بازدید 7896

کنایه سفیر روسیه به پمپئو درمورد حزب‌الله ونزوئلا

کد خبر: ۸۷۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 08 February 2019

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در پاسخ به ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر حضور حزب الله در ونزوئلا با کنایه در رد این ادعا و غلط بودن اطلاعات آن، گفت: در وزارت خارجه آمریکا چه سیگاری می کشند؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دمیتری پولیانسکی روز جمعه این مطلب را در یک یادداشت توئیتری و در زیر توئیت مجری فاکس نیوز نوشت که گفته بود وزیر خارجه آمریکا در گفت و گوی اختصاصی با من تایید کرد که حزب الله در ونزوئلا حضور دارد. وی افزود: شاید هم کسی متن سخنان پمپئو را جابجا کرده و او درباره سوریه را خوانده است؟ یا اینکه برای آنها فرقی ندارد چه متنی برای دخالت در امور داخلی کشورها مورد استفاده قرار گیرد، تحویل کمک های بشردوستانه باشد یا حضور حزب الله؟

وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با فاکس نیوز بیزینس مدعی شده بود، حزب الله در آمریکای لاتین و ونزوئلا حضور دارد و با این ادعا تلاش می کرد که شرایط در کشور ونزوئلا را برای امنیت منطقه خطرناک بداند.
دولت ترامپ خواستار تغییر نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی و مشروع ونزوئلا و جایگزین کردن خوان گوایدو رئیس جمهوری خود خوانده این کشور است.

واشنگتن که تحریم های شدیدی را علیه ونزوئلا تحمیل و اجرا کرده است، مدعی لزوم ارسال کمک های بشردوستانه به آنچه که آنها مردم ونزوئلا نامیده اند شده است و از این بستر برای اعمال فشار دیگر بر مادورو استفاده می کنند که او مانع رساندن این کمک ها به مردم رنج کشیده آن کشور می شود.
روسیه، ارتش و دیوان عالی قضایی ونزوئلا از مادورو حمایت می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل