بازدید 13422

نگهداری حیوانات در رستوران‌ها جرم است

کد خبر: ۸۷۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 09 February 2019

رئیس سازمان محیط زیست تهران گفت: نگهداری هر گونه حیات وحش در هر منطقه مسکونی غیر از عرصه‌های طبیعی بدون مجوز سازمان محیط زیست ممنوع است.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، کیومرث کلانتری درباره گسترش حضور برخی حیوانات خاص مثل لاک پشت سبز، طاووس و سنجاب در رستوران‌های پایتخت گفت: نگهداری هر گونه حیات وحش در هر منطقه مسکونی غیر از عرصه‌های طبیعی بدون مجوز سازمان محیط زیست ممنوع است.

وی در ادامه درباره شرایط اعطای مجوز به این نهاد‌ها گفت: سازمان محیط زیست مجوز نگهداری گونه‌های حیات وحش را فقط برای مراکز مشخص مثل باغ وحش و مراکز نگهداری حیوانات مثل پارک‌ها اعطا می‌کند.

کلانتری گفت: نگهداری از گونه‌ها خلاف است و با آن‌ها برخورد می‌شود. هر گونه حیات وحش در این گونه مراکز مثل رستوران خلاف است و اگر به ما اطلاع رسانی شود با مراکز مربوطه برخورد می‌کنیم.

وی در ادامه درباره دور دور‌های شبانه تهران با حیوانات خاص و عظیم جثه گفت: این گونه اقدامات نیز خلاف قانون است و با آن‌ها برخورد می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست درباره شیوه برخورد با این متخلفان افزود: اگر هر گونه جانوری بدون مجوز در دست برخی افراد مشاهده شود که بدون مجوز باشند به نفع سازمان ضبط می‌شود و متخلف به دادگاه معرفی می‌شود. اگر قابلیت برگشت به حیات وحش را داشته باشد بازگردانده و اگر نداشته باشد در باغ وحش‌ها و مراکز مخصوص نگهداری خواهد شد. شیوه برخورد با این متخلفان را از قوه قضاییه پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه درباره بیشترین میزان شکایات مردمی به سازمان محیط زیست گفت: بیشترین شکایت از آلودگی‌ها و سپس تخلفت شکار و صید است. کلانتری درباره ورود حیوانات به پارک‌ها و فضای سبز سطح شهر گفت: محیط زیست حیوان اهلی نیست و اگر حیوان وحشی باشد متولی برخورد سازمان محیط زیست است و با آن برخورد می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان