بازدید 4304

با اینستکس می‌توان تحریم‌ها را دور زد

کد خبر: ۸۷۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 09 February 2019

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هر راهی که بتواند نیاز صنایع و مردم کشورمان را برطرف کند و تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب را دور بزند به نفع‌مان است و باید مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ولی ملکی گفت: ساز و کار مالی اروپا برای همکاری با ایران در حقیقت تهاتر ارز در برابر ارز و ارز در برابر کالا و خدمات است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید بتواند از هر ساز و کاری که موجب برون رفت از بن‌بست ایجاد شده توسط آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شده استفاده کند و اینستکس نخستین گام برای رفع مشکلات بازرگانان، صادرکنندگان و واردکنندگان ایرانی و اروپایی است که سخت‌گیری‌های بیش از حد آمریکا مشکلاتی را برای‌شان به وجود آورده است.

وی ساز و کار مالی اروپا برای همکاری با ایران را به نفع دو طرف دانست و افزود: این کانال از یک طرف موجب رفع نیاز کشورهای اروپایی به مواد اولیه صنعتی و غیرصنعتی و محصولات مرغوب و با کیفیت ایرانی است و از سوی دیگر تأمین کننده نیاز کارخانجات و شرکتهای ایرانی به دارود، مواد اولیه و کالاهای نیم‌ساخت و ساخته‌شده اروپایی است.

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تهاتر ارز در برابر ارز و ارز در برابر کالا و خدمات از جمله روش‌های اقتصادی برای تبادل است که ریشه در تاریخ بشر دارد. هرگونه راهی که بتواند نیاز صنایع و مردم کشورمان را برطرف کند وتحریم را دور بزند به نفع‌مان است و باید مورد استفاده قرار بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر