بازدید 2194

نماینده آمریکا به کره شمالی می‌رود

کد خبر: ۸۷۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶ 05 February 2019

وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه اعلام کرد که نماینده ویژه این کشور در امور کره شمالی، این هفته برای برنامه‌ریزی نشست سران دو کشور به پیونگ یانگ سفر می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «استیون بایگان» روز چهارشنبه پیش رو برای دیدار با «کیم هیوک چول» همتای کره شمالی خود عازم این کشور خواهد شد.

وی هفته گذشته گفته بود که هدف از این دیدار، تلاش برای تعیین انتظارها از نشست آتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی است.

این دو قرار است تا پایان ماه جاری میلادی برای دومین بار با یکدیگر دیدار کنند.

تاکنون مکان دقیقی برای این نشست اعلام نشده است، اما از ویتنام و تایلند به عنوان گزینه‌های احتمالی یاد می شود.

این در شرایطی است که به اذعان تحلیلگران سیاسی، تنها دستاورد دیدار قبلی سران دو کشور در خرداد ماه گذشته، عکس‌های یادگاری برای رویدادهای انتخاباتی و تبلیغاتی بوده است.

ترامپ با وجود بن بست در مذاکرات طی ماه‌های گذشته، همواره با اغراق در گسترش روابط دو کشور، از حصول پیشرفت در فرآیند خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی سخن گفته است.

در عین حال به رغم گذشت نزدیک به هفت ماه از دیدار وی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و امضای توافق همکاری با هدف کاهش تنش‌ها، پیونگ یانگ هنوز حتی تعداد بمب‌های هسته‌ای خود را برای مقام‌های آمریکایی فاش نکرده است.

دولت کره شمالی شرط کرده است تا زمانی که آمریکا حاضر به امضای توافق صلح و اعلام پایان رسمی جنگ کره (1953 – 1950) نشود، پیشرفتی در مذاکرات حاصل نخواهد شد.

با وجود گذشت بیش از 6 دهه، این جنگ هنوز به طور رسمی پایان نیافته و معاهده صلحی میان دو طرف امضا نشده است. با این وجود، دولت آمریکا حاضر به پذیرش خواست پیونگ یانگ نیست و با دیده تردید به پیشنهاد صلح کره شمالی نگاه می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان