند و ایران اسلامی با خون شهیدان پاک شده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی حرف های جدید برای دنیا دارد گفت: جهان تشنه حرف های جدید جمهوری اسلامی می باشد به گونه ای که امروز ایران به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شده است.

مردم با وجود مشکلات دست از انقلاب خود بر نمی دارند

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ازدیگر مراجع تقلید نیز با صدور بیانیه ای از آحاد ملت متدین و انقلابی ایران اسلامی خواست که حضوری باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن داشته باشند.

دراین بیانیه آمده است: مردم ایران در 22 بهمن با حضور آگاهانه خود به دشمنان ملت می فهمانند که علیرغم برخی کاستی ها بر استقلال و عزت خود پافشاری خواهند نمود و با آرمانهای امام و رهبری بیعت مجدد خواهند کرد.

مردم پاسخ یاوه گویی های دشمنان را خواهند داد

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز بابیان اینکه دشمنان نتوانسته اند با توطئه ها و دسیسه های بسیار در عرصه جنگ سخت و نرم مردم کشورمان را خسته کنند، گفت: ملت غیور ایران اسلامی با حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن، پاسخی قاطع و کوبنده به توطئه ها و یاوه گویی های اخیر آنها خواهند داد.

وی افزود:مردم پیشتاز قم با همه توان برای انجام عمل صالح سیاسی و واجب عینی، حضوری پرشور در راهپیمایی 22 بهمن را به ثبت می رسانند و به بدخواهان اسلام و انقلاب و کسانی که علیه این شهر توطئه می کنند، این پیام را می دهند که قم سرزنده و با نشاط در صف اول دفاع از نظام اسلامی و رهبری ایستاده است.

فیلم روایت اردشیر زاهدی از جمهوری اسلامی ایران
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۴:۴۶
{$sepehr_stream_20_400_300}
دعوت نمایندگان از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۴:۴۵

این روزها کشور حال و هوای دیگری دارد، انقلابی که در ۲۲ بهمن ۵۷ به ثمر رسید به چهل سالگی خود رسیده است، هر چند که کشور در این سال‌ها همیشه از سوی دشمنان خود مورد آزار بوده است و صدمات زیادی، از جمله 8 سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های ناجوانمردانه را به خود دیده است اما همچنان استوار و پا برجاست.

به گزارش تابناک، هرچند که در سال‌های اخیر تحریم‌های اقتصادی فشارهای زیادی را به مردم تحمیل کرده است و بااینکه بحران‌های شدید اقتصادی چند وقتی است که گریبان مردم را گرفته است اما مردم ایران همچنان به آینده امیدوار هستند و حاضر به عقب‌نشینی از آرمان‌های انقلابی خود نیستند.

در همین زمینه نیز رهبر انقلاب چند روز پیش در دیدار فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش حضور انبوهِ بی‌شمار ملت در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن را «دشمن‌شکن و مرعوب‌کننده‌ی آن»، «نشان‌دهنده‌ی حضور عمومی ملت در صحنه» و «تجلی عزم و وحدت ملی» برشمردند و خاطرنشان کردند: در جامعه اختلاف سلیقه وجود دارد اما وقتی پای انقلاب و نظام و ۲۲ بهمن به میان می‌آید، همه‌ی اختلاف‌ها رنگ می‌بازد و همه در کنار هم به میدان می‌آیند.

ایشان، راه‌پیمایی ۲۲ بهمن را از مسائل شگفتی‌ساز خواندند و افزودند: جشن سالانه‌ی انقلاب در کشورهایی که انقلاب کرده‌اند به رژه‌ی نیروهای مسلح در مقابل چند نفر تبدیل شده است اما در ایران سرافراز، ۴۰ سال است مردم در سراسر کشور به خیابان‌ها می‌آیند و بر ادامه‌ی راه انقلاب تأکید می‌کنند که این مسئله، از معجزات شگفتی‌ساز انقلاب است و باید با تمام قدرت ادامه یابد.

در همین زمینه محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به فرارسیدن چهلمین فجر انقلاب اسلامی و ضرورت حضور همه اقشار مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: طبق رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب، رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه بوده است از این رو مردم یکبار دیگر این مهم را برای غربی ها به نمایش خواهند گذاشت.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب همواره تلاش کرده اند وحدت مردم را دچار خدشه کنند، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده شد که افرادی همچون جان بولتن بیان کردند که ایران چهل سالگی انقلابش را نخواهد دید اما مردم با وحدت کلمه و درکنار هم قرار گرفتن نشان دادند که اهداف شوم غربی ها هیچگاه محقق نخواهد شد. مردم در چهل سالگی انقلاب با وحدت کلمه و درکنار هم قرار گرفتن نشان می دهند که اهداف شوم غربی ها هیچگاه محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه تحت فشار هستند و مشکلاتی دارند، ادامه داد: اما این امر هیچگاه سبب نشده از اهداف و آرمان های انقلاب فاصله بگیرند زیرا دریافته اند که تفرقه مولفه ای است که غربی ها درصدد تحقق آن هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه مردم نشان داده اند هرگاه فشارهای اقتصادی دشمن که با پیوست فشار روانی همراه است زیاد شود، بیش از گذشته پایداری دارند، تصریح کرد: بر این اساس رسانه های خارجی در ۲۲ بهمن هر سال از افزایش حضور جمعیت میلیونی ایرانیان گزارش تهیه کرده اند که موجب شگفتی مردم دنیا بوده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین در 22 بهمن امسال که مصادف با چهلمین فجر انقلاب اسلامی است حتما مردم در کنار مسئولان به خیابان ها خواهند آمد و یکبار دیگر با آرمان های امام راحل (ره) بیعت می کنند.

همچنین ابوالفضل حسن بیکی نیز، ضمن اشاره به بیانات رهبری در خصوص لزوم حفظ وحدت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، خطاب به سیاسیون و افرادی که تریبون در اختیار دارند، گفت: بدون تردید برگزاری باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دهنده پویایی و زنده بودن اصل انقلاب است که امری مهم محسوب می شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، تصریح کرد: در واقع مردم با حضور پرشور خود در مراسم جشن انقلاب یکبار دیگر پایبندی خود به آرمانهای امام راحل (ره) و شهداء را نشان خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان و سست عنصرها درصدد بی رونق کردن جشن چهل سالگی هستند، ادامه داد: بر این اساس با برگزاری باشکوه مراسم ۲۲ بهمن پاسخ قاطعانه ای به یاوه گویی های دشمنان و افرادی که نظر باطل به این آب و خاک دارند داده خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: می توان اذعان کرد که راهپیمایی 22 بهمن فریاد استقلال طلبی و آزادی خواهی ایرانیان است از این رو حضور پرشکوه مردم در این مراسم نهیب و پیام روشنی برای بدخواهان نظام اسلامی خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید توصیه های رهبر انقلاب را سرلوحه کار قرار دهیم و بدور از اختلافات در این مراسم شرکت کنیم، خاطرنشان کرد: قطعا غربی ها از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن مایوس خواهند شد.

‍ آذین بندی پایتخت با پرچم جمهوری اسلامی ایران
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۴:۴۱

در آستانه یوم الله 22 بهمن، سطح شهر تهران با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران آذین بندی شد.

 
 
 
رئیس پارلمان‌عراق چهل‌سالگی انقلاب را تبریک گفت
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۴:۴۰

رئیس پارلمان عراق چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به سفیر کشورمان در بغداد تبریک گفت.

 محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق امروز برای تبریک چهلمین سالروز انقلاب اسلامی ایران به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد رفت و با ایرج مسجدی سفیر کشورمان در عراق دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره توسعه روابط دوجانبه و مسائل مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

الحلبوسی در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین بهار انقلاب اسلامی ایران برای ملت و دولت ایران پیشرفت پیشرفت بیشتر را آرزو کرد.

دو طرف در این دیدار بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف در راستای حفظ ثبات در منطقه و حفظ منافع دو ملت دوست و برادر عراق و ایران تاکید کردند.

الحلبوسی گفت که عراق علاقه‌مند به داشتن روابط با همسایگان و کشورهای مختلف منطقه و دنیا است و روابط عراق با این کشورها بر اساس منافع متقابل است.

خاطرات آیت‌الله صانعی از مبارزات سال‌های پیش از انقلاب
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۴:۳۶

‌آیت الله صانعی به عنوان یکی از مبارزین سیاسی دوران انقلاب گفت: بنده در دوران مبارزات، از طرف امام (ره) افتخار پذیرایی از مهمانان‌های ایشان را داشتم و به این واسطه با بسیاری از منش و رفتار ایشان از نزدیک آشنا بودم.

به گزارش «تابناک»، ‌آیت الله صانعی با بیان خاطراتی از دوران مبارزات در ابتدا ضمن معرفی خود بیان کرد: این جانب متولد ۱۳۱۶ از شاگردان سیدنا الاستاد امام خمینی (ره) در حوزه علمیه قم بودم.

این مبارز سیاسی افزود: در میلاد ثامن الحجج (ع) برای سوالی به منزل امام رفتم، در عید نوروز بود و امام مهمانانی داشتند و چون امکان پذیرایی کردن از آنها را نداشتند، من پذیرفتم تا در خدمت ایشان باشم.

وی تصریح کرد: در واقع بنده در دوران مبارزات، از طرف امام (ره) افتخار پذیرایی از مهمانان‌هایش را داشتم و به این واسطه با بسیاری از منش و رفتار ایشان از نزدیک آشنا بودم.

آیت‌الله یوسف صانعی خاطرنشان کرد: روزی به همراه اخوی و آقای ذوالفقاری مشغول خدمت به امام (ره) و مهمان‌ها شدیم؛ واقعاً ایام به یاد ماندنی از آن دوران برای من باقی مانده است.

وی گفت: در اوایل سال ۱۳۴۲ با شروع مبارزه توسط امام (ره) با ایشان همراه بودیم و در سخنرانی‌های ضد رژیم در قم و تهران شرکت می‌کردیم.

این مبارز سیاسی اظهار کرد: امام هیچ ترس و واهمه‌ای از ساواک و مأموران شاه نداشت؛ در آن ایام ما نیز به پشت گرمی از شجاعت ایشان با توزیع اعلامیه و منبرهای روشنگرانه به مبارزات ادامه دادیم.

وی تصریح کرد: همچنین پس از حادثه فیضیه از سوی امام به همراه مرحوم آیت‌الله قره‌ی مسئول توزیع کمک‌های نقدی از سوی متمولین، متعینین و بازاریان تهران برای جبران خسارت به طلاب فیضیه در قم شدم.

آیت الله صانعی عنوان کرد: در آن روز هر کس به هر میزانی که دچار خسارت شده بود، اعلام می‌کرد و معادل آن پرداخت می‌شد؛ در فیضیه خلاف صداقت و امانت نبود و در آن زمان در فیضیه و حتی جامعه، صداقت و امانت حاکم بود.

وی بیان کرد: امام (ره) لطف خاصی به بنده داشتند و در امور مالی، وظایفی را به من می‌سپردند؛ دقت امام (ره) در امور مالی و برخورد با حقوق جامعه بی نظیر بود، یکی از ویژگی‌های مهم امام (ره) را می‌توان توجه به حق‌الناس و بیت‌المال برشمرد.

این مبارز دوران انقلاب اظهار کرد: یک روز وقتی ایشان مبلغی را از سهم امام به من سپرده بودند تا برای اموری خرج کنم و بعد از آن به زندان افتاده بودند، در ملاقات با همه شرایطی که داشتند فرمودند آن پول به چه نحوی خرج شده است و مابقی آن چه شد؟

وی تصریح کرد: امام (ره) واقعاً با مبارزات خود آزادی را برای مردم به وجود آورد، شرایط خفقان در زمان رژیم گذشته قابل وصف نبود، ما نیز همراه مردم با تظاهرات و درس و منبر و اعلامیه‌ها فعالیت داشتیم، در طول سال‌ها شاگردی امام (ره)، درس‌های زیادی از ایشان یاد گرفتم.

آیت‌الله صانعی خاطرنشان کرد: بیشتر تلاش‌های ما در ابعاد فرهنگی و تبلیغاتی بود، این تلاش‌ها از طریق تبلیغ، سخنرانی، حضور در تظاهرات و راهپیمایی‌ها و صدور اعلامیه و بیانیه‌های سیاسی انجام می‌شد.

وی گفت: در ذیل حدود سی اعلامیه سیاسی و انقلابی، نام و امضای خود را در آن دوران به ثبت رساندم که یکی از آنها مربوط به دوران انتقال امام خمینی (ره) از ترکیه به نجف از سوی علمای قم و یکی دیگر مربوط به مخالفت با دولت بختیار بود.

سردار سلیمانی: امام(ره) در یک حرکت اسلام ناب را تجدید حیات کرد
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۴:۳۵

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) افتخار تجدید حیات اسلام ناب را پیدا کرد گفت: در این فضاست که می‌توانیم غبار غربت را نه تنها از تشیع بلکه از اسلام بزداییم.

سردار حاج قاسم سلیمانی در سومین شب از جلسه عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در بیت‌الزهرای کرمان و با حضور کاروان قرانی خدام رضوی برگزار شد با تسلیت ایام شهادت ام‌ائمه حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: امیدوارم که خداوند ما را از جمله عزاداران واقعی آن حضرت قرار دهد و این عزاداری‌ها را از ما قبول کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه همه دعاهایی که در این مجالس می‌شود مورد قبول واقع شوند افزود: تحقق این دعاها بدون وجود نظام جمهوری اسلامی و رهبری که حکمت و فقاهت داشته باشد امکان‌پذیر نیست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکر خدام رضوی که پرچم گنبد مطهر علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) را به این محفل وارد کردند گفت: حضور پرچم رضوی در این مجلس همه را متبرک به انوار قدسی امام رضا(ع) کرده است.

سردار سلیمانی افزود: اگر بخواهیم تحریف‌های به ناحق تاریخی و طولانی را از انوار قدسیه عصمت و طهارت که شیعه خود را منتصب و مفخر به پیروی از آنها می‌داند بزداییم و بخواهیم حقیقت اسلام را از زیر آوارهای بنی‌امیه و بنی‌العبایس و حکومت‌ها متعدد عثمانی بیرون بیارویم تنها با قرآن امکان‌پذیر می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) افتخار تجدید حیات اسلام ناب را پیدا کرد گفت: امروز در سالگرد این انقلاب و این حرکت عظیم هستیم و حکومت ما نخستین حکومتی که بر پایه قرآن ایجاد شده است.

دعوت‌تبلیغات‌اسلامی‌برای‌حضور‌در‌راهپیمایی‌۲۲‌بهمن
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۴:۳۳

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه و فراخوان سراسری، ملـت بـزرگ و آگـاه ایـران اسـلامی و تـمامی گـروه‌ها، احـزاب و تشـکل‌های وفـادار به آرمـان های انـقلاب اسـلامی را به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اطلاعیـۀ سـراسـری فراخـوان و دعـوت عمـومـی برای خلـق حمـاسـه حضـور در فـجــر چهلـم انـقلاب اسـلامـی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صادر شد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

« بســم الله الـرحـمن الـرحیـم »

یـوم الله بیسـت و دوم بـهمن ، نــقطـۀ اوج وحـدت و حضور آکنده از بصیرت و آگاهی ملت و باز تعریف حمایت چهـار دهه از انقلاب اسلامی است. حضـور حمـاسـی و وحـدت‌بخش مردم ایـران در راهپیـمایـی بـاشــکوه چــهــلمیـن ســالگـرد پیــروزی انــقلاب اســلامـی در سـراســـر میهن اسلامی ایران برای عموم مردم و سیاستمداران دنیا، معنایی متفاوت خواهد داشت که برای دوستان مایۀ نشاط و امید و برای دشمنان زبون این انقلاب مایۀ یأس و ناامیدی است.

اینک در چـهـلمیـن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در سالی که با عنوان «حـمایـت از کـالای ایرانـی» نامگذاری شده همچون سنوات قبل سیمای شهرها و روستاها در ســراســر کشور شاهد برپایی اجتماع عظیم و میلیونی مردم و برپایی، راهپـیمایی یـوم‌الله 22 بهمـن است که به صورت یـکپارچـه و همـزمان، در بیـش از یک هــزار شــهر، شــهرســتان و بیــش از 10 هــزار روسـتا در سـراســر کشـور و در تـهـران با سـخنرانـی ریـاســت محتــرم جمهــوری برگزار می‌شود.

روز 22 بهمـن‌ماه 1397 همۀ دنیـا شـاهد خواهنـد بـود که همزمان با خیابان‌های تـهـران و مسـیرهای دوازده‌گـانه منتهی به میـدان بـزرگ آزادی ، میادین اصلی و مسـیرهای اعـلام‌شـده تـمامی شـهرها ، مردم گرانقدر ایران با هر بینش سیاسی، هر نوع سلیقه اجتماعی و از هـر دیـن ، قـوم و نـژادی همه یک صدا «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را فریاد خواهند زد.

راهپیـمایـی بـاشـکوه یــوم‌الله 22 بـهمـن ؛ مـردم همـیشـه در صحنــه و بـصـیر ایـران اســلامی صـبح دوشــنبه ، بـه ‌طـور همـزمان در سـراســر کشــور و در تـهـران از سـاعـت 9:00 صــبح از مسـیـرهای دوازده گـانه به سـوی میـدان آزادی، راهپیـمایی خود را آغـاز خواهـند کرد.

شـورای هماهنگی تبلیـغات اسـلامـی از ملـت بـزرگ و آگاه ایـران اسلامی و تمامی گروه‌ها، احـزاب و تشکل‌های وفادار به آرمان های انقلاب اسلامی دعوت می نماید تا بار دیگر با حضـور حماسـی ، انـقلابــی و آمیختـه با بـصیـرت خود در صـحنۀ آوردگاه راهپیـمایی یـوم‌الله 22 بهمـن‌مـاه ، « شـکوه وحـدت و هـمبسـتگـی حضـور ملـی ، عـزت و عظـمـت و اقتــدار » خویش را به نمایش گذارده و با آرمان‌های بلنـد بنـیان‌گـذار کبیـر انـقلاب اسـلامـی، حضـرت امام خـمـینی«رحمت لله علیه» و شهدا و مقـام معظـم رهبـری «مدظله العالی» تـجـدیـد بیـعت نـماینـد.

دعوت مجمع برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۴:۳۲
 

 			 				 					دعوت مجمع برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن

مجمع تشخیص مصلحت نظام از ملت فهیم، افتخارآفرین و همیشه در صحنه ایران دعوت کرد تا با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آخرین توطئه ها و تلاش های مذبوحانه دشمنان را خنثی کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این اطلاعیه ضمن دعوت از آحاد ملت ایران آمده است: به فضل الهی در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب ، حضرت امام خمینی (ره) و به شکرانه تداوم حرکت متعالی نظام اسلامی به رهبری حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) خیل عظیم مردم مسلمان و آرمانخواه ایران اسلامی در راهپیمایی دشمن شکن یوم الله 22 بهمن شرکت خواهند کرد.

تسهیلات ویژه پلیس راهور تهران در ۲۲ بهمن
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۴:۳۱

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، تسهیلات ویژه پلیس راهور تهران در یوم الله ۲۲ بهمن را تشریح کرد.

سردار محمدرضا مهماندار، در رابطه با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی برای روز ۲۲ بهمن ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی، افزود: پلیس تمهیداتی برای فراهم آوردن راهپیمایی با شکوهی اندیشیده است و از ساعت ۷ صبح تردد انواع وسایل نقلیه در مسیر خیابان آزادی و انقلاب ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: در مسیرهای منتهی به خیابان‌های آزادی و انقلاب و مسیر اصلی راهپیمایی، از محدوده میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی ازساعت ۱۲ شب قبل پاکسازی انجام خواهد گرفت. توقف در فاصله ۱۰۰ متری حاشیه خیابان‌های منتهی به مسیرهای راهپیمایی، ممنوع خواهد بود، و در صورت مشاهده، خودرو های پارک شده توسط عوامل پلیس اعمال قانون و به پارکینگ انتقال داده می‌شوند.

سردار مهماندار در خصوص مسیرهای جایگزین برای تردد گفت: شهروندان از مسیرهای موازی و جایگزین با خیابان آزادی برای عبور و تردد خود استفاده نمایند.

وی افزود: راکبین موتورسیکلت از حرکت در مسیرهای راهپیمایی خوداری نمایند، و چنانچه قصد شرکت در راهپیمایی را دارند در نزدیک‌ترین محل مجاز وسیله نقلیه خود را پارک نموده و به خیل جمعیت بپیوندند، در صورت مشاهده حرکت موتورسیکلت در بین جمعیت، برخود لازم توسط عوامل پلیس صورت خواهد گرفت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر