بازدید 25685
چه کسی حامی چهره خبرساز شورای شهر است؛ وزارت ورزش یا رئیس مستعفی؟

تجلیل فدراسیون‌ کشتی‌ از عباس جدیدی‌ در آستانه انتخابات ریاست / واکنش علیرضا حیدری و علی دبیر چیست؟ / دلیل احتمالی رسول خادم برای حمایت از جدیدی!

این تجلیل از کاندیدای احتمالی و جدی انتخابات آتی کشتی در حالی که رقبایی چون دبیر و حیدری نیز آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست طرح کرده اند، حاوی پیام مهمی است. برخی ناظرانِ اتفاقات مدیریتی کشتی بر این باورند، این تجلیل به خواسته احتمالی رسول انجام شده تا با به ریاست رساندن جدیدی، ارزش های کارنامه و عملکرد خود را بیش از پیش برجسته سازد!
کد خبر: ۸۷۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹ 08 February 2019

در پایان مسابقات کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی و در اقدامی تأمل برانگیز از سوی سرپرست موقت فدراسیون، از عباس جدیدی مرد خبرساز کشتی ایران در سالن مملو از تماشاگر کرمانشاه تجلیل شد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ قدردانی از قهرمانان سابق ملی، کار پسندیده و مرسومی در ورزش به خصوص رشته پهلوانی کشتی است؛ اما در پایان مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی در کرمانشاه، فدراسیون کشتی در اتفاقی نادر و معنادار از عباس جدیدی، قهرمان سابق جهان و دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تجلیل کرد و تماشاگران کرمانشاهی به شدت جدیدی را تشویق کردند. این در حالی است که برای این کار سال ها وقت بود و مشخص نیست، چرا این تجلیل سرپایی با این همه تأخیر در این زمان که کاندیداهای کشتی مشغول رقابت انتخاباتی هستند، صورت گرفته است!

تجلیل بودار و جنجالی فدراسیون‌کشتی‌ ازعباس‌جدیدی‌ درآستانه انتخابات ریاست! / واکنش علیرضا حیدری و علی دبیر چیست؟ / دلیل احتمالی رسول خادم برای حمایت از جدیدی

این عضو سابق شورای شهر تهران، در انتخابات 28 آذر سال گذشته فدراسیون کشتی، رقیب رسول خادم بود، ولی پیش از رأی گیری و به رغم نطق طولانی در مجمع، یکباره از رقابت کنار کشید و میدان را برای سنگین وزن دیگر خالی گذاشت تا رسول با کسب 40 رأی کامل، ریاستش را ادامه دهد، گویا جدیدی فقط برای هشدار و زنگ خطر آمده بود؛ اما درست بعد از روز انتخاب مجدد رسول، زخم اختلافات شدید وی با سلطانی فر سر باز کرد و این کشمکش یک ساله و ممتد که دو بار منجر به استعفای خادم شد، سرانجام پس از نتایج ضعیف تیم های ملی ایران در مسابقات جهانی 2018 مجارستان و واکنش وزارت ورزش به این شکست ها خداحافظی قطعی رئیس منتقد و معترض فدراسیون را در پی داشت.

هدیه معنادار از دست مرد معتبر کشتی ایران

عباس جدیدی که به دعوت فدراسیون کشتی به کرمانشاه سفر کرده بود، هدیه‌ای از دستان پرویز سیروس‌پور، پیشکسوت کشتی دریافت کرد. این دعوت از کاندیدای احتمالی انتخابات آتی فدراسیون کشتی، در حالی که رقبایی چون علیرضا دبیر دیگر عضو سابق شورای شهر تهران و دارنده مدال طلای المپیک سیدنی نیز آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست رسما اعلام کرده اند، باعث زمزمه هایی شده است.

پیش از این، سیروس پور و طالقانی دو رئیس اسبق فدراسیون کشتی در مصاحبه هایی هماهنگ، علیرضا دبیر را از نام نویسی در انتخابات فدراسیون کشتی بر حذر داشتند و استدلالشان این بود که ورود او در شرایط امروز اشتباه است و خود رسول خادم، باید بار دیگر باید به اتاقش برگردد!

با این حال برگزاری مراسم تجلیل از عباس جدیدی در حضور معاون وزیر ورزش و مقامات دولتی، رگه هایی از تمایل وزارتخانه برای پیروزی عباس جدیدی در انتخابات آتی را نشان می دهد. در این میان نباید فراموش کرد که مهره ای چون بنی تمیم سرپرست موقت فدراسیون در اندازه های بازیگردانی برای انتخابات آتی نیست و این احتمال وجود دارد که این دعوت و تجلیل با هماهنگی مقامات ارشد و بدون نقش مستقل سرپرست فدراسیون انجام شده باشد.

عباس جدیدی

آیا تجلیل از جدیدی، خواسته رسول خادم بود؟

از سوی دیگر، برخی ناظران و کارشناسان اتفاقات مدیریتی کشتی بر این باورند که این مراسم تجلیل، به خواسته و اشاره احتمالی رسول خادم انجام شده تا با به ریاست رساندن جدیدی، ارزش های کارنامه و عملکرد خود را بیش از پیش برجسته سازد. بعید نیست بنی تمیم که این روزها بر صندلی خادم تکیه زده است، به توصیه رئیس مستعفی تشکیلات کشتی، میدان را برای جدیدی باز گذاشته باشد.

نباید این نکته مهم را از نظر دور نگه داشت که بخش عمده ای از مجمع فدراسیون به خصوص رؤسای هیإت ها که با رسول خادم همسو و هم جهت هستند، رأی خود را با هماهنگی وی به صندوق می اندازند و در واقع کسی که خادم بخواهد دست پیش را نسبت به گزینه وزارت ورزش دارد. رؤسای هیأت های استانی چند بار در مدت اخیر، شفاهی و کتبی به برگزاری سریع تر انتخابات فدراسیون تأکید کردند. آنها معتقدند، با توجه به نزدیک شدن به المپیک ۲۰۲۰ و لزوم کسب سهمیه در کشتی آزاد و فرنگی باید هر چه زودتر وضعیت رئیس مشخص شود.

همه چراغ خاموش ؛ علیرضا دبیر نور بالا!

این در حالی است که علیرضا دبیر برای ارایه برنامه ها و صحبت های اولیه با رؤسای هیأت های کشور سراسر کشور، به تک تک استان ها سفر می کند و تلاش دارد رأی لازم برای تصدی این پست را از راه های قانونی و بدون کمک مقامات بالا جمع آوری کند. در این میان، جدیدی که راه لابی و مسائل پشت پرده را خوب یاد گرفته است، تا امروز نیازی به جلسات فشرده با رأی دهندگان ندیده است و شاید چاره جلب نظر مجمع را در جایی دیگر جستجو می کند!

در همین حال، علیرضا حیدری، دیگر چهره سرشناس و صاحب شانس در انتخابات آتی فدراسیون نیز احتمال ثبت نامش را رد نکرده است و گفته که منتظر آغاز مهلت نام نویسی کاندیداها و بررسی اوضاع می ماند. این نایب رئیس پیشین فدراسیون کشتی که با حکم رسول خادم چندسالی به شکل بسیار نامحسوس در فدراسیون مسوولیت داشت، حالا شاید از سایه بیرون بیاید و بخواهد به عنوان نفر اول، ایده هایش را در ورزش اول ایران پیاده کند.

تا امروز سه کاندیدای سرشناس خود را برای در اختیار گرفتن سکان هدایت ورزش نخست ایران در المپیک آماده کرده اند. البته از میان این سه تن، تنها علیرضا دبیر با صراحت و علنی از حضورش در میدان خبر داده و هرچند دو نفر دیگر تصمیم ضمنی برای نام نویسی گرفته اند، فعلا از اعلان رسمی آن خودداری کرده اند تا معادلات را بیشتر زیر نظر بگیرند. دبیر با اعلام تصمیم خود ترکش هایی را نیز از سوی برخی چهره های برجسته و سنتی کشتی ایران دریافت کرده که تصورش را نمی کرد. او البته گفته است که این مخالفت های واضح، از مسیر منحرفش نمی کند و برای گرفتن صندلی ریاست، مصر و جدی است.

تجلیل بودار و جنجالی فدراسیون‌کشتی‌ ازعباس‌جدیدی‌ درآستانه انتخابات ریاست! / واکنش علیرضا حیدری و علی دبیر چیست؟ / دلیل احتمالی رسول خادم برای حمایت از جدیدی

مثلث جدیدی، دبیر و حیدری دنبال صندلی رسول خادم

فدراسیون کشتی با سرپرستی حمید بینی و انبوهی از بدهی های انباشته، روزهای سختی را پشت سر می گذارند و بحران واقعی را نیز در انتخابی المپیک در پیش دارد. مشخص است که پرکارترین فدراسیون ورزشی ایران با سفرهای خارجی پرتعداد تیم هایش و نیازهای ارزی پرشمار، نمی تواند برای مدت زیادی به همین منوال و بدون درآمدزایی اصولی رها شود.

جالب اینکه شنیده می شود، اتحادیه جهانی کشتی (فیلا) و رئیس صربستانی اش هنوز رسول خادم را به عنوان رئیس فدراسیون ایران می شناسد و به دقت روند انتخابات کشتی ایران به خصوص طرح استعفای خادم در مجمع آتی را زیر ذره بین برده است. رئیس فیلا معتقد است، موافقت وزارت ورزش در دوازدهم آبان سال جاری با استعفای خادم چندان اهمیت قانونی ندارد و این مجمع است که باید تکلیف کناره گیری رئیس را مشخص کند.

به همین دلیل احتمال دارد که کل معادلات و جنجال ها پیرامون انتخابات، با رد استعفای خادم از سوی مجمع به هم بریزد و با بازگشت رسول و ادامه سه سال باقی مانده دوره چهارساله اش، شاهد ادامه تیرگی روابط این فدراسیون با دستگاه دولتی ورزش باشیم.

تجلیل بودار و جنجالی فدراسیون‌کشتی‌ ازعباس‌جدیدی‌ درآستانه انتخابات ریاست! / واکنش علیرضا حیدری و علی دبیر چیست؟ / دلیل احتمالی رسول خادم برای حمایت از جدیدی

 نویسنده: مجید کوهستانی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
همه چیزمون به همه چیزمون میخوره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
مشت نمونه خروار
فقط مانده آبروی فدراسیون کشتی ایران که باید توسط جدیدی ریخته شود! واقعا چقدر قحط الرجال؟؟؟
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
قحط الرجال نیست
بابا امتحان شده را امتحان نکنید. این بابا اگر کاری می توانست بکند در دوره شواری شهریش انجام می داد. مگر قحط رجال است
خادم فرد موجهی است
بله آقای عباس جدیدی احتمالا اینبار افق دیدشون درست خورده به میز ریاست کشتی
جدیدی به درد ریاست نمی خورد چون سابقه دوپینگ در کشتی دارد.
کاش قبل از اقدام به تولید مثل ,شجاعت و جسارت بازبینی پیشینه روانی و جسمی خود و والدینمان را داشتیم تا ژنهای معیوب را به نسل اینده منتقل نکنیم .اگر معایب و نقصهای جسمی و ذهنیمان بر ویژگیهای مثبت ظاهری و روانی مان چیرگی داشت,
آقای جدیدی از منش و پهلوانی به دور که با نگهبان یکی از شرکتهای معتبر که دعوت کرده بودن وراه را اشتباه رفته بودی بد رفتار کنی متاسفم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان