بازدید 9765

۵ ایستگاه در خط ۶ مترو افتتاح می‌شود

کد خبر: ۸۷۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 05 February 2019

رئیس شورای شهر تهران گفت: 4 تا 5 ایستگاه خط 6 مترو قابلیت افتتاح دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران در خصوص ارسال نامه به حسن روحانی رئیس‌جمهوری گفت: نامه به مسئولان ذیربط ارجاع شده و منتظر بازخورد آن هستیم تا در مورد آن صحبت کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از دوره‌های قبل تعدادی مصوبات باقی مانده است و تکلیف آنها چست گفت: گروهی در حال تنظیم مصوبات هستند.بررسی می‌کنند و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص افتتاح ایستگاه‌های خط 6 مترو،‌گفت: باید تا پایان سال بخشی از خط 6 مترو افتتاح شود. شهرداری باید در این زمینه پیگیری کند.

وی با بیان اینکه از سال 77 که اولین ایستگاه مترو افتتاح شد هر ساله شهرداری در اسفند چند ایستگاه مترو افتتاح می‌کرد، گفت: شهرداری باید این کار را امسال هم انجام دهد و فکر کنم 4 تا 5 ایستگاه قابل افتتاح در خط 6 وجود دارد.

محسن هاشمی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اخذ عوارض گفت:‌اخذ عوارض برای درآمدزایی نیست بلکه به منظور کاهش آلودگی هوا است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از اعضای شورای با طرح ترافیک مخالف هستند گفت: چیزی که اجرا می‌شود حاصل جمع‌بندی کارشناسی در جلسات شورای عالی ترافیک است. اگر می‌گویند این طرح خوب نیست بگویند چه چیزی جایگزین آن شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئله اصلی قیمت سوخت و خودرو است،‌گفت:‌باید به سمتی حرکت کنیم که خودروها سوخت کمتری مصرف کنند متأسفانه تکنولوژی که وجود دارد باعث مصرف زیاد سوخت می‌شود.

وی ادامه داد: در همه کشورها هزینه حمل و نقل عمومی از مالیات بر سوخت است در کشورهای اروپایی می‌خواستند یک یورو روی مالیات بکشند و اخیراً‌ داستان فرانسه و جلیقه زردها به این دلیل بود که می‌خواستند مالیات سوخت را افزایش دهند اما در ایران قیمت سوخت پایین‌تر از چیزی است که برای دولت تمام می‌شود.

محسن هاشمی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: اخیراً مصوبه‌ای یافته‌ایم که در دور اول شورا (1378) که همه معاونان، مدیران ارشد شهرداری باید به تأیید شورای شهر برسند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر