بازدید 2784

هوا برای حساس‌های تهران آلوده است

کد خبر: ۸۷۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 07 February 2019
مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از ناسالم بودن هوای تهران برای گروه‌های حساس که شامل سالمندان، بیماران قلبی-عروقی، کودکان و زنان باردار است؛ خبر داد.

به گزارش «تابناک» حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد کیفیت هوای تهران اعلام کرد: طی روز جاری افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق مشاهده می‌شود و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

وی در مورد شرایط جوی تهران گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده تداوم وضعیت جوی نسبتاً پایدار در روز جاری (پنجشنبه ۱۸ بهمن) است که به تبع آن شرایط برای انباشته شدن آلاینده‌ها در سطح شهر فراهم خواهد شد، هرچند وزش باد (با بزرگی بین ۳ تا ۴ متر بر ثانیه) در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر در پراکندگی موقتی آلاینده‌ها مؤثر خواهد بود.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با تداوم وضعیت جوی نسبتاً آرام تا صبحگاه روز جمعه، برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه‌های حساس) در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نیست.

شهبازی تأکید کرد: به تدریج از بعدازظهر روز جمعه، همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی، برخی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود که سبب کاهش نسبی غلظت آلاینده‌های تجمع یافته در روزهای گذشته خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: دمای تهران تا روز پایانی هفته روند افزایشی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز (پنجشنبه ۱۸ بهمن) برای دو روز آینده تهران بارش باران و در ارتفاعات بارش برف را پیش‌بینی کرد. به احتمال قوی این شرایط جوی در بهبود کیفیت هوای تهران اثرگذار خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان