بازدید 6736

فعال شدن سامانه بارشی در کشور از امروز

کد خبر: ۸۷۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 10 February 2019

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت آب و هوای کشور طی سه روز آینده را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک»، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت آب و هوای کشور طی سه روز آینده با بیان اینکه امروز سامانه بارشی در جنوب و جنوب غرب کشور فعال می‌شود، گفت: بعد از ظهر امروز با تقویت سامانه، فعالیت آن به دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه و برخی مناطق مرکزی، شرق و جنوب شرق کشور گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در شمال شرق و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: دوشنبه با تشدید فعالیت سامانه در نیمه جنوبی کشور، گستره فعالیت آن به شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان می‌رسد.

وظیفه افزود: به تدریج با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر، بارش در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی شروع می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در روز یکشنبه در شمال خوزستان، جنوب لرستان، نیمه جنوبی فارس، جنوب کرمان و غرب هرمزگان خواهد بود، گفت: در روز دوشنبه در شرق خوزستان، غرب و مرکز خلیج فارس، بوشهر، چهار و محال و بختیاری، فارس، جنوب اصفهان، یزد، نیمه غربی استان‌های کرمان، هرمزگان وخراسان رضوی بارش پیش بینی شده است.

وی گفت: در استان‌های جنوبی رگبار و رعد و برق، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش پیش بینی شده و در دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی در جنوب اصفهان، شمال فارس، چهار و محال بختیاری و زاگرس جنوبی و در استان کرمان بارش و کولاک برف، کاهش دید و لغزگی جاده‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه دوشنبه در جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد و بارش تگرگ در شمال یزد و شرق اصفهان دور از انتظار نیست و خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود، افزود: این سامانه سه شنبه در نیمه شرقی کشور و چهارشنبه در نوار شرقی کشور فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه سردترین استان اردبیل با منفی ۶ درجه خواهد بود، گفت: همچنین بوشهر و اهواز با بیشینه ۲۲ درجه گرم‌ترین مرکز استان خواهند بود.

وظیفه با بیان اینکه تهران در روز یکشنبه (۲۱ بهمن) صاف تا نیمه ابری و گاهی وزش باد خواهد داشت گفت: همچنین برای روز ۲۲ بهمن وضعیت هوای تهران کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش باران و گاهی وزش باد پیش بینی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان