بازدید 3829

گرمایش زمین ده‌ها گیاه و جانور را عقیم می‌کند

کد خبر: ۸۷۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴ 04 February 2019

افزایش گرمای زمین باعث نگرانی جدی دانشمندان شده و آنها هشدار می‌دهند که تداوم این وضعیت بسیاری از گیاهان و جانوران را عقیم می کند و آنها توان تولید مثل خود را از دست خواهند داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، افزایش گرمای زمین باعث نگرانی جدی دانشمندان شده و آنها هشدار می دهند که تداوم این وضعیت بسیاری از گیاهان و جانوران را عقیم می کند و آنها توان تولید مثل خود را از دست خواهند داد. تحقیقاتی که در این زمینه در دانشگاه لیورپول صورت گرفته حاکیست در شرایطی که جامعه علمی بر روی افزایش دمای کره زمین متمرکز شده، برخی اثرات جانبی مهم این پدیده نادیده گرفته شده اند. از جمله این تاثیرات می توان به آسیب دیدن موجودات زنده و انقراض برخی از آنها به علت عقیم شدنشان اشاره کرد.

بر اساس گزارش یوروکلارت، تام پرایس عضو موسسه زیست شناسی یکپارچه دانشگاه لیورپول در این مورد گفته است: در حال حاضر تلاش ها معطوف به پیش بینی و شناسایی گونه های گیاهی و جانوری است که به علت گرمایش زمین عقیم می شوند و باید مناطقی ایمن و مناسب برای این موجودات ایجاد کرد تا در آنها نگهداری شوند. البته هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه نقطه عطف در این زمینه کی رخ خواهد داد، وجود ندارد.

این نگرانی هم وجود دارد که برخی گونه ها در دمایی پایین تر از دمای پیش بینی شده و به علت برخی عوامل دیگر توان باروری خود را از دست بدهند که در این شرایط امکان جبران وجود نخواهد داشت. حیوانات خونسرد و گونه های آبزی بیش از دیگر حیوانات در معرض خطر عقیم شدن ناشی از گرمایش زمین هستند و البته یافتن راه حلی جامع برای مقابله با این مشکل قطعی نیز چالشی جدی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار